Renault Kangoo Pampa a 4x4, rodinné MPV do nepohody

Francouzská automobilka Renault připravila pro zákazníky novou verzi svého modelu Kangoo. Ten se vyznačuje zesíleným podvozkem a ochranou před nástrahani špatných silnic. Spolu s ním přichází opět na scénu i verze 4x4 a levné rodinné allroady jsou na světě.
Renault Kangoo Pampa a 4x4, rodinné MPV do nepohody

Hned dvojice novinek, z nichž jedna je tak trochu "déja vu", přichází z Francie a obě jsou zaměřeny pro řidiče, kteří vyžadují vyšší prostupnost vozů a využívají své auto i na špatných silnicích. Kangoo 4x4 a Kangoo Pampa mají takovému řidiči nabídnout nadstandardní prostornost interiéru i zavazadelníku a zároveň zvýšenou průchodnost terénem.

Pampa je pak model s výrazně zesílenou ochranou podvozku a podlahy, což má zamezit případným nehodám na opravdu špatných silnicích. Dále dostal odolnější 14" kola, silnější nárazníky a mírně upravené světlomety. Tento model je ovšem dodáván pouze s předním náhonem a motorem 1,5 dCi o výkonu 63 kW (85 k). Kangoo Pampa si v kombinovaném provozu řekne o 5,3 litru nafty na 100 km.

Kangoo 4x4 dostal, jak již z názvu vyplývá, náhon na všechna kola. Mimo to získal menší ochranu podvozku v podobě plechových krytů motoru. Nové jsou i dekorace interiéru. Kangoo 4x4 bude prodáván s benzínovým motorem o objemu 1,6 litru. Ten dává výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 148 Nm. Kombinovaná spotřeba tohoto modelu se má pohybovat okolo 8,7 l na 100 km. Vůz není úplnu novnikou, v nabídce byl již dříve a musel z ní být stažen kvůli absenci motoru splňující emisní normu Euro 4. Tu již motor 1,6 splňuje a vůz se může v lehce inovované verze objevit i na evropských silnicích. 

Cena na českém trhu nebyla prozatím stanovena, na německém trhu se Kangoo 4x4 prodává za 19 200 eur (přibližně 550 000 tis. Kč) a Kangoo Pampa za 18 200 eur (přibližně 520 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Kangoo Pampa

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kangoo 4x4 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 30 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků