Renault Laguna GT: konkurence se třese

Myslíte si, že usedlá francouzská Laguna nemůže drtit při ostré jízdě sportovněji vypadající konkurenci? Pak jste dost možná na omylu.

Stačí nasazení jediné technologie a zaběhnuté tradice se obrací vzhůru nohama. Na ženevském autosalonu bude představena nová Laguna v provedení GT a pokud se potvrdí, co o voze říkají ti, kteří jej mohli testovat, máme před sebou krále střední třídy pro technické tratě.

Laguna GT má být v této modelové řadě vrcholným sportovním provedením. O pohon vozu se budou starat dva přeplňované agregáty. Naftový 2,0 dCi o výkonu 131 kW (178 k) a točivém momentu 400 Nm a pak benzínový 2,0 Turbo o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 300 Nm. Dynamické parametry nejsou známy, ale dá se očekávat stovka pod osm sekund a maximální rychlost přes 230 kmh.

Součástí modelu GT je také sportovní paket, který je jednak stylingový a jednak funkční. Laguna GT dostala upravený povozek, který umožní sportovnější jízdu, silnější stabilizátory a tužší odpružení pro zmírnění náklonů a také větší brzy, které jen tak nezvadnou.

Po stránce stylingu stojí za pozornost 18" kola s pneu 225/45, upravená přední maska a pár aerodynamických detailů. V interiéru lze pak najít sportovní sedadla a nutné sportovně vypadající dekorace.

Možná si nyní říkáte, proč by toto vše mělo stačit třeba na takové BMW? Odpověď je velmi jednoduchá. Laguna GT dostala aktivní zadní nápravu (4WS), tedy jednoduše řečeno, zadní kola se při zatáčení natočí a tím se výrazně eliminuje nedotáčivost a vůz dokáže projet zatáčkou daleko vyšší rychlostí. Nevadí mu tolik rychlé změny směru a vůz stabilnější a lépe ovladatelný.

Tip: Více informací o aktivní zadní nápravě naleznete zde.

Fyzikální zákony při koncepci jedné natáčecí nápravy jsou tak zde výrazně potlačeny a ve finále to znamená, že čím klikatější bude silnice, tím více bude mít Laguna GT náskok vůči soupeřům.

Ostatně již první testy naznačují, že tento systém je opravdu výborný. Test britského magazínu EVO ukázal, že Laguna nemá např. při slalomu problém ujet sportovnímu Porsche Boxster s výrazně větším výkonem a daleko jednoznačnějším a sportovnějším zaměřením. Je tedy více než logické, že ve stejné disciplíně pokoří kohokoli ze střední třídy, tedy jak BMW M3, tak Audi RS4, nebo Lexus IS-F. A další již neoficiální informace hovoří ve stejném duchu i o jízdách na velmi technických tratích.

Na tyto vozy samozřejmě nebude stačit na okruzích, kde je třeba mít i dostatek výkonu, ale čím bude trasa klikatější a techničtější, tím bude Laguna ve větší výhodě. Alespoň takto vyznívají doposud známé informace.

Papír ale snese všechno a skepse je na místě. Částečně řiditelná zadní náprava se již v sériové produkci objevila v minulosti a žádný zásadní zlom ve vývoji automobilů neznamenala. Snad se již brzy budeme sami moci přesvědčit o tom, zda je Laguna se systémem 4WS opravdu takový „zázrak”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna GT
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků