Renault Kadjar po faceliftu: Lepší interiér a nové motory

Kadjar po modernizaci nabídne vylepšený interiér. Také se jedná o jediný Renault, u něhož se překopání na nově homologované motory soustředilo právě na přelom většího faceliftu.

SUV založené na modelech nižší střední třídy je dnes pro každou stěžejním modelem a u Renaultu tomu není jinak. Kadjar přijel v roce 2015 na základech Nissanu Qashqai, jehož úspěch chtěl napodobit. Za tři roky jich Renault udal přes 450 tisíc kusů a na řadě je tak facelift v polovině životního cyklu.

Francouzi tvrdí, že exteriér nebylo třeba drasticky měnit. Evolucí tak krom nárazníků prošly detaily jako přední LED směrovka přesměrovaná do halvních světlometů, maska může mít chromované plošky a nový je i design kol.

Emise převrátily ceník Renaultu Mégane: Už vždy s filtrem a turbem

Emise převrátily ceník Renaultu Mégane: Už vždy s filtrem a turbem

Výraznější změnou prošel interiér, zejména co se týče nového středového panelu. Nová sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2 slibuje jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn. Po vzoru nového Dusteru jsou nové i kruhové ovladače klimatizace. Tlačítka pro stahování oken jsou konečně podsvícena, což u verze před faceliftu "po nissanovsku" neplatilo.

Nové dveřní panely působí hodnotněji a mají větší kapsy pro pojmutí 1,5litrové lahve, zatímco sedačky s novým čalouněním mají teď nastavitelnou délku sedáku. Měnil se i středový tunel, do něhož jsou teď aplikovány větší držáky nápojů nebo výdechy klimatizace pro cestující vzadu.

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

Renault Arkana odhalen! Jak se vám líbí lidové BMW X6?

To nejdůležitější se ale v rámci modernizace odehrává pod kapotou. Po Scénicu, Capturu a Méganu má Kadjar přeplňovaný čtyřválec 1.3 TCe. Má vždy filtr pevných částic a výkonové varianty se 103 kW a 118 kW. Obě bude možné kombinovat s manuálem nebo dvouspojkovou převodovkou.

V souvislosti s novými homologacemi Kadjar přechází na odlišné jednotky i na straně turbodieselů. Nesou název Blue dCi, protože mají selektivní katalytickou redukci kapalinou AdBlue. Novou patnáctistovku posílenou na 85 kW už známe z Dusteru, 1.7 dCi je však novinkou. Nabídne výkon 110 kW a kombinovat nový motor půjde i s pohonem všech kol od Nissanu.

Renault Kadjar fáze 2 - technické údaje po modernizaci
Motor TCe 140 GPF TCe 160 GPF Blue dCi 115 Blue DCi 150
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1461 1749
Válce/ventily 4/4 4/4 4/2 4/4
Největší výkon [kW/min] 103/5000 117/5500 85/3750 110/4000
Točivý moment [N.m/min] 240/1600 260 (270)/1750 260/2000 340/1750
Převodovka 6M (7DS) 6M (7DS) 6M (7DS) 6M
Max. rychlost [km/h] 203 210 189 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,4 (9,6) 9,9 (9,3) 11,7 (11,9) -
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků