Renault Laguna Coupe dostane motory z jiné planety

Automobilka Renault hodlá pro své kupé, odvozené od nové generace Laguny, nachystat velmi zajímavé motory. Ty by měly svými parametry konkurovat tomu nejlepšímu na trhu.

I když se původně hovořilo o nasazení poměrně malých čtyřválců, nyní to vypadá tak, že to důležité se odehraje se šesti válci, které časem doplní menší čtyřválec pro spořílky, kteří touží hlavně po designu a hledí na každou korunu.

Laguna Coupe se tedy bude pyšnit šestiválcem o objemu 3 litry, který bude spalovat naftu. Tento agregát bude hned ve dvou výkonnostních variantách a to se 170 kW (231 k) a 195 kW (265 k). Točivé momenty pak budou mít hodnotu 450, resp. 550 Nm v opravdu solidním pásmu od 1700 do 2800 ot/min. V obou případech půjde o zcela nový motor, který bude přeplňován jen jedním turbem.

Benzín pak zastoupí inovovaný šestiválec o objemu 3,5 l s výkonem 177 kW (240 k) a točivým momentem 330 Nm.

Oba agregáty pak budou plnit budoucí emisní normu Euro 5 a budou se chlubit také velmi nízkou spotřebou s ohledem na svou velikost a výkon, který poskytují.

Laguna Coupe se tak může stát velmi zajímavým vozem, protože k této dávce výkonu je třeba započítat i aktivní řízení všech kol Active Drive, které bylo před nedávnem testováno a klasická Laguna ve slalomu za sebou nechala Porsche.

Tip: O aktivním řízení Active Drive si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Laguna Coupé

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků