Renault Kadjar po faceliftu dorazil do Česka. Už v základu má 140 koní

69 komentářů

Krabat
24. ledna • 23:55

Tohle auto jsem měl půjčené minulý rok v Portugalsku. Bylo úplně nové, mělo najeto necelých 500 km. Fanoušci Renaultů se mohou zlobit jak chtějí, ale Kadjar se prostě nepovedl. Minimálně to platí pro verzi před FL. Pominu pomalý, neintuitivní infotainment. Zvykl bych si i na nekvalitní tvrdé plasty nebo nesmyslnou pozici spínače tempomatu. Odpustil bych jim i to, že elektrická parkovací brzda nešla deaktivovat jinak než rozjezdem. Už těžce bych ale zkousnul, že směrovky se ovládaly strašně ztuha, až z toho bolely prsty. Na každou jsem musel vyvinout jinou sílu, což mě děsně vytáčelo. Nejhorší ovšem bylo, že Kadjar byl uskákaný jako koza a příšerně, ale opravdu příšerně hlučný. Aerodynamický hluk byl naprosto pekelný. Na portugalských dálnicích je maximálka 120 km/h. V této rychlosti jsem měl pocit, že sedím v právě vzlétajícím Boeingu. Ani jsem nezkoušel jet rychleji, protože už i tak jsem měl hlavu jako glóbus. A když jsem zjistil, že za tu hrůzu chtějí bez mála 700 tisíc Kč, tak jsem se jen zasmál. To zdravý člověk se všemi funkčními smysly prostě nemůže zaplatit.Nevím, jak je na tom nový model po FL, možná nedostatky odstranili. Ale moje nedávná zkušenost s tímto autem je naprosto negativní. To není auto pro řidiče, ale pro masochistu.

Martin
28. ledna • 16:10

Krabate já mám Kadjara (benzín) přes dva roky (najeto téměř 60000km) a jediné v čem máte pravdu je to s el.park.brzdou. V ostatním se notně pletete- uskákaný :-) - možná by to chtělo poladit řidičské schopnosti. Ohledně směrovek, že Vás až bolely prsty :-) ,no co Vám mám na to říci asi máte chatrnou tělesnou konstrukci. Dále,vezl jsem už mnoho lidí a ani jediný se nezmínil o hlučnosti vozidla ba naopak byli velmi překvapeni odhlučněním vnitřku vozu. Mám plnou výbavu, stál mě 570 000 a jsem s ním zatím velmi spokojen. Věřte, že mé smysly jsou naprosto v pořádku a pokud bude Kadjar šlapat tak jako doposud ,koupím si ho za čas klidně znovu. Dle mých každodenních zkušeností s Kadjarem je pro mě Váš článek snůška hloupostí a lží (krom el.brzdy) zakomplexovaného jedince snažícího se být zajímavý.

Magiic
5. února • 10:23

S tou brzdou nemás pravdu, před jízdou jde zmáčnutím odblokovat!! Není to o překonání brzdy jetím!!

Libor
15. února • 23:21

Chlapci, chlapci, uberte emoce. El. brzdu uvolní serva v momentě, kdy začínáš povolovat spojku a zároveň máš alespoň minimálně přidáno na akcelerátoru, takže to není žádné přetahování brzdy. Navíc to perfektně funguje jako Hill-Start asistent. Normální uvolnění brzdy se dělá, jak už někdo vysvětlil, stlačením páčky dolů při současném sešlápnutí brzdového pedálu. To jen tak na vysvětlenou.
Jinak v Meganu 1,6 atmo mám v techničáku povolený brzděný přívěs 1700kg, ale nikdy by mě nenapadlo to za to reálně zapojit. To by bylo horší než kdysi žigulík 1.2 s 60k na přívěs 750kg a cestou do Chorvatska jsem řadil čtyřku snad jen z kopce :-D

Krabat
28. ledna • 16:31

Aha, takže Petr mi tady napíše, že píšu nesmysly a konkrétně zmíní elektrickou parkovací brzdu. A ty mi teď píšeš, že mám vlastně s tou elektrickou parkovací brzdou pravdu, ale jinak se pletu. :-D No comment, prostě fanoušci Renaultu hájící vlastní garáž. Ke všemu jeden popírá druhého. Už to o něčem svědčí.Co když se pleteš Ty? Já totiž jezdím celou řadou aut, protože hodně cestuji. Když tedy napíšu, že Kadjar je hlučný a uskákaný, tak se mi prostě takhle jeví ve srovnání s obdobnými SUV. Snad mohu napsat svůj názor. To, že Tobě připadá auto v pořádku má možné vysvětlení. Prostě jsi jiné auto nezkusil, nebo jsi nenáročný řidič. Na tom není nic špatného. Nemusíš mě hned obviňovat z podjatosti nebo zakomplexovanosti. Copak nemáš jiný argument? Já jsem s tím autem jezdil celý týden a horší SUV jsem ještě neřídil. Chápu, že se Ti to nelíbí, ale můj názor nezměníš. Přesto před koupí dalšího Kadjaru doporučuji, vyzkoušej i jinou značku a možná budeš překvapený, o kolik lepší vozy existují! B-]

Marek
22. srpna • 9:34

Chlapče ty jsi měl v tom Portugalsku zůstat a nevracel se

Martin
28. ledna • 16:43

Krabate nestojíte mi za další komentář a Vaše názory jsou mi naprosto lhostejné.Mimochodem nikdy jsem si s Vámi nepotykal vy rozumbrado :-).

Martin
28. ledna • 16:43

Krabate nestojíte mi za další komentář a Vaše názory jsou mi naprosto lhostejné.Mimochodem nikdy jsem si s Vámi nepotykal vy rozumbrado :-).

Krabat
28. ledna • 17:32

Milý Martine, když dojdou argumenty, je tohle klasický způsob jak vycouvat. Mně to ale nevadí a přeji Vám, aby Vám Kadjar i nadále dobře sloužil. Mimochodem, v těchto diskuzích na netu je zvykem si tykat. Evidentně to nevíte, nebo jste staršího data narození, takže Vám budu vykat, abyste se necítil ublíženě.

Petr
26. ledna • 6:37

Píšeš totální nesmysly. Například ruční brzda jde deaktivovat.

Krabat
26. ledna • 8:22

Tak možná byl vadný kus, ale prostě deaktivovat nešla, jedině rozjezdem. Auto jsem měl půjčené týden, takže jsem si ho vyzkoušel dostatečně. A znovu Ti zopakuji, že je to prostě krám a špatné auto za ty peníze a můžeš si tady psát, co chceš. V podstatě snad jakákoliv konkurence nabízí lepší auta v této kategorii i ceně.

Petr
27. ledna • 18:15

Nevím čím jsi jezdil, ale to co píšeš je totální výmysl.

Krabat
27. ledna • 20:54

Já jsem v tom autě, na rozdíl od Tebe, alespoň jezdil. Nemáš jediný argument, jen jsi v opozici zřejmě kvůli fanouškovství ke značce Renault. Až mi napíšeš, co je nesmysl, pak se můžeme bavit dál. Kadjar jsem si dokonce na portugalských značkách nafotil, takže Ti velmi snadno dokážu, že jsem v tom autě skutečně jezdil. A pokud náhodou nějakou zkušenost s Kadjarem máš, pak doporučuji honem zaběhnout ke konkurenci a zkusit si Tiguan, CX-5, Karoq, Ateca, prostě cokoliv. Protože skutečně cokoliv bude tišší, komfortnější, řidičsky zajímavější, prostě lepší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DavKa
7. března • 21:49

Naprosto jednoduché. Pro draktivaci brzdy je nutné podržet brzdovy pedál a potahnout směrem k sobě nahoru. Co je na tom složitého?

....
24. ledna • 11:15

Proč jít do Kadjara, který kopíruje Qashqaie, který navíc nyní stojí 449 000,- Kč?

DavKa
7. března • 21:46

Protože má qasqai některé věci v interieru nedotažené.

olsztyn
24. ledna • 12:11

Taky se mi líbí víc Quasqai, ale srovnatelnou výbavu jako rencek za 529 má u nissanu až druhý stupen Acenta za 517. Renault má o 30l větší kufr, delší záruku, bezklíč, zadní senzory, zase mu chybí autoklima, kterou lze dokoupit za 5tisíc. Takže je to cenově víceméně nastejno.

Karel.
24. ledna • 9:14

Asi takhle, 1.3 bych nezatracoval, pro někoho, kdo plánuje jezdit kolem komína po městě, třeba pro ženskou co vozí děti do školy a po kroužkách to asi vyhoví a pokud ten motor bude spolehlivý, což se ukáže za několik roků, tak proč ne. Samozřejmě, že pro nějaké univerzální použití v mixu dálkové jízdy, město, tahání přívěsů, cesty na dovolenou, za sportem, občasný terén etc. je 1.3 nevyhovující motor a musí se zájemci poohlédnout jinde. Ale myslím si, že pro Renaulta si lidé chodí spíše v té první roli jako náhrada za kdysi úspěšná MPV a proto také ta auta s SUV nemají moc společného než název a spíše jsou to pořád městská MPV.

JirkaX
24. ledna • 12:37

"Samozřejmě, že pro nějaké univerzální použití v mixu dálkové jízdy, město, tahání přívěsů, cesty na dovolenou, za sportem, občasný terén etc. je 1.3 nevyhovující motor a musí se zájemci poohlédnout jinde."Tady se člověk dočte hloupostí. :-(

olsztyn
24. ledna • 10:21

Přesně, jen bych dodal že s přeplňovanou 1.4 110kW (minimální rozdíl) co mám v touranu jsou i ty dálky úplně na pohodu, plně naložený s rodinou 145+ tempomat kopec nekopec. Předtím jsem měl 1.8tsi a samozřejmě že lepší, ale i s takovým motorem je to v klidu. Kouli mám (hlavně na kola) ale když budu chtít odtáhnout jednou za rok dříví, tak se bát nebudu. Na tahání karavanu by mě ten motor vážně nenapadlo kupovat (vzal bych 2.0tdi). A má to úplně stejně 1500kg brzděný na 12% stoupání. Takže jak Renault tak VW jsou patrně dementi a měli by zaměstat asi některé diskutéry zde, aby jim to vysvětlili:-)

Kankunen
24. ledna • 7:06

Jak tak čtu, hodně lidi raději řádně ochucený a obarvený dietní než šunku.

David
23. ledna • 23:01

Jo kdysi jsme měli Ladu 1300. Výkon asi 50kW, spotřebu 8 l supru a tahali přívěs. Kde furt vidite problém?

Milhaus
24. ledna • 7:16

Ty hlášky s tím přívěsem že to neutahne jsou promiň trochu trapné. Na občasný převoz i kdyby plného vozíků to stačí. Kdo chce tahat a živí se tím tak koupí úplně něco jiného. Na občasné tahání mám starou Thálii 1.4 55 kW a za ty roky odtahala dost vozíků na stavbu i víc než povolené maximum 1200 kg. Ano není to pohodlné ale zvládne to.

1.3 nebrat
24. ledna • 0:01

V áčkách mají audinu 3.0 a stojí třetinu tohoto. Volal jsem tam a zdarma dovezou na odtahovce a složí na zahradu. Takže peču na trapnou 1.3. Já musím reprezentovat.

ĽUBOMÍR
8. dubna • 16:40

Ked si kúpiš tú tvoju audinu z AAA, tak budeš reprezentovať, len na tej záhrade 😁

DavKa
7. března • 21:43

Tak si zajdi do tech tvých Áček. Držím ti moc palce. Kdo jde pro auto do AAA je úplně v posledním tažení. Upřímnou soustrast.

olsztyn
23. ledna • 22:52

Blíží se to ceně kompaktního kombi takže pokud někdo upřednostňuje vyšší posed nebo má k chalupě polňačku proč ne... A základní motorizace bude dost lidem stačit. Krasavec to není, ale ani nic pro ostudu, Renault bude časem dávat slevy takže ta druhá výbava 103kw pod půl milionu, myslím že fajn. Auta zdražila. Jo a tahat s 1.3 přívěs? Kdo ví že bude tahat, vezme diesel tzn. dementní příspěvek :-D

Mirek
23. ledna • 23:46

Dát do provozu auto s motorem 1.3 l, které tohle umožňuje je dementní. A napsat, že kdo to ví, tak si koupí diesel, také rozumu moc nepobral. To jako táhnout přívěs vylučuje benzínové motory?https://www.renault.cz/content/dam/Renault/CZ/pd... ... Maximální povolená celková hmotnost (kg) 1 889 (1 918)Maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu (kg) 1 500Maximální povolená hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 700Pro motor tohoto objemu tedy asi max 3 400 kg.Je dobré si prohlédnout nabídku dieselové verze Blue dCi 115, který umožňuje táhnout brzděný přívěs s maximální hmotností 1350 kg, tedy o 150 kg menší, než benzínové verze. :-D

olsztyn
24. ledna • 0:42

Tak to tím tahem a nadávej :-D Nevím co bych ti poradil. Základní motor pro chalupáře a ty s tím chceš tahat 1500kg. Asi to zvládne když to píšou, ale není to na to určený. Brečáky, brečáky..

Mirek
24. ledna • 8:37

Proč píšeš, že já, když to uvádí Renault? A na co je to určené, když to tam píši? To jsem kápl na mudrlanta, napsat, že je to pro chalupáře, ale ne pro tažení přívěsu. Asi jsem narazil na pomalejšího fandu.Mi radit nic nemusíš, já můžu mít tak akorát srandu z takové automobilky.

Sorel
24. ledna • 0:07

No Renault ty benzínové motory tak trochu z tahání vylučuje tím, že do nich nedává čtyřkolku. Tahat těžký přívěs, který mi přes kouli zatíží zadek a odlehčí předek s předohrabem je vcelku velká nouzovka. Na tahání je vždy lepší awd. Na druhou stranu těch 1350kg u dieselové čtyřkolky je směšná hodnota.

Cikrt
23. ledna • 21:26

Benzínová 1.3 by ušla jako základ, ale zároveň jako vrcholný motor je to těžká bída, navíc bez awd.

mpolan
23. ledna • 21:14

V článku mě zaujalo, že by Kadjar měl mít dělená sedadla až od druhé výbavy. To je blbost, říkám si. No samozřejmě, že je to jinak. Dělená sedadla má vždy, rozdíl je ve funkci "Easy Break" a vestavěné loketní opěrce, což pissálek samozřejmě zase nenapsal.

John
23. ledna • 19:29

Auta dnes navrhují samé buzny. Představ si, že tohle nakreslíš. Vytiskneš si to ve velkém na zeď a řekneš si sám sobě - dobrá práce? Já bych se za to styděl i kdyby si to koupil můj soused.

883ccm
23. ledna • 20:07

Jj, taky se stydím za souseda - jezdí v Hitlerwagenu, debil jeden :-P

Mirek
23. ledna • 20:21

Chtěl jsem se ho zeptat, jak se pozná, že auto navrhovala buzna, ale to cos napsal je také pěkné. :-D

John
23. ledna • 23:34

http://autoservicegoes.nl/meekijken-masterclass-met... ... No jestli ti přijde 55-letý člověk v těchto botách jako chlap...

Mirek
25. ledna • 12:22

Takže, kdo se extravagantně obleče, vypadá je automaticky buzna? Ihned mě napadl zpěvák David Bowie. Lituji trdla jako ty, kteří soudí lidi podle vzhledu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sirka
23. března • 10:29

Ano D.Bowie je buzna to jsi trefil. Lépe řečeno je Bi

fela
24. ledna • 15:14

Buzna je skôr ten, kto si to všíma resp. vôbec všimne...

Bureš.
23. ledna • 17:58

Tak koukám, že na Kadjar tady všichni z vysoka kadí :-O

Mirek
23. ledna • 20:18

A stojí za to se zabývat autem, kde nejsilnější jediný benzínový motor je o objemu 1.3 l vyhnaný na 103 - 117 kW? Nějak si nedovedu představit životnost takového motoru, auta, které může táhnout brzděný přívěs až 1500 kg. Zvláště do kopce to bude pro ten motor opravdu "pohoda".Také si k tomu napsal docela převratný příspěvek. :-D

Komik
24. ledna • 7:27

1) tato velikost suv není pro tahání přívěsů, 99% aut jezdí bez nich :)
2) ta trinactistovka se Renaultu dost povedla..
3) i ten diesel má 1.461 a jeho základ ma asi 20let za sebou a jsou to drzaky, tak 1.35i není zas takový objemovy rozdíl aby nemohl byt poskládany tak, že něco zvládne :). Mám 150.000 na 1.2 tce a 250.000 na 1.5 dci a oba pořád jezdí bez oprav :).

Mirek
24. ledna • 8:41

To bereš jako obhajobu, že i když to stojí za prd, tak je to dobré, protože to stejně nikdo nepoužívá? Nechceš tím nakonec říci, že je to vlastně výhoda, mít malý motor? Tak jsem konečně pochopil, proč jsou v EU čím dál menší motory do sekaček. Asi si pořádný motor nezasloužíme, tak jako u nás prezidenta, s takovými názory.

Komik
24. ledna • 21:42

1) nevím o tom že si tykame
2) kdo by chtěl tahat 1.5t přívěs tak si asi koupi 1,7dci která bude i v Master, kde 3t tahá.Když se podívám na základní motory VW, Fordu, Psa.. Všichni začínají 3 válci. Renault od nižší střední výše má už v základu 4 válce a tvrdit že je to shit protože to není dimenzovane na tahání jachty nebo obytnaku je blbost. Prostě základní motor v benzínu je alternativa pro scenic a ne pro Hilux :).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
25. ledna • 9:26

Kdo neumí, neví, jak z problému ven, tak začne bodem 1. Běž si hrát na píseček s kamarády, chlapečku, a nelez na diskuze, nebudeš se potom kvůli tomu muset ztrapňovat. A jako dalšímu ti odpovím, budu ti tykat kdy se mi zachce. A zopakuji, dávat vlastnost autu, která může být problematická je blbost automobilky a nejde to obhajovat, že si někdo koupí kvůli tomu něco jiného a stejně to neřeší problém malých motorů, velké tlaky na písty, aby mohly podávat "přijatelné" výkony.

Marek71
24. ledna • 12:21

Renault zřejmě ví, že zákazníci Kadjaru s tím nebudou tahat žádný těžký přívěs. A počítá zřejmě i s tím, že pokud někdo tento požadavek má, tak půjde do jiného auta a oni o takového zákazníka klidně přijdou. Je to v pořádku, je to jejich strategie, cílová skupina.Mít malý motor není ani výhodfa ani nevýhoda. Prostě je to v tomhle autě fakt a jestli chce zákazník větší motor, koupí jinde a jiné auto, tečka. Není to nic složité.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
DavKa
7. března • 21:36

Pročetl jsem si diskuzi a je to dost ubohé. Důležité jsou fakta. Zmíněný motor používá i Daimler. Renault vychází ze zkušeností z F1. A přívěsům už dávno odzvonilo. Kdo má na Q7 nebude tahat přívěs. A i ten co si podřídí Kasjara za 3/4 mega si na dovču zaletí. Tak co řešíte za nesmysly.

Mirek
24. ledna • 17:20

Další hlava, tak proč to tam uvádí. :-D:-D:-D Malý motor je jednoznačně nevýhoda.

Futurista
24. ledna • 11:11

Ty musíš mít hodně malý péro, když u článku o autě dokážeš zatáhnout politiku. Ale tak, i to se dneska dá léčit. Jen by mě zajímalo, čím jezdíš ty, když musíš furt tahat dvoutunovej přívěs. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
24. ledna • 17:14

Tak malého ho máš evidentně ty, když nevíš, co je to přirovnání. To chlapče není o politice, to bys nemohl přirovnání nikdy použít, neboť by ti mohl kdokoli vyčíst to, k čemu přirovnáváš. Je to stejná logika, jako když napíšu, že tam je tam tma jako v prdeli a ty mi napíšeš, že to je věc, když musím řešit prdele. Ale co s pomalejším, který nechce chápat, ale ve tvém případě spíše nechápe. Zvláštní, že Rosťa s pochopením neměl problém. Holt není trouba jako ty. A pokud se vrátím k tomu, co píšeš výše, tak s tím litrovým objemem je to trochu jinak. Já nikde nepsal, že chci dvoulitr s výkonem 180 a více kW. Myslel jsem to přesně tak, jak napsal Shimi a myslím, že to je docela evidentně jasné, když kritizuji maloobjemové motory vyhnané na výkon blízký motorům větších a tím i velkou pravděpodobnost horší životností těchto motorů. Který motor raději koupíš, tu malorážku 1,3 Tce s výkonem 117 kW, nebo 2.0 motor s výkonem např 130 kW? Já určitě tu druhou variantu.Já tady docela jasně vysvětlil, proč to píšu, protože Renault to uvedl, já si to nevymyslel a je mi proto Renault k smíchu a ty se svými hloupými narážkami také. Neboj u tebe se to dá také léčit. :-D

Rosťa
24. ledna • 9:02

Já to tvrdím pořád, že za stav automobilového průmyslu a toho s čím přicházejí automobilky můžou sami řidiči a né nějaká EU.

Futurista
23. ledna • 21:32

V čem je ten motor vyhnanej? Že čtyřválec má 90 kW na litr??? Takže dvoulitry, co maj dnesk okolo 180 kW, jsou taky vyhnaný??? Nebo tříválcový TSIčka... Aha. Ty jsi komik.

Shimi
23. ledna • 21:37

Futurista: A nebylo by lepší těch +/- 120 kW "dolovat" z 1.8, kterou mají v portfoliu a která by téhle krabici seděla jako prdel na hrnec? Není lepší podladit objemnější motor než se snažit ze všech sil dolovat výkon z malorážek?

mpolan
23. ledna • 22:15

A proto dnes všichni dolují výkon z přefoukaných malorážek... Třeba jako nedávno testované BMW X5 s 294 kW z čtyřturbového dieselového třílitru...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PCH
26. ledna • 10:16

No snaha BMW dostat z třílitru výkon čtyřlitru sice není na kdovíjaký potlesk, ale je to pořád někde úplně jinde než jedna trojka ve stodole zvané SUV. Ten třílitr při svižné jízdě pojede na 20-30% výkonu, ta usratá 1.3 pojede při svižné jízdě na 100% svého výkonu.

Mirek
23. ledna • 22:04

Narazil jsi na "soudruha", kterým asi tohle nic neříká a ideální motor pro něj bude od Renaultu 0.9 Tce a 1.3 l motor, to je již velkoobjemový motor. :-D

Rehtacka
23. ledna • 20:58

Tak si tahej ten tvuj prives cestou do prace za tim tvym vw sazometem... chlapaku. :-))

Mirek
23. ledna • 21:59

Jen blbeček si musí myslet, že všichni, kterým se cokoliv nelíbí, mají koncernové vozy. Táhnou 3 t (auto + přívěs) do kopce motorem objemu 1.3 l je jistě pohoda. Neřídíš se heslem co tě nezabije, to tě posílí a myslíš si, že to platí i pro motory aut? :-D

Hernandez
23. ledna • 22:30

Mercedes C200 má objem 1.5l Kdyby ty motory nefungovaly, tak je nedělají. Taky se mračím, ale asi to jede tak, jak má.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
23. ledna • 22:49

A proto například Fordu praskají písty u motorů 1,6 EB s výkonem 110, 118 a 134 kW, Opelu u motorů 1,4 T s výkonem 103 kW. Tak ono to funguje, než se to posere. U malých pístů je vše menší tenčí a musí to přenášet mnohem větší síly. Jak píšeš, asi to tak má být.

Hernandez
23. ledna • 23:52

To není dáno malým objemem motoru, ale optimalizací jednotlivých dílů. Vše se dimenzuje až na kost a nedostatečně zkouší v praxi. Malinké písty můžeš udělat z dražších slitin, ale to stojí peníze. V rámci této optimalizace by se po**** i V6 se 110kw.

Mirek
25. ledna • 11:05

Jaké jsou to dražší slitiny, ty vůbec nevíš o čem píšeš, písty se dělají ze slitin hliníku a křemíku (ALSi12, AlSi18, AlSi25), případně pro hodně namáhané motory se používají kované ocelové písty, ty v běžné produkci aut, jako je Renault, Škoda, Opel..., dnes již nenajdeš.A platí tady fyzika, ne tvé představy, kdy píst s větším průměrem je po všech stránkách lepší, působí na něj menší síly než na malý píst při přenášení stejného výkonu motoru, hlavně v nízkých otáčkách motoru. Jistě znáš tento vzorec, spíše neznáš, podle toho, co píšeš, F = π r²pmax, základní učivo fyziky středních škol. A motor s větším průměrem pístů bude mít vždy lepší výkonový průběh a na maximální výkon bude žrát méně paliva, než ta malorážka se stejným výkonem.Končím, s takovými, jako ty, je to ztráta času.

mpolan
25. ledna • 12:56

Val, a už sa nevracaj!

Mirek
25. ledna • 17:23

To píšeš sobě, hlupáku?

Mirek
24. ledna • 21:26

Vážně?http://www.autoforum.cz/technika/specialista-pops... ... Pokud byste čekali, že bude o downsizingu hovořit jako o skvělé věci a nadšeně vykřikovat fráze o skoro neomezené životnosti, mýlili byste se. Downsizing bere jako fakt - co mu také zbývá - rozhodně ale ani nenaznačuje, že by objemově poloviční motor o polovině válců s několika turby představoval stejně dobré nebo lepší řešení než „starý dobrý” čtyřlitrový osmiválec. Tak to prostě není a být nemůže a malé motory označuje za problematické zejména u větších těžších aut, kde se musí vypořádávat s vysokou zátěží v nižších otáčkách.Problémem je, že automobilky na jednu stranu musí motory zmenšovat, aby obstály před tlakem na snížení papírové spotřeby paliva, na tu druhou ale musí také musí nabízet motory použitelné v co nejširším spektru otáček, které budou mít příjemný projev a budou uživatelsky přívětivé. To je nejtěžší právě v nízkých otáčkách, kde musí turbomotory - za nedostatku přirozeného objemu - pracovat s obrovskými tlaky v momentě, kdy se motor pohybuje ve sférách, kdy není jednoduše schopen připravenou směs optimálně zpracovat.

Hernandez
25. ledna • 15:39

V článku je to co tvrdím. Uspěchaný vývoj + extrémní optimalizace. Dále tam máš psáno, že v další generaci tyto trable budou vyřešeny. Tak co řešíš?

Mirek
25. ledna • 17:27

A nějak jsi přehlédl názor dotyčného, co je dle něj dobrý motor a jak to dle něj je. "Pokud byste čekali, že bude o downsizingu hovořit jako o skvělé věci a nadšeně vykřikovat fráze o skoro neomezené životnosti, mýlili byste se. Downsizing bere jako fakt - co mu také zbývá - rozhodně ale ani nenaznačuje, že by objemově poloviční motor o polovině válců s několika turby představoval stejně dobré nebo lepší řešení než „starý dobrý” čtyřlitrový osmiválec. Tak to prostě není a být nemůže a malé motory označuje za problematické zejména u větších těžších aut, kde se musí vypořádávat s vysokou zátěží v nižších otáčkách."

Mirek
25. ledna • 9:25

Když někdo k tomuto dá mínus, tak je trdlo a neví co to znamená a už vůbec neví jaké tlaky v motoru jsou v porovnání malého a velkého motoru a nezná základní zákonitosti fyziky, kde nezáleží až tak na objemu válce, ale na velikosti plochy pístu. Od tohoto se odvíjí, jak je píst namáhán, jakou bude mít životnost. Tak to chodí, když amatéři fušuji do strojařiny.

Doporučujeme

Články odjinud