Renault Laguna III konečně oficiálně

Renault konečně představil novou generaci modelu Laguna. Ta částečně čerpá z minulosti, ale přináší i mnoho nového.

O tom, že se současná generace Renaultu Laguny již příliš dobře neprodává, není třeba dokola hovořit. Proto automobilka přichází s generací novou, od které si pochopitelně slibuje mnohem více.

Nová Laguna přichází s novými tvary, které ovšem lez označit také za pořádnou evoluci těch současných. Základní silueta vozu zůstala zachována a nová Laguna opět kombinuje oblé tvary a jasné hrany, které vytváří velmi zajímavý komplet.

Zřejmě nejkontroverznější bude přední partie, která má trochu nádech modelu Vel Satis a současné Laguny. Boční profil je pak se současným liftbackem velmi podobný a u kombi lze opět cítit jakousi inspiraci modely Vel Satis a Megane.

Samotná zadní část vozu je opět jen evolucí současného modelu, kdy došlo hlavně ke změně tvarování světlometů, které jsou nyní daleko užší.

Nová Laguna ve verzi liftback bude měřit na délku solidních 4 695 mm a kombi 4 803 mm. na šířku budou obě verze měřit 1 811 mm a na výšku 1 440 mm, to vše při rozvoru 2 756 mm. Jak lze tedy vidět, nová Laguna nabídne ještě více prostoru.

O pohon vozu se bude starat poměrně pestrá paleta motorů. Benzín bude zastupovat základní čtyřválec 1,6 o výkonu 80 kW (110 k), dále čtyřválcový dvoulitr o výkonu 103 kW (140 k) a dvoulitrový turbo benzín o výkonu 125 kW (170 k).

Základním naftovým agregátem bude známý čtyřválec 1,5 dCi o výkonu 80 kW (110 k), který doplní naftový dvoulitr ve verzích 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k).

Výbava pak nabídne všechny potřebné prvky střední třídy současnosti. Řada airbagů, elektronické systémy jako ABS, ESP, EBS a další. Elektrickou výbavu, duální klimatizaci, navigaci, kožené čalounění a mnoho dalšího.

Dle automobilky má být Laguna opět velmi komfortním vozem, který nabídne bohatý prostor, pestrou výbavu a nízké provozní náklady. Uvidíme, jaká bude nová Laguna ve skutečnosti.


Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna III

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků