Renault Laguna Active Drive: přinese jízdní vlastnosti supersportů?

Renault Laguna Active Drive: přinese jízdní vlastnosti supersportů?

Francouzská automobilka Renault oprášila trochu zapomenuté aktivní řízení všech kol a hodlá jej nasadit ve svých modelech. A pokud vše dopadne dobře, posune se Renault v jízdních schopnostech vozů na absolutní vrchol. Že vám to nic neříká?

V minulosti bylo na trhu několik modelů, kterým se při jízdě natáčela i zadní kola. Průkopnicky to zkoušely především japonské automobilky, ovšem ani jedna z nich nedokázala odladit systém natolik, aby se příliš rozšířil. Navíc aktivní řízení bylo před patnácti až dvaceti lety pro výrobu a vývoj příliš složité, ovšem pokrok nelze zastavit a díky miniaturizaci elektroniky i mechaniky je možno nyní tento systém použít ve velkém a s rozumnými výrobními náklady.

Aktivní řízení všech kol, neboli 4WS má přinést extrémní snížení nedotáčivosti vozů s motory před přední nápravou. Díky tomu, že se na zatočení v zatáčce podílí i zadní kola, nemusí se ta přední tolik vytočit a vůz je tak o poznání méně nedotáčivý. Dá se v podstatě říci, že se tímto dá u klasických předokolek nedotáčivost téměř úplně odstranit a vůz se chová neutrálně i při extrémním zacházení.

Celý systém vyhodnocuje rychlost vozu, natočení předních kol a další faktory a v závislosti na nich aktivně natáčí zadní kola. Ve výsledku tak lze vykroužit stejný oblouk s méně vytočenými předními koly.

Takto vybavenou Lagunu dostali k testování novináři z britského magazínu Evo, kteří byli při slalomu s naftovou Lagunou rychlejší než s Porsche Boxter, což je již řádná vizitka kvality systému. Vývoj navíc obstarává divize Renault Sport, což je ta pověstná skupina lidí, kteří dokázali vyladit k dokonalosti Megane a Clio Sport, což jsou v současnosti špičky svých segmentů.

Renault chce tento systém uvést na trh na konci příštího roku a to v novém modelu Laguna Coupé. Poté poputuje tento systém do dalších výkonnějších modelů (zřejmě půjde i do hot hatchů) a později bude v nabídce napříč modely.

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků