Renault Laguna Active Drive: přinese jízdní vlastnosti supersportů?

Francouzská automobilka Renault oprášila trochu zapomenuté aktivní řízení všech kol a hodlá jej nasadit ve svých modelech. A pokud vše dopadne dobře, posune se Renault v jízdních schopnostech vozů na absolutní vrchol. Že vám to nic neříká?

V minulosti bylo na trhu několik modelů, kterým se při jízdě natáčela i zadní kola. Průkopnicky to zkoušely především japonské automobilky, ovšem ani jedna z nich nedokázala odladit systém natolik, aby se příliš rozšířil. Navíc aktivní řízení bylo před patnácti až dvaceti lety pro výrobu a vývoj příliš složité, ovšem pokrok nelze zastavit a díky miniaturizaci elektroniky i mechaniky je možno nyní tento systém použít ve velkém a s rozumnými výrobními náklady.

Aktivní řízení všech kol, neboli 4WS má přinést extrémní snížení nedotáčivosti vozů s motory před přední nápravou. Díky tomu, že se na zatočení v zatáčce podílí i zadní kola, nemusí se ta přední tolik vytočit a vůz je tak o poznání méně nedotáčivý. Dá se v podstatě říci, že se tímto dá u klasických předokolek nedotáčivost téměř úplně odstranit a vůz se chová neutrálně i při extrémním zacházení.

Celý systém vyhodnocuje rychlost vozu, natočení předních kol a další faktory a v závislosti na nich aktivně natáčí zadní kola. Ve výsledku tak lze vykroužit stejný oblouk s méně vytočenými předními koly.

Takto vybavenou Lagunu dostali k testování novináři z britského magazínu Evo, kteří byli při slalomu s naftovou Lagunou rychlejší než s Porsche Boxter, což je již řádná vizitka kvality systému. Vývoj navíc obstarává divize Renault Sport, což je ta pověstná skupina lidí, kteří dokázali vyladit k dokonalosti Megane a Clio Sport, což jsou v současnosti špičky svých segmentů.

Renault chce tento systém uvést na trh na konci příštího roku a to v novém modelu Laguna Coupé. Poté poputuje tento systém do dalších výkonnějších modelů (zřejmě půjde i do hot hatchů) a později bude v nabídce napříč modely.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků