Renault Laguna Active Drive: přinese jízdní vlastnosti supersportů?

Francouzská automobilka Renault oprášila trochu zapomenuté aktivní řízení všech kol a hodlá jej nasadit ve svých modelech. A pokud vše dopadne dobře, posune se Renault v jízdních schopnostech vozů na absolutní vrchol. Že vám to nic neříká?

V minulosti bylo na trhu několik modelů, kterým se při jízdě natáčela i zadní kola. Průkopnicky to zkoušely především japonské automobilky, ovšem ani jedna z nich nedokázala odladit systém natolik, aby se příliš rozšířil. Navíc aktivní řízení bylo před patnácti až dvaceti lety pro výrobu a vývoj příliš složité, ovšem pokrok nelze zastavit a díky miniaturizaci elektroniky i mechaniky je možno nyní tento systém použít ve velkém a s rozumnými výrobními náklady.

Aktivní řízení všech kol, neboli 4WS má přinést extrémní snížení nedotáčivosti vozů s motory před přední nápravou. Díky tomu, že se na zatočení v zatáčce podílí i zadní kola, nemusí se ta přední tolik vytočit a vůz je tak o poznání méně nedotáčivý. Dá se v podstatě říci, že se tímto dá u klasických předokolek nedotáčivost téměř úplně odstranit a vůz se chová neutrálně i při extrémním zacházení.

Celý systém vyhodnocuje rychlost vozu, natočení předních kol a další faktory a v závislosti na nich aktivně natáčí zadní kola. Ve výsledku tak lze vykroužit stejný oblouk s méně vytočenými předními koly.

Takto vybavenou Lagunu dostali k testování novináři z britského magazínu Evo, kteří byli při slalomu s naftovou Lagunou rychlejší než s Porsche Boxter, což je již řádná vizitka kvality systému. Vývoj navíc obstarává divize Renault Sport, což je ta pověstná skupina lidí, kteří dokázali vyladit k dokonalosti Megane a Clio Sport, což jsou v současnosti špičky svých segmentů.

Renault chce tento systém uvést na trh na konci příštího roku a to v novém modelu Laguna Coupé. Poté poputuje tento systém do dalších výkonnějších modelů (zřejmě půjde i do hot hatchů) a později bude v nabídce napříč modely.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků