Renault Laguna Monaco GP: černo-bílá paráda

Francouzská automobilka Renault zveřejnila první detaily k omezené sérii svého modelu Laguna s karosérií kupé.

Plný název zní Renault Laguna Coupe Monaco GP a je tedy jasné, čím byl vznik této edice motivován. Proti standardním verzím se má tato Laguna Monaco GP vyznačovat především perleťovým bílým lakem karoserie a kontrastní, černě zbarvenou střechou. Černá jsou též vnější zpětná zrcátka a osmnáctipalcová litá kola.

Interiéru dominuje uhlově černé kožené čalounění sedadel a částí dveřních výplní zdobené šedými nápisy Monaco GP na opěradlech. Podobné emblémy přitom najdeme též na masce chladiče a bocích karoserie. Ponurý interiér pak oživují matně stříbřité doplňky a třípaprskový sportovní volant z provedení GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes svůj ryze závodní akcent má být model Renault Laguna Coupe Monaco GP k dostání hned se třemi vznětovými motory, ale jen s jediným zážehovým. Vyznavači nafty budou mít na výběr dvoulitrový čtyřválec ve dvojím výkonovém odladění dCi 150 (110 kW) a dCi 180 (131 kW) a třílitrový vidlicový šestiválec s výkonem 235 koní (172 kW) a točivým momentem 450 Nm. Stoupenci benzínu pak mají volbu jasnou, a sice šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 240 koní (175 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 330 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do základní výbavy této Laguny patří krom jiných též jiz známý systém řízení všech kol 4Control vyvinutý oddělením Renault Sport Technologies. Tato soustava vozu údajně zaručuje mimořádně stabilní jízdní vlastnosti za všech podmínek, ale také poloměr otáčení shodný s malým Cliem.

Laguna Coupe v edici Monaco GP se v objednávkových katalozích objeví již v květnu a dodávky začnou během letošního června. Základní cena byla stanovena na 38 000 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupe Monaco GP
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků