Renault Koleos, francouzské SUV jde do výroby

Je to něco přes rok, co francouzská automobilka Renault představila studii svého SUV modelu Koleos. Středně velké SUV s délkou 4 520 mm se pak mělo v produkční verzi utkat s tradičními zástupci jako je Honda CR-V, Toyota RAV4 a nově i s VW Tiguan.

Studie Koleosu vznikla v dílně korejské divize Renaultu a po designové stránce to není na vozu vůbec poznat. Každopádně místo vzniku studie se podepsalo i na místě, kde se bude vůz vyrábět.

Tip: Představení studie Koleos naleznete zde.

Automobilka totiž v uplynulých dnech zahájila výrobu tohoto vozu v korejském závodě Renault Samsung. Renault plánuje, že ročně zde vyrobí přes 100 000 kusů tohoto SUV, který se bude jednak prodávat na tomto trhu, ale bude mířit hlavně do Evropy.

U nás by se pak měl objevit zhruba v květnu příštího roku s tím, že finální představení by mělo proběhnout na březnovém autosalonu v Ženevě.

Pokud Renault nasadí tradičně solidní cenu, pak lze očekávat, že vůz se bude prodávat velmi dobře. Technika byla již u studie na vysoké úrovni a po stránce designu působí vůz velmi sympaticky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Koleos
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků