Kadjar po modernizaci nabídne vylepšený interiér. Také se jedná o jediný Renault, u něhož se překopání na nově homologované motory soustředilo právě na přelom většího faceliftu.
SUV založené na modelech nižší střední třídy je dnes pro každou stěžejním modelem a u Renaultu tomu není jinak. Kadjar přijel v roce 2015 na základech Nissanu Qashqai, jehož úspěch chtěl napodobit. Za tři roky jich Renault udal přes 450 tisíc kusů a na řadě je tak facelift v polovině životního cyklu.
Francouzi tvrdí, že exteriér nebylo třeba drasticky měnit. Evolucí tak krom nárazníků prošly detaily jako přední LED směrovka přesměrovaná do halvních světlometů, maska může mít chromované plošky a nový je i design kol.
Výraznější změnou prošel interiér, zejména co se týče nového středového panelu. Nová sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2 slibuje jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn. Po vzoru nového Dusteru jsou nové i kruhové ovladače klimatizace. Tlačítka pro stahování oken jsou konečně podsvícena, což u verze před faceliftu "po nissanovsku" neplatilo.
Nové dveřní panely působí hodnotněji a mají větší kapsy pro pojmutí 1,5litrové lahve, zatímco sedačky s novým čalouněním mají teď nastavitelnou délku sedáku. Měnil se i středový tunel, do něhož jsou teď aplikovány větší držáky nápojů nebo výdechy klimatizace pro cestující vzadu.
To nejdůležitější se ale v rámci modernizace odehrává pod kapotou. Po Scénicu, Capturu a Méganu má Kadjar přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe. Má vždy filtr pevných částic a výkonové varianty se 103 kW a 118 kW. Obě bude možné kombinovat s manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.
V souvislosti s novými homologacemi Kadjar přechází na odlišné jednotky i na straně turbodieselů. Nesou název Blue dCi, protože mají selektivní katalytickou redukci kapalinou AdBlue. Novou patnáctistovku posílenou na 85 kW už známe z Dusteru, 1.7 dCi je však novinkou. Nabídne výkon 110 kW a kombinovat nový motor půjde i s pohonem všech kol od Nissanu.
Renault Kadjar fáze 2 - technické údaje po modernizaci |
Motor |
TCe 140 GPF |
TCe 160 GPF |
Blue dCi 115 |
Blue DCi 150 |
Zdvihový objem [cm3] |
1332 |
1332 |
1461 |
1749 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/2 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
103/5000 |
117/5500 |
85/3750 |
110/4000 |
Točivý moment [N.m/min] |
240/1600 |
260 (270)/1750 |
260/2000 |
340/1750 |
Převodovka |
6M (7DS) |
6M (7DS) |
6M (7DS) |
6M |
Max. rychlost [km/h] |
203 |
210 |
189 |
- |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,4 (9,6) |
9,9 (9,3) |
11,7 (11,9) |
- |