Renault Laguna II

Dnes se ještě jednou vrátíme k pařížskému autosalonu, na kterém proběhla, jako jedna z mnoha, i premiéra druhé generace Renaultu Laguna.
Renault Laguna II
Dnes se ještě jednou vrátíme k pařížskému autosalonu, na kterém proběhla, jako jedna z mnoha, i premiéra druhé generace Renaultu Laguna.

Nová Laguna vznikla za 41 měsíců vývoje. Za tuto dobu vznikly dva odlišně koncipované modely. Prvním je pětidveřový hatchback, z jehož linií vyznívá důraz na dynamiku a sportovní ambice. Na druhé straně u provedení kombi je kladen důraz na eleganci a estetiku.

Přední partie obou modelů si uchovala částečnou podobnost s první generací. Zcela inovované jsou pak přední světlomety, které zasahují poměrně hluboko do předních blatníků.

V interiéru se projevilo zvýšení celkové délky karoserie (hatchback 4,58 m a kombi 4,7 m). Laguna nabízí v oblasti kolen 214 mm, což je v této kategorii hodnota nadprůměrná. Ztvárnění interiéru je moderně elegantní. Zaujme informační displej umístěný v horní části středové konzoly. Luxusní vybavení zahrnuje i systém nazvaný „Carte Renault“. Tento systém, který byl zatím využíván jenom v limuzínách vyšších tříd, pracuje na principu rádiových vln a umožňuje velmi pohodlné využívání nové Laguny. Systém automaticky odemkne centrální zamykání pokud zaregistruje svého majitele s kartou poblíž vozu. Poté je nutností zasunout kartu do určeného místa na střední konzole – to vyvolá odblokování sloupku řízení a deaktivování imobiliséru. Motor se startuje i vypíná tlačítkem na palubní desce.

Ve výbavě Laguny může být i navigační systém GPS, nebo DVD přehrávač s LCD displejem v zadních částech předních opěrek hlav.

Motorová nabídka pro novu Lagunu je také poměrně široká. Obsahuje čtyři benzínové čtyřválce s objemem od 1.6 až 2.0 litru a výkonem od 110 do 140 ks. Dvoulitrový motor je vybaven přímým vstřikováním paliva. Vrcholem nabídky benzínových motorů je šestiválec do „V“ s maximálním výkonem 210 ks.

Dieselové motory jsou zastoupeny 1.9 dCi s výkonem 105 ks nebo 120 ks (přeplňovaný) a budoucnu přibude i motor 2.2 dCi.

Nová Laguna nabízí i celou řadu bezpečnostních prvků. Kromě běžných prvků, kterými jsou ABS, EBV, airbagy a brzdový asistent, který zvyšuje účinnost brzdy v případě krizového brždění a navíc aktivuje také varovné blikače, obsahuje i ESP neboli elektronický stabilizační program. Mezi bezpečnostní prvky můžeme zařadit i systém na kontrolu tlaku v pneumatikách nebo xenonové světlomety.

Renault Laguna druhé generace nabízí vyspělou techniku, luxusní vybavení a pohodlný interiér. Je ideálním automobilem, pro ty, kteří právě takový vůz hledají.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků