Renault Laguna Coupé konečně oficiálně

Renault chce přitáhnout mladší klientelu a sází na novou verzi jednoho ze svých nejlepších modelů. Je tu Laguna Coupé.

Automobilka Renault si za poslední léta vysloužila poněkud rozporuplnou pověst. Její auta byla na štíru se spolehlivostí a někdy i kvalitou a když už všechno fungovalo, dočkal se kritiky její mnohdy velmi avantgardní design. Teď však všechno vypadá trochu jinak, automobilka klade důraz na kvalitu a začíná ji více zajímat mladší klientela, v niž vidí svou budoucnost. Důkazem budiž i Laguna Coupé, která se poprvé jako koncept objevila již ve Frankfurtu vedle sériové verze nové Laguny.

Jak jsme vás již informovali, nová Laguna Coupé byla slavnostně odhalena hned na dvou místech, ve francouzském městě Cannes a v Monaku, které bylo o víkendu dějištěm velké ceny F1. Ačkoli se nová Laguna Coupé velikolepě představí až na podzimním autosalonu v Paříži, už při prvním představení pronikly na povrch některé informace. Nabídku motorů budou tvořit hned dva nové šestiválce, první v nabídce bude 3,5 litrový zážehový motor s výkonem 175 kW a maximálním točivým momentem 330 Nm. Vznětové motory zde zastupuje přeplňovaný šestiválec dCi s výkonem 173 kW a točivým momentem 450 Nm. O distribuci výkonu na kola přední nápravy se stará nový šestistupňový automat AJ0. Při obou motorech platí, že Laguna Coupé zvládne stovku z klidu za méně než 7 vteřin.

Co se podvozku týče, je vůz výjimečný především řízením všech kol, stejně jako je tomu i u ostatních verzí. A tak může být jízda po úzkých silnicích skutečně pohodlnější, ovládání přesnější a lepší bude také agilita. Prvky jako je ESP nebo ABS vzpomeňme jen okrajově, ty jsou zahrnuty již v standardní výbavě.

Závěrem, poněkud netradičně, se pojďme podívat i na design, který za žádných okolností nevypadá lacině. Křivky vozu jsou vyvážené a můžeme s potěšením konstatovat, že z konceptu si toho sériová verze ponechala poměrně dost. Příď působí pěkně aerodynamicky, záď na druhé straně spíš elegantně. Zde stojí za povšimnutí zejména úzká světla s LED technologii a difuzor. Pro úplnost dodáváme ještě vnější rozměry: délka 4640 mm, šířka 1830 mm, výška 1400 mm a rozvor 2690 mm.

Pokud nebude cena nějak extrémně přemrštěna, vůz má určitě nato, stát se horkým favoritem nejen u důchodců z francouzské Riviéry...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupé

bazar

Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 97 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 66 983 km
Cena: 151 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2001
Stav: 117 071 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků