Renault Kadjar dostal tři motory, pohon všech kol a 472 litrů v kufru

​Z pohledu evropských trhů je jednou z těch zajímavějších novinek určitě Renault Kadjar . Nové francouzské SUV nabídne tři motory, dvě varianty pohonu a mnoho dalšího.

Světovou výstavní premiéru má za sebou také Renault Kadjar. Sourozenec Nissanu Qashqai je dlouhý 4,45 m, široký 1,84 m a vysoký 1,6 m. Díky těmto vnějším rozměrům má vůz podle Renaultu nabídnout dostatečně prostorný interiér, který bude navíc praktický a variabilní.

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 472 litrů a nabídne také variabilní podlahu. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 60/40 a sklopit můžete také opěradlo na sedadle řidiče. Problémy by neměly být ani s místy na odložení drobností v interiéru. Cestující mají k dispozici různé přihrádky, které dohromady poskládají objem 30 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kadjar je další auto mířící do dnes už více než hodně našlapaného segmentu kompaktních SUV. 

Renault Kadjar se bude nabízet s dvojicí naftových motorů a jedním benzinem. Slabší provedení Energy dCi 110 osazené naftovou patnáctistovkou vyprodukuje maximálně 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, kterou můžete alternativně vyměnit za dvouspojkový automat EDC. Silnější Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonem 96 kW (130 k), přičemž tento motor lze pořídit také s pohonem všech kol.

Kdo touží po benzinu, ten si nemůže vybírat a musí rovnou sáhnout po dvanáctistovce TCe s výkonem 96 kW (130 k) a vrcholem točivého momentu 205 Nm. I tento motor je standardně spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Renault představil model Kadjar. Prohlédněte si ho na prvních fotkách

Renault představil model Kadjar. Prohlédněte si ho na prvních fotkách

Pohon všech kol je jako mnoho ostatního shodný s tím, co nabízí Nissan. Otočným ovladačem budete moci volit mezi režimy 2WD, Auto a Lock. V případě, že si pořídíte Kadjar s pohonem přední nápravy, dostanete systém Extended Grip, který se alespoň jiným nastavením elektronických pomocníků snaží zvýšit schopnosti auta na kluzkém povrchu.

Světlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, přesto bude logicky hlavním revírem tohoto modelu klasická silnice, pro kterou je vůz vybaven velmi dobře. Ve výbavě může být hlídání jízdních pruhů, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent, couvací kamera, čtení značek a tak dále.

Po ženevské premiéře postupně zamíří nový Kadjar do prodeje. Na český trh by se měl dostat v červnu, poté bude rozšiřovat své pole působnosti také třeba do Číny nebo Afriky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků