Renault Kangoo Z.E.: nový vzhled, nový pohon

Renault ve Frankfurtu předvedl také svoji vizi budoucího elektromobilu Kangoo. Se současným modelem má pramálo společného.

Renault v Německu prezentuje širokou paletu svých studií elektromobilů, jež mají veřejnost přesvědčit o tom, že hodlá vyrábět elektromobily pro všechny druhy zákazníků a provozních podmínek. Všem studiím je společná modrá barva, kterou Renault nadále hodlá používat pro spojení s čistě elektrickými pohony a alternativními druhy paliv.

Také Kangoo Z. E. (Zero Emission) využívá této barvy v hojné míře a jsou do ní laděny prakticky všechny doplňky jinak sněhobílé karosérie, a to včetně jejích skleněných a plastových dílů. Kangoo Z. E. je dlouhé zhruba čtyři metry a je určeno zejména pro příměstský provoz se zvýšenými nároky na přepravní kapacitu.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato studie je osazena elektromotorem o výkonu 70 kW s točivým momentem vrcholícím hodnotou 226 Nm. Pohonná jednotka je napájena z li-ionových akumulátorů, jimž odlehčují solární panely na střeše určené k pohonu klimatizace. Pro izolaci interiéru od okolního prostředí byla karosérie koncipována jako termoska, je tedy tvořena ze dvou panelů s izolující vrstvou vzduchu mezi nimi. Renault tvrdí, že toto řešení má změkčovat extrémní rozdíly mezi podmínkami v inteiéru a okolí vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interaktivita je u těchto elektrických studií vždy zásadním tématem. Řidič konceptu Kangoo Z.E. je tak svým vozem rozpoznán ještě dříve než usedne za volant, aby mu vytvořil jeho oblíbené prostředí. Inteligentní navigační systém pracuje v propracovaném energetickém režimu se zaměřením na minimální spotřebu energie. Tato soustava navíc hlídá úroveň nabití akumulátorů a řidiči v případě nutnosti navrhne nejbližší místa pro jejich dobití. Nabíjení zabere od čtyř do osmi hodin, k dispozici je ale také dvacetiminutové rychlodobíjení. Při pohotovostní hmotnosti 1 520 kg Renault kangoo Z. E. Concept dosahuje maximální rychlosti 130 km/h a na jednu náplň ujede až 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z.E.
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků