Renault Koleos pro rok 2011 v novém

Konsorcium Renault – Samsung připravilo pro svoje SUV Koleos/QM5 namísto zvažovaného ukončení výroby facelift.

Ještě vloni se v souvislosti s nedávným stažením modelu Renault Koleos z důležitého trhu Velké Británie spekulovalo o tom, že toto SUV možná skončí docela, nyní je ale již jasné, že se bude vyrábět dále. A nádavkem dostane pro nový modelový rok soustavu dílčích modernizací, které mají v rámci faceliftu zahrnovat vylepšení karosérie a jejího interiéru i motory s citelně sníženou spotřebou paliva u vznětových pohonných jednotek. Otázkou zůstává, zda to francouzsko – jihokorejskému SUV ve strádajících prodejích v rámci exponovaného segmentu nějak zásadně pomůže. Ale snaha by se měla cenit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned od prvního pohledu si všimneme zcela nově tvarované přední části karoserie, která je vyvedena ve stylu evidentně ovlivněném třeba nedávno uvedeným sedanem Renault Latitude, který se ostatně spolu s modelem Renault Koleos/Samsung QM5 vyrábí výhradně na linkách továrny Renault Samsung Motors v jihokorejském Busanu. Změny přinesly zástavbu nových předních světlometů, výraznější masku chladiče s trojicí vodorovných, chromovaných příček a nové blatníky, nárazníky a kapotu. Za pozornost stojí také nová zpětná zrcátka s vestavěnými blinkry z LED, omlazená litá kola nebo nový odstín karoserie Cayenne Orange (na snímcích).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se změnily čalounické a obkladové materiály (na výběr je z několika nových kombinací) a přístrojový štít s dominantním tachometrem. V závislosti na konkrétním trhu je model Koleos/QM5 nabízen alternativně se vznětovým čtyřválcem M9R vyráběným ve výkonových verzích 150 a 175 koní (110, resp. 128 kW), případně zážehovým motorem s výkonem 170 koní (125 kW). Většinu evropských zákazníků zajímá především verze opatřená soustavou pohonu všech kol z dílen Nissanu, ale papírové snížení emisí CO2 je samozřejmě nejvýraznější u vozů s pohonem pouze předních kol. Diesel dCi 150 tak nově vykazuje emise ve výši 150 g/km a výkonnější provedení dCi 175 pak 166 g.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 875 km
Cena: 118 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: nový vůz
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků