Renault Kangoo: Nově jako 4x4

Prvním krůčkem Renaultu do kategorie SUV byl Scénic RX4. Druhým krůčkem se stává Kangoo 4x4.
Renault Kangoo: Nově jako 4x4

Kangoo 4x4 kombinuje klady řady Kangoo s výhodami SUV. Mezi hlavní přednosti řady Kangoo patří úložný prostor 550 až 2500 litrů a to při celkové délce pod 4 metry.

Kangoo 4x4 poznáme podle robustnějších předních i zadních nárazníků, ochranné lyžiny motoru, zesílenými podběhy kol a plastovým obložením blatníků. Ve „stylu“ off-road je to i design kol. A to jak v případě plechových 15“ disků, tak litých kol nesoucích označení Galion.

Pod kapotou můžeme najít jeden zážehový a jeden vznětový motor. První z nich je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 95 ks (při 5 000 ot./min), který disponuje točivým momentem 148 Nm při 3 750 ot./min. Průměrná spotřeba je 8,6 l na 100 km.

Druhým motorem je vznětový čtyřválec 1.9 dCi. Tento motor je vybavený systém vysokotlakého vstřikování paliva common-rail a jeho výkon byl upraven na 80 ks při 4 000 ot./min. Točivý moment 180 Nm, který je k dispozici již od 2000 ot./min., bude hlavní devizou pro bezproblémovou jízdu, zejména v obtížných podmínkách. Průměrná spotřeba je 7 litrů nafty na sto ujetých kilometrů.

Nejdůležitější u této verze je však systém pohonu 4x4. Připojení zadní nápravy probíhá samočinně, bez zásahu řidiče a vždy, když přední kola začnou prokluzovat. Děje se tak prostřednictvím adaptivní hydraulické spojky. Poměr mezi předními a zadními koly se řídí podle podmínek provozu. Na přední kola navíc dohlíží systém ASR, který eliminuje všechny náznaky prokluzu přední kol.

Kangoo 4x4 se bude nabízet ve dvou stupních výbavy, Authentique a Altica. Ve výbavě Kangoo Authentique 4x4 najdeme ABS, brzdový asistent, ASR, přední airbagy, imobilizér, automatické zamykání dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, posilovač řízení a další prvky.

Výbava Altica 4x4 nabízí navíc například dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, reflexní čelní okno, autorádio s přehrávačem kazet a 4 reproduktory.

Kangoo 4x4 je automobil určený především pro profesionální zákazníky z řad poštovních společností, obchodníků, distributorů. Zvláště pak pro ty, kteří často pracují v obtížněji přístupném terénu.

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků