Renault Koleos: trend zachycen

Francouzská státní automobilka dosud odolávala trendu křížení tříd osobních automobilů. Koleos to má napravit.

Ačkoli Renaultu rozhodně nelze upřít invenci při konstituci nových tříd, vzpomeňme jen Espace, Twingo nebo Scénic, v křížení napříč roztodivnými požadavky zákazníků dosud nevynikal. Nyní ale přichází s modelem Koleos, jenž lze považovat za první crossover značky, jenž navazuje na osm let starou a postupem času průběžně cizelovanou studii stejného jména.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Premiéra tohoto modelu je naplánována na ženevský autosalon. Navržen byl z větší části ve Francii, k sériové výrobě doveden u partnerského Nissanu a vyrábět se bude v továrně Renault Samsung v korejském Busanu. Dříve než Koleos se však zřejmě začne vyrábět sesterský a asijskému trhu výhradně určený Samsung QM5. Bude to tedy skutečný kosmopolita. Jedná se o první Renault s pohonem nabízeným hned zpočátku v konfiguraci 4x4. Trvale však budou poháněna pouze kola přední nápravy, zatímco ta zadní se aktivují elektronicky až v případě potřeby a mezi nápravy rozdělí točivý moment do poměru 50:50 %. Systém distribuce točivého momentu byl převzat z Nissanu X-Trail aktuální generace. Koleos nabídne také možnost řízeného sjezdu z kopců do rychlosti 7 km/h a pomoc při rozjezdu do svahu s úhlem větším než 10%. Připraveny jsou však rovněž modely s pohonem pouze předních kol.  
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Do artilerie palubních přístrojů patří kromě jiného i výškoměr, barometr, ukazatele úhlů náklonu v podélné i příčné ose či kompas. Zajímavostí Koleosu je horizontálně dělená zadní stěna. Vyklopení její horní části vzhůru usnadňuje přístup k zavazadlovému prostoru v omezených prostorech, ta spodní umožňuje přepravu delších předmětů, ale poslouží také jako sedátko pro osoby s celkovou hmotností do 200 kg.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Pohonné jednotky budou v našich zeměpisných šířkách jistě zastoupeny především těmi vznětovými. Podobně jako celý vůz, také ony do značné míry těží s kooperace Renaultu s Nissanem. Bude se tedy jednat o čtyřválec 2,0 M9R dCi Euro 4 s výkonem 110, nebo 127 kW. Slabší z nich bude dodáván v kombinaci s pohonem všech, nebo jen předních kol a alternativně s  manuální šestistupňovou převodovkou, či „automatem“. Tomu silnějšímu pak zůstanou vyhrazeny pohon všech kol a převodovka s ručním řazením. Ortodoxní zastánci „benzínu“ budou moci zvolit dvaapůllitrovou jednotku Nissan s výkonem 126 kW, doplněnou buď šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou, nebo „automatem“ s proměnným převodem (CVT).
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Tak či onak, nový Renault Koleos bude zřejmě z větší části možno nazývat Nissanem, a to zejména s ohledem na použité pohonné jednotky, variátory CVT či celý systém pohonu všech kol. Na druhou stranu však nabídne i prvky typické renaultům, tedy bezklíčové ovládání keyless start a keyless entry, ale také automatické světlomety a stěrače, tempomat nebo kontrolu tlaku v pneumatikách.  

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků