Renault Laguna II přijíždí do roku 2003 s novými motory

Přesně dva roky poté, co byl veřejnosti představen vůz Renault Laguna II, přichází francouzský výrobce s jeho inovovanou verzí. Vylepšená Laguna nabídne dva nové motory s řadou dalších prvků zvyšujících  bezpečnost a komfort cestování. Vzhled Laguny dozná také drobných změn v podobě nových barev laku a různých ozdobných dílů.

Asi nejzajímavější část "nové" Laguny nalezneme pod kapotou, pod kterou se v roce 2003 objeví dva nové motory. Prvním z nich je benzínový čtyřválec 2.0 16V Turbo s šestistupňovou manuální převodovkou, jenž koncepčně vyšel z motoru pohánějícího model Vel Satis. Tato pohonná jednotka stejně jako v případě Vel Satisu nabídne 120 kW/165 k výkonu. Změn však doznal točící moment, jenž byl pro potřeby "nové" Laguny zvýšen o 8 % na 270 Nm při 3250 ot. Maximální rychlost tak dosáhne 218 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Změny pro rok 2003 se odehrávají zejména pod kapotou.

Laguna s tímto motorem bude dále obohacena o 17palcová kola "Luxor", interiér v kombinaci kůže a alcantary, rádio se dvěma nezávislými tunery (to umožní poslouchat určitou rozhlasovou stanici i na dlouhých cestách bez nutnosti přerušení poslechu), zadní spoiler, xenonové světlomety a nové barvy karoserie - Storm Blue, Garance Red a Amazon Blue.

Nabídku motorů dotváří diesel 2.2 dCi s pětistupňovou automatickou převodovkou. Jedná se o poslední generaci motorů se systémem přímého vstřikování paliva common-rail, vybavený více lopatkovou turbínou a variabilní geometrií.

Bezpečnost Laguny bude jednotně u všech verzí posílena o stabilizační systém (ESP) a protiprokluzový systém (ASR).

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků