Renault Koleos pro rok 2011 v novém

Konsorcium Renault – Samsung připravilo pro svoje SUV Koleos/QM5 namísto zvažovaného ukončení výroby facelift.

Ještě vloni se v souvislosti s nedávným stažením modelu Renault Koleos z důležitého trhu Velké Británie spekulovalo o tom, že toto SUV možná skončí docela, nyní je ale již jasné, že se bude vyrábět dále. A nádavkem dostane pro nový modelový rok soustavu dílčích modernizací, které mají v rámci faceliftu zahrnovat vylepšení karosérie a jejího interiéru i motory s citelně sníženou spotřebou paliva u vznětových pohonných jednotek. Otázkou zůstává, zda to francouzsko – jihokorejskému SUV ve strádajících prodejích v rámci exponovaného segmentu nějak zásadně pomůže. Ale snaha by se měla cenit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hned od prvního pohledu si všimneme zcela nově tvarované přední části karoserie, která je vyvedena ve stylu evidentně ovlivněném třeba nedávno uvedeným sedanem Renault Latitude, který se ostatně spolu s modelem Renault Koleos/Samsung QM5 vyrábí výhradně na linkách továrny Renault Samsung Motors v jihokorejském Busanu. Změny přinesly zástavbu nových předních světlometů, výraznější masku chladiče s trojicí vodorovných, chromovaných příček a nové blatníky, nárazníky a kapotu. Za pozornost stojí také nová zpětná zrcátka s vestavěnými blinkry z LED, omlazená litá kola nebo nový odstín karoserie Cayenne Orange (na snímcích).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř se změnily čalounické a obkladové materiály (na výběr je z několika nových kombinací) a přístrojový štít s dominantním tachometrem. V závislosti na konkrétním trhu je model Koleos/QM5 nabízen alternativně se vznětovým čtyřválcem M9R vyráběným ve výkonových verzích 150 a 175 koní (110, resp. 128 kW), případně zážehovým motorem s výkonem 170 koní (125 kW). Většinu evropských zákazníků zajímá především verze opatřená soustavou pohonu všech kol z dílen Nissanu, ale papírové snížení emisí CO2 je samozřejmě nejvýraznější u vozů s pohonem pouze předních kol. Diesel dCi 150 tak nově vykazuje emise ve výši 150 g/km a výkonnější provedení dCi 175 pak 166 g.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků