Renault Kadjar po faceliftu: Lepší interiér a nové motory

Kadjar po modernizaci nabídne vylepšený interiér. Také se jedná o jediný Renault, u něhož se překopání na nově homologované motory soustředilo právě na přelom většího faceliftu.

SUV založené na modelech nižší střední třídy je dnes pro každou stěžejním modelem a u Renaultu tomu není jinak. Kadjar přijel v roce 2015 na základech Nissanu Qashqai, jehož úspěch chtěl napodobit. Za tři roky jich Renault udal přes 450 tisíc kusů a na řadě je tak facelift v polovině životního cyklu.

Francouzi tvrdí, že exteriér nebylo třeba drasticky měnit. Evolucí tak krom nárazníků prošly detaily jako přední LED směrovka přesměrovaná do halvních světlometů, maska může mít chromované plošky a nový je i design kol.

Emise převrátily ceník Renaultu Mégane: Už vždy s filtrem a turbem

Emise převrátily ceník Renaultu Mégane: Už vždy s filtrem a turbem

Výraznější změnou prošel interiér, zejména co se týče nového středového panelu. Nová sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2 slibuje jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn. Po vzoru nového Dusteru jsou nové i kruhové ovladače klimatizace. Tlačítka pro stahování oken jsou konečně podsvícena, což u verze před faceliftu "po nissanovsku" neplatilo.

Nové dveřní panely působí hodnotněji a mají větší kapsy pro pojmutí 1,5litrové lahve, zatímco sedačky s novým čalouněním mají teď nastavitelnou délku sedáku. Měnil se i středový tunel, do něhož jsou teď aplikovány větší držáky nápojů nebo výdechy klimatizace pro cestující vzadu.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

To nejdůležitější se ale v rámci modernizace odehrává pod kapotou. Po Scénicu, Capturu a Méganu má Kadjar přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe. Má vždy filtr pevných částic a výkonové varianty se 103 kW a 118 kW. Obě bude možné kombinovat s manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.

V souvislosti s novými homologacemi Kadjar přechází na odlišné jednotky i na straně turbodieselů. Nesou název Blue dCi, protože mají selektivní katalytickou redukci kapalinou AdBlue. Novou patnáctistovku posílenou na 85 kW už známe z Dusteru, 1.7 dCi je však novinkou. Nabídne výkon 110 kW a kombinovat nový motor půjde i s pohonem všech kol od Nissanu.

Renault Kadjar fáze 2 - technické údaje po modernizaci
Motor TCe 140 GPF TCe 160 GPF Blue dCi 115 Blue DCi 150
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1461 1749
Válce/ventily 4/4 4/4 4/2 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5000 117/5500 85/3750 110/4000
Točivý moment [N.m/min] 240/1600 260 (270)/1750 260/2000 340/1750
Převodovka 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (7DS) 6M
Max. rychlost [km/h] 203 210 189 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,4 (9,6) 9,9 (9,3) 11,7 (11,9) -
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků