Renault Kadjar vstoupil na český trh [první jízdní dojmy]

Na český trh dorazila novinka z dílny automobilky Renault. Jmenuje se Kadjar a míří do bohatě obsazeného segmentu C-SUV. Měla by se konkurence obávat?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér prostorný
  2. Známé motory pod kapotou, Tři výbavy + limitovaná edice
  3. Fotogalerie

Renault Kadjar se představil letos v únoru. Původ tohoto auta není těžké dohledat, francouzská automobilka jednoduše vzala Nissan Qashqai a na jeho základech většího sourozence modelu Captur postavila. Chtělo by se takhle od pohledu říci, že jde jen o přeznačený Nissan Qashqai, ale ona to tak docela není pravda.

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Důvodem je hlavně design. Kadjar vypadá výrazně jinak. Na pohled je robustnější, má vyšší podvozek a typickou masku Renaultů z poslední doby. Ano, Kadjar si spletete, ale s novou generací Espace, nikoliv s Qashqaiem. Další důvody pak ukazují základní rozměry. Rozvor je shodný, ale tím veškeré společné míry končí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kadjar se zařadí nad Captur. Základ tomuto modelu daroval Nissan Qashqai. Shodný je ale pouze rozvor náprav, jinak se rozměrově obě auta liší

Renault Kadjar je dlouhý 4449 mm, široký 1836 mm, vysoký 1607 mm a světlá výška činí poctivých 200 mm. Nissan Qashqai naproti tomu je o 69 mm kratší, o 30 mm užší a o 17 mm nižší, přičemž nemalá část z tohoto rozdílu padne právě na výšku podvozku, protože standardem pro japonského sourozence je u světlé výšky 180 mm. Kadjar pak nabídne také větší objem zavazadelníku, když v základním uspořádání zvládne 472 litrů.

Interiér prostorný

Uvnitř Kadjar připomíná do jisté míry Renalut Espace. Na první svezení jsme dostali maximální výbavu Bose s pohodlnými koženými sedačkami a kompletním seznamem prvků, které si do auta můžete dopřát. Všechno vypadá na pohled poměrně hodnotně, zaujaly ale třeba zadní dveře vyplněné pouze tvrdým plastem. Trochu škoda u vrcholné varianty.

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 [první dojmy]

Nový Renault Espace chce konkurovat Volvu XC60 [první dojmy]

Kadjar ale zaujme hlavně nabízeným prostorem. Přesné měření si necháme na klasický test, ale na základě osobních zkušeností mohu říci, že bych se v pohodě usadil i do druhé řady sedadel za řidiče dlouhého 190 cm. Omezení nenajdete ani v prostoru kolem nohou, ani kolem hlavy a to bylo v interiéru také obrovské střešní okno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S prostorem zde nebudou mít problémy ani vyšší cestující. Škoda lacině vypadajících zadních dveří, kde už najdete opět jenom plast. Poněkud kontrastují s luxusně vypadajícími předními sedadly

O základním objemu zavazadelníku už byla řeč, za zmínku stojí ale jeho variabilita. Stejně jako Nissan Qashqai dostal i Kadjar místo jednoho falešného dna dvě desky, se kterými lze dělat různá kouzla. V horní poloze pak díky nim zmizí schod vzniklý po sklopení zadních sedadel, což můžete udělat páčkami ze zavazadelníku. Maximum tohoto auta je 1478 litrů. Renault přidává ještě možnost sklopit sedadlo spolujezdce a díky tomu uložit bezpečně do auta věc dlouhou 2,5 metru.

Myslelo se také na ostatní cestující a jejich odkládací přihrádky. Těch je po autě celá řada a jejich objem činí dohromady třicet litrů. Před spolujezdcem najdeme schránku s objemem 7,5 litru.

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

Test ojetiny Nissan Qashqai: (staro)nová dimenze městského cestování

S Kadjarem jsem ujel pouze nějakých padesát kilometrů, takže se nebudu pouštět do podrobnějších popisů, ale z pozice spolujezdce mě nakonec jedna věc zaujala - aerodynamický hluk. Občas to vypadalo, jako kdyby auto nemělo dovřené okénko, což ovšem nebyla pravda. Že by nějaké špatně usazené těsnění? 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Interiér prostorný
  2. Známé motory pod kapotou, Tři výbavy + limitovaná edice
  3. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků