Renault Kadjar dostal tři motory, pohon všech kol a 472 litrů v kufru

​Z pohledu evropských trhů je jednou z těch zajímavějších novinek určitě Renault Kadjar . Nové francouzské SUV nabídne tři motory, dvě varianty pohonu a mnoho dalšího.

Světovou výstavní premiéru má za sebou také Renault Kadjar. Sourozenec Nissanu Qashqai je dlouhý 4,45 m, široký 1,84 m a vysoký 1,6 m. Díky těmto vnějším rozměrům má vůz podle Renaultu nabídnout dostatečně prostorný interiér, který bude navíc praktický a variabilní.

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Nissan Qashqai 2014: první jízdní dojmy

Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 472 litrů a nabídne také variabilní podlahu. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 60/40 a sklopit můžete také opěradlo na sedadle řidiče. Problémy by neměly být ani s místy na odložení drobností v interiéru. Cestující mají k dispozici různé přihrádky, které dohromady poskládají objem 30 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kadjar je další auto mířící do dnes už více než hodně našlapaného segmentu kompaktních SUV. 

Renault Kadjar se bude nabízet s dvojicí naftových motorů a jedním benzinem. Slabší provedení Energy dCi 110 osazené naftovou patnáctistovkou vyprodukuje maximálně 81 kW (110 k) a spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou, kterou můžete alternativně vyměnit za dvouspojkový automat EDC. Silnější Energy dCi 130 má pod kapotou motor 1.6 dCi s výkonem 96 kW (130 k), přičemž tento motor lze pořídit také s pohonem všech kol.

Kdo touží po benzinu, ten si nemůže vybírat a musí rovnou sáhnout po dvanáctistovce TCe s výkonem 96 kW (130 k) a vrcholem točivého momentu 205 Nm. I tento motor je standardně spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Renault představil model Kadjar. Prohlédněte si ho na prvních fotkách

Renault představil model Kadjar. Prohlédněte si ho na prvních fotkách

Pohon všech kol je jako mnoho ostatního shodný s tím, co nabízí Nissan. Otočným ovladačem budete moci volit mezi režimy 2WD, Auto a Lock. V případě, že si pořídíte Kadjar s pohonem přední nápravy, dostanete systém Extended Grip, který se alespoň jiným nastavením elektronických pomocníků snaží zvýšit schopnosti auta na kluzkém povrchu.

Světlá výška Renaultu Kadjar je 190 mm, přesto bude logicky hlavním revírem tohoto modelu klasická silnice, pro kterou je vůz vybaven velmi dobře. Ve výbavě může být hlídání jízdních pruhů, sledování mrtvého úhlu, parkovací asistent, couvací kamera, čtení značek a tak dále.

Po ženevské premiéře postupně zamíří nový Kadjar do prodeje. Na český trh by se měl dostat v červnu, poté bude rozšiřovat své pole působnosti také třeba do Číny nebo Afriky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků