Renault Laguna II přijíždí do roku 2003 s novými motory

Přesně dva roky poté, co byl veřejnosti představen vůz Renault Laguna II, přichází francouzský výrobce s jeho inovovanou verzí. Vylepšená Laguna nabídne dva nové motory s řadou dalších prvků zvyšujících  bezpečnost a komfort cestování. Vzhled Laguny dozná také drobných změn v podobě nových barev laku a různých ozdobných dílů.

Asi nejzajímavější část "nové" Laguny nalezneme pod kapotou, pod kterou se v roce 2003 objeví dva nové motory. Prvním z nich je benzínový čtyřválec 2.0 16V Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou, jenž koncepčně vyšel z motoru pohánějícího model Vel Satis. Tato pohonná jednotka stejně jako v případě Vel Satisu nabídne 120 kW/165 k výkonu. Změn však doznal točící moment, jenž byl pro potřeby "nové" Laguny zvýšen o 8 % na 270 Nm při 3250 ot. Maximální rychlost tak dosáhne 218 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny pro rok 2003 se odehrávají zejména pod kapotou.

Laguna s tímto motorem bude dále obohacena o 17palcová kola "Luxor", interiér v kombinaci kůže a alcantary, rádio se dvěma nezávislými tunery (to umožní poslouchat určitou rozhlasovou stanici i na dlouhých cestách bez nutnosti přerušení poslechu), zadní spoiler, xenonové světlomety a nové barvy karoserie - Storm Blue, Garance Red a Amazon Blue.

Nabídku motorů dotváří diesel 2.2 dCi s pětistupňovou automatickou převodovkou. Jedná se o poslední generaci motorů se systémem přímého vstřikování paliva common-rail, vybavený více lopatkovou turbínou a variabilní geometrií.

Bezpečnost Laguny bude jednotně u všech verzí posílena o stabilizační systém (ESP) a protiprokluzový systém (ASR).

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků