Renault Laguna Monaco GP: černo-bílá paráda

Francouzská automobilka Renault zveřejnila první detaily k omezené sérii svého modelu Laguna s karosérií kupé.

Plný název zní Renault Laguna Coupe Monaco GP a je tedy jasné, čím byl vznik této edice motivován. Proti standardním verzím se má tato Laguna Monaco GP vyznačovat především perleťovým bílým lakem karoserie a kontrastní, černě zbarvenou střechou. Černá jsou též vnější zpětná zrcátka a osmnáctipalcová litá kola.

Interiéru dominuje uhlově černé kožené čalounění sedadel a částí dveřních výplní zdobené šedými nápisy Monaco GP na opěradlech. Podobné emblémy přitom najdeme též na masce chladiče a bocích karoserie. Ponurý interiér pak oživují matně stříbřité doplňky a třípaprskový sportovní volant z provedení GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes svůj ryze závodní akcent má být model Renault Laguna Coupe Monaco GP k dostání hned se třemi vznětovými motory, ale jen s jediným zážehovým. Vyznavači nafty budou mít na výběr dvoulitrový čtyřválec ve dvojím výkonovém odladění dCi 150 (110 kW) a dCi 180 (131 kW) a třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 235 koní (172 kW) a točivým momentem 450 Nm. Stoupenci benzínu pak mají volbu jasnou, a sice šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 240 koní (175 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do základní výbavy této Laguny patří krom jiných též jiz známý systém řízení všech kol 4Control vyvinutý oddělením Renault Sport Technologies. Tato soustava vozu údajně zaručuje mimořádně stabilní jízdní vlastnosti za všech podmínek, ale také poloměr otáčení shodný s malým Cliem.

Laguna Coupe v edici Monaco GP se v objednávkových katalozích objeví již v květnu a dodávky začnou během letošního června. Základní cena byla stanovena na 38 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupe Monaco GP
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků