Renault Laguna - zkušenosti po půl roce prodeje v ČR

Laguna se u nás začala prodávat v květnu tohoto roku, takže uplynulo dost času na tzv. vychytání dětských nemocí a lze se na plusy a mínusy auta podívat s potřebným nadhledem.
Renault Laguna - zkušenosti po půl roce prodeje v ČR
Renault Laguna se prodává ve dvou základních provedeních: pětidveřový hatchback a kombi Laguna Grandtour. Oba vozy je možno pořídit s různě silným benzínovým nebo dieselovým motorem ( od 1,6 16V do 3,0 V6 24V ) a s automatickou nebo s mechanickou převodovkou s pěti či šesti stupni. To vše lze kombinovat s různou úrovní výbavy, která je už v základní podobě nevšedně bohatá.

Už v základní výbavě naleznete ABS s EBV a asistenční systém brzd, systém kontroly tlaku v pneumatikách, ESP a ASR, automatické zamykání dveří za jízdy, airbagy řidiče a spolujezdce, boční a okenní airbagy, elektrické ovládání skel předních dveří, manuální klimatizaci, výškově nastavitelné Klepněte pro větší obrázeksedadlo řidiče, a tím výčet zdaleka nekončí. V nejvyšším stupni výbavy lze již užívat komfortu palubního počítače se syntezátorem hlasu, systému kontroly tlaku v pneumatikách s ukazatelem tlaku v každé z pneumatik nebo dešťového senzoru.

Trumfem výbavy všech stupňů je pak již mnohokrát zmiňovaná elektronická karta místo klíčků. Existuje ve dvou provedeních - u nižších stupňů výbavy se nazývá Keyless drive a odemykání a zamykání vozu probíhá stejně jako u tradičního dálkového ovládání, druhá karta, Keyless entry odemyká a zamyká vůz při pouhém přiblížení či oddálení. Karta přitom může být třeba v kapse nebo v kabelce.Po nastoupení do vozu kartu zasunete do snímače a stiskne tlačítko START- STOP a počítač kartu identifikuje a odblokuje imobilizér a nastartuje motor. Obdobně funguje karta po dojezdu. Karta zároveň v paměti uchovává informace o hladině oleje, tlaku pneumatik či o počtu kilometrů do další technické prohlídky.

Právě nezkušenost při používání karty byla důvodem k prvním „reklamacím“- karta totiž, pokud je v dosahu vozu, neustále s autem komunikuje a nabíjí se při zapnutém motoru. Pokud tedy řidič uložil kartu v blízkosti vozu a potom třeba několik dní nevyjel, mohlo se stát, že se karta neustálou komunikací vybila.

Jediným problémem, který technici museli řešit, bylo příliš jemné vyladění systému kontroly tlaku v pneumatikách. Systém hlásil i velmi malé odchylky tlaku, větší označoval jako poruchu a hlásil nutnost návštěvy opravny. Tento problém už je v současnosti vyřešen.

Automobilka Renault vždy kladla důraz na bezpečnost, ale v případě vozu Laguna Klepněte pro větší obrázekdosáhla dokonalosti. Kromě již zmiňovaných airbagů , vás ochraňjí bezpečnostní pásy s programovaným upoutáním a omezovačem napětí, systém Isofix k upoutání dětských sedaček, zesílený skelet karoserie a už vyjmenované prvky aktivní ochrany, to vše již v základní výbavě. V nezávislých nárazových testech konsorcia EuroNCAP získal Renault Laguna jako první (a zatím také jediný) vůz v historii pět hvězdiček.

Cena Laguny se nyní pohybuje v rozmezí 609 tis.- 814 tis. Kč, v závislosti na síle motoru a úrovni výbavy. Lagunu Grandtour pořídíte od 719 tis. Kč. Pokud byste však zkombinovali nejsilnější motor a nejlepší výbavu může cena přesáhnout i milion korun. Přesto je však cena více než přiměřená a přijatelná, vzhledem k dobrým jízdním vlastnostem, bohaté výbavě už v základním provedení a nadstandartní bezpečnosti vozu.

Jestliže tedy hledáte pohodlné, bezpečné, skvěle vybavené firemní či rodinné auto, určitě neuděláte s Renaultem Lagunou chybu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků