Renault Koleos: trend zachycen

Francouzská státní automobilka dosud odolávala trendu křížení tříd osobních automobilů. Koleos to má napravit.

Ačkoli Renaultu rozhodně nelze upřít invenci při konstituci nových tříd, vzpomeňme jen Espace, Twingo nebo Scénic, v křížení napříč roztodivnými požadavky zákazníků dosud nevynikal. Nyní ale přichází s modelem Koleos, jenž lze považovat za první crossover značky, jenž navazuje na osm let starou a postupem času průběžně cizelovanou studii stejného jména.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Premiéra tohoto modelu je naplánována na ženevský autosalon. Navržen byl z větší části ve Francii, k sériové výrobě doveden u partnerského Nissanu a vyrábět se bude v továrně Renault Samsung v korejském Busanu. Dříve než Koleos se však zřejmě začne vyrábět sesterský a asijskému trhu výhradně určený Samsung QM5. Bude to tedy skutečný kosmopolita. Jedná se o první Renault s pohonem nabízeným hned zpočátku v konfiguraci 4x4. Trvale však budou poháněna pouze kola přední nápravy, zatímco ta zadní se aktivují elektronicky až v případě potřeby a mezi nápravy rozdělí točivý moment do poměru 50:50 %. Systém distribuce točivého momentu byl převzat z Nissanu X-Trail aktuální generace. Koleos nabídne také možnost řízeného sjezdu z kopců do rychlosti 7 km/h a pomoc při rozjezdu do svahu s úhlem větším než 10%. Připraveny jsou však rovněž modely s pohonem pouze předních kol.  
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Do artilerie palubních přístrojů patří kromě jiného i výškoměr, barometr, ukazatele úhlů náklonu v podélné i příčné ose či kompas. Zajímavostí Koleosu je horizontálně dělená zadní stěna. Vyklopení její horní části vzhůru usnadňuje přístup k zavazadlovému prostoru v omezených prostorech, ta spodní umožňuje přepravu delších předmětů, ale poslouží také jako sedátko pro osoby s celkovou hmotností do 200 kg.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Pohonné jednotky budou v našich zeměpisných šířkách jistě zastoupeny především těmi vznětovými. Podobně jako celý vůz, také ony do značné míry těží s kooperace Renaultu s Nissanem. Bude se tedy jednat o čtyřválec 2,0 M9R dCi Euro 4 s výkonem 110, nebo 127 kW. Slabší z nich bude dodáván v kombinaci s pohonem všech, nebo jen předních kol a alternativně s  manuální šestistupňovou převodovkou, či „automatem“. Tomu silnějšímu pak zůstanou vyhrazeny pohon všech kol a převodovka s ručním řazením. Ortodoxní zastánci „benzínu“ budou moci zvolit dvaapůllitrovou jednotku Nissan s výkonem 126 kW, doplněnou buď šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, nebo „automatem“ s proměnným převodem (CVT).
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Tak či onak, nový Renault Koleos bude zřejmě z větší části možno nazývat Nissanem, a to zejména s ohledem na použité pohonné jednotky, variátory CVT či celý systém pohonu všech kol. Na druhou stranu však nabídne i prvky typické renaultům, tedy bezklíčové ovládání keyless start a keyless entry, ale také automatické světlomety a stěrače, tempomat nebo kontrolu tlaku v pneumatikách.  

 

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků