Renault Kangoo: Nově jako 4x4

Prvním krůčkem Renaultu do kategorie SUV byl Scénic RX4. Druhým krůčkem se stává Kangoo 4x4.
Renault Kangoo: Nově jako 4x4

Kangoo 4x4 kombinuje klady řady Kangoo s výhodami SUV. Mezi hlavní přednosti řady Kangoo patří úložný prostor 550 až 2500 litrů a to při celkové délce pod 4 metry.

Kangoo 4x4 poznáme podle robustnějších předních i zadních nárazníků, ochranné lyžiny motoru, zesílenými podběhy kol a plastovým obložením blatníků. Ve „stylu“ off-road je to i design kol. A to jak v případě plechových 15“ disků, tak litých kol nesoucích označení Galion.

Pod kapotou můžeme najít jeden zážehový a jeden vznětový motor. První z nich je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 95 ks (při 5 000 ot./min), který disponuje točivým momentem 148 Nm při 3 750 ot./min. Průměrná spotřeba je 8,6 l na 100 km.

Druhým motorem je vznětový čtyřválec 1.9 dCi. Tento motor je vybavený systém vysokotlakého vstřikování paliva common-rail a jeho výkon byl upraven na 80 ks při 4 000 ot./min. Točivý moment 180 Nm, který je k dispozici již od 2000 ot./min., bude hlavní devizou pro bezproblémovou jízdu, zejména v obtížných podmínkách. Průměrná spotřeba je 7 litrů nafty na sto ujetých kilometrů.

Nejdůležitější u této verze je však systém pohonu 4x4. Připojení zadní nápravy probíhá samočinně, bez zásahu řidiče a vždy, když přední kola začnou prokluzovat. Děje se tak prostřednictvím adaptivní hydraulické spojky. Poměr mezi předními a zadními koly se řídí podle podmínek provozu. Na přední kola navíc dohlíží systém ASR, který eliminuje všechny náznaky prokluzu přední kol.

Kangoo 4x4 se bude nabízet ve dvou stupních výbavy, Authentique a Altica. Ve výbavě Kangoo Authentique 4x4 najdeme ABS, brzdový asistent, ASR, přední airbagy, imobilizér, automatické zamykání dveří, dálkově ovládané centrální zamykání, posilovač řízení a další prvky.

Výbava Altica 4x4 nabízí navíc například dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, reflexní čelní okno, autorádio s přehrávačem kazet a 4 reproduktory.

Kangoo 4x4 je automobil určený především pro profesionální zákazníky z řad poštovních společností, obchodníků, distributorů. Zvláště pak pro ty, kteří často pracují v obtížněji přístupném terénu.

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků