Renault Laguna II

Dnes se ještě jednou vrátíme k pařížskému autosalonu, na kterém proběhla, jako jedna z mnoha, i premiéra druhé generace Renaultu Laguna.
Renault Laguna II
Dnes se ještě jednou vrátíme k pařížskému autosalonu, na kterém proběhla, jako jedna z mnoha, i premiéra druhé generace Renaultu Laguna.

Nová Laguna vznikla za 41 měsíců vývoje. Za tuto dobu vznikly dva odlišně koncipované modely. Prvním je pětidveřový hatchback, z jehož linií vyznívá důraz na dynamiku a sportovní ambice. Na druhé straně u provedení kombi je kladen důraz na eleganci a estetiku.

Přední partie obou modelů si uchovala částečnou podobnost s první generací. Zcela inovované jsou pak přední světlomety, které zasahují poměrně hluboko do předních blatníků.

V interiéru se projevilo zvýšení celkové délky karoserie (hatchback 4,58 m a kombi 4,7 m). Laguna nabízí v oblasti kolen 214 mm, což je v této kategorii hodnota nadprůměrná. Ztvárnění interiéru je moderně elegantní. Zaujme informační displej umístěný v horní části středové konzoly. Luxusní vybavení zahrnuje i systém nazvaný „Carte Renault“. Tento systém, který byl zatím využíván jenom v limuzínách vyšších tříd, pracuje na principu rádiových vln a umožňuje velmi pohodlné využívání nové Laguny. Systém automaticky odemkne centrální zamykání pokud zaregistruje svého majitele s kartou poblíž vozu. Poté je nutností zasunout kartu do určeného místa na střední konzole – to vyvolá odblokování sloupku řízení a deaktivování imobiliséru. Motor se startuje i vypíná tlačítkem na palubní desce.

Ve výbavě Laguny může být i navigační systém GPS, nebo DVD přehrávač s LCD displejem v zadních částech předních opěrek hlav.

Motorová nabídka pro novu Lagunu je také poměrně široká. Obsahuje čtyři benzínové čtyřválce s objemem od 1.6 až 2.0 litru a výkonem od 110 do 140 ks. Dvoulitrový motor je vybaven přímým vstřikováním paliva. Vrcholem nabídky benzínových motorů je šestiválec do „V“ s maximálním výkonem 210 ks.

Dieselové motory jsou zastoupeny 1.9 dCi s výkonem 105 ks nebo 120 ks (přeplňovaný) a budoucnu přibude i motor 2.2 dCi.

Nová Laguna nabízí i celou řadu bezpečnostních prvků. Kromě běžných prvků, kterými jsou ABS, EBV, airbagy a brzdový asistent, který zvyšuje účinnost brzdy v případě krizového brždění a navíc aktivuje také varovné blikače, obsahuje i ESP neboli elektronický stabilizační program. Mezi bezpečnostní prvky můžeme zařadit i systém na kontrolu tlaku v pneumatikách nebo xenonové světlomety.

Renault Laguna druhé generace nabízí vyspělou techniku, luxusní vybavení a pohodlný interiér. Je ideálním automobilem, pro ty, kteří právě takový vůz hledají.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků