Francouzská automobilka Renault připravila pro zákazníky novou verzi svého modelu Kangoo. Ten se vyznačuje zesíleným podvozkem a ochranou před nástrahani špatných silnic. Spolu s ním přichází opět na scénu i verze 4x4 a levné rodinné allroady jsou na světě.
Hned dvojice novinek, z nichž jedna je tak trochu "déja vu", přichází z Francie a obě jsou zaměřeny pro řidiče, kteří vyžadují vyšší prostupnost vozů a využívají své auto i na špatných silnicích. Kangoo 4x4 a Kangoo Pampa mají takovému řidiči nabídnout nadstandardní prostornost interiéru i zavazadelníku a zároveň zvýšenou průchodnost terénem.
Pampa je pak model s výrazně zesílenou ochranou podvozku a podlahy, což má zamezit případným nehodám na opravdu špatných silnicích. Dále dostal odolnější 14" kola, silnější nárazníky a mírně upravené světlomety. Tento model je ovšem dodáván pouze s předním náhonem a motorem 1,5 dCi o výkonu 63 kW (85 k). Kangoo Pampa si v kombinovaném provozu řekne o 5,3 litru nafty na 100 km.
Kangoo 4x4 dostal, jak již z názvu vyplývá, náhon na všechna kola. Mimo to získal menší ochranu podvozku v podobě plechových krytů motoru. Nové jsou i dekorace interiéru. Kangoo 4x4 bude prodáván s benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Ten dává výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 148 Nm. Kombinovaná spotřeba tohoto modelu se má pohybovat okolo 8,7 l na 100 km. Vůz není úplnu novnikou, v nabídce byl již dříve a musel z ní být stažen kvůli absenci motoru splňující emisní normu Euro 4. Tu již motor 1,6 splňuje a vůz se může v lehce inovované verze objevit i na evropských silnicích.
Cena na českém trhu nebyla prozatím stanovena, na německém trhu se Kangoo 4x4 prodává za 19 200 eur (přibližně 550 000 tis. Kč) a Kangoo Pampa za 18 200 eur (přibližně 520 000 Kč).
Kangoo Pampa
Kangoo 4x4