Renault Laguna GT: konkurence se třese

Myslíte si, že usedlá francouzská Laguna nemůže drtit při ostré jízdě sportovněji vypadající konkurenci? Pak jste dost možná na omylu.

Stačí nasazení jediné technologie a zaběhnuté tradice se obrací vzhůru nohama. Na ženevském autosalonu bude představena nová Laguna v provedení GT a pokud se potvrdí, co o voze říkají ti, kteří jej mohli testovat, máme před sebou krále střední třídy pro technické tratě.

Laguna GT má být v této modelové řadě vrcholným sportovním provedením. O pohon vozu se budou starat dva přeplňované agregáty. Naftový 2,0 dCi o výkonu 131 kW (178 k) a točivém momentu 400 Nm a pak benzínový 2,0 Turbo o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 300 Nm. Dynamické parametry nejsou známy, ale dá se očekávat stovka pod osm sekund a maximální rychlost přes 230 kmh.

Součástí modelu GT je také sportovní paket, který je jednak stylingový a jednak funkční. Laguna GT dostala upravený povozek, který umožní sportovnější jízdu, silnější stabilizátory a tužší odpružení pro zmírnění náklonů a také větší brzy, které jen tak nezvadnou.

Po stránce stylingu stojí za pozornost 18" kola s pneu 225/45, upravená přední maska a pár aerodynamických detailů. V interiéru lze pak najít sportovní sedadla a nutné sportovně vypadající dekorace.

Možná si nyní říkáte, proč by toto vše mělo stačit třeba na takové BMW? Odpověď je velmi jednoduchá. Laguna GT dostala aktivní zadní nápravu (4WS), tedy jednoduše řečeno, zadní kola se při zatáčení natočí a tím se výrazně eliminuje nedotáčivost a vůz dokáže projet zatáčkou daleko vyšší rychlostí. Nevadí mu tolik rychlé změny směru a vůz stabilnější a lépe ovladatelný.

Tip: Více informací o aktivní zadní nápravě naleznete zde.

Fyzikální zákony při koncepci jedné natáčecí nápravy jsou tak zde výrazně potlačeny a ve finále to znamená, že čím klikatější bude silnice, tím více bude mít Laguna GT náskok vůči soupeřům.

Ostatně již první testy naznačují, že tento systém je opravdu výborný. Test britského magazínu EVO ukázal, že Laguna nemá např. při slalomu problém ujet sportovnímu Porsche Boxster s výrazně větším výkonem a daleko jednoznačnějším a sportovnějším zaměřením. Je tedy více než logické, že ve stejné disciplíně pokoří kohokoli ze střední třídy, tedy jak BMW M3, tak Audi RS4, nebo Lexus IS-F. A další již neoficiální informace hovoří ve stejném duchu i o jízdách na velmi technických tratích.

Na tyto vozy samozřejmě nebude stačit na okruzích, kde je třeba mít i dostatek výkonu, ale čím bude trasa klikatější a techničtější, tím bude Laguna ve větší výhodě. Alespoň takto vyznívají doposud známé informace.

Papír ale snese všechno a skepse je na místě. Částečně řiditelná zadní náprava se již v sériové produkci objevila v minulosti a žádný zásadní zlom ve vývoji automobilů neznamenala. Snad se již brzy budeme sami moci přesvědčit o tom, zda je Laguna se systémem 4WS opravdu takový „zázrak”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna GT
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků