Renault Kadjar po faceliftu dorazil do Česka. Už v základu má 140 koní

Největších změn se dočkáme uvnitř a pod kapotou. Už základní verze za 529.900 Kč je slušně vybavená a má výkon 140 koní.

Renault Kadjar se u nás prodává už tři roky a v loňském roce prošel modernizací. Její příchod se trefil v podstatě přesně do doby, kdy v Evropě panoval asi největší zmatek okolo přechodu na přísnější emisní normu a metodiky WLTP pro měření spotřeby a emisí. Kadjar hned v úvodu přichází s novou motorovou paletou a velice zajímavou cenovou nabídkou. Aktuálně je možné vybírat mezi dvěma verzemi benzinové třináctistovky a naftovou patnáctistovkou Blue dCi. Vrcholná sedmnáctistovka českou cenu zatím nemá a počkat si tím pádem musíme i na verzi s pohonem 4x4.

Renault Kadjar po faceliftu: Lepší interiér a nové motory

Renault Kadjar po faceliftu: Lepší interiér a nové motory

Základem je linie Zen s motorem TCe 140 o výkonu 103 kW a točivém momentu 240 N.m. Za 529.900 Kč dostanete vůz se šesti airbagy, sedmnáctipalcovými litými koly, zadními parkovacími senzory, předními mlhovkami s funkcí přisvěcování do zatáček, volantem potaženým kůží, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, hands-free kartou Renault a manuální klimatizací.

Stačí však přihodit 5000 Kč a dostanete klimatizaci automatickou a k tomu i dešťový a světelný senzor. S výjimkou laků karoserie (ceny od 15.000 do 19.000 Kč) a dojezdové rezervy (3000 Kč) jde ostatně o jediný příplatkový prvek dostupný pro úvodní linii. Ta navíc nelze kombinovat s jiným motorem, čtyři válce a 140 koní jako základ však rozhodně nepůsobí zle!

Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Další z mnoha?

Test Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4: Další z mnoha?

Prostřední linie Edition začíná na 549.900 korunách a k prvkům zahrnutým ve výbavě Zen přidává třeba multimediální systém R-Link 2 se 7palcovým displejem a navigací, automatickou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, zatmavená zadní okna, sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, asymetricky dělená zadní opěradla, automatické přepínání dálkových světel, přední parkovací senzory či systém rozpoznávání dopravních značek.

Ani tady ale nejsou možnosti individualizace příliš široké. Za 5000 Kč dostanete paket Winter zahrnující vyhřívaná přední sedadla, čelní sklo a ostřikovače předních světlometů, zbytek je pak shodný s linií Zen. Jediný rozdíl spočívá v tom, že si můžete připlatit za silnější verzi čtyřválcové třináctistovky – 160 koní dostanete za 569.900 Kč, za každého koně navíc tedy zaplatíte tisícovku.

Renaultu Kadjar prvky R.S. sluší. O výkonném SUV prý Francouzi přemýšlí

Renaultu Kadjar prvky R.S. sluší. O výkonném SUV prý Francouzi přemýšlí

Dokonce i Kadjar v nejvyšší výbavě Intens se vejde pod šest set tisíc. Za 584.900 Kč má 18palcová kola (případně si můžete ponechat sedmnáctky), čalounění sedadel kombinující látku a koženku, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, chromovanou masku chladiče a specifické ochranné prvky spodku vozu. Silnější třináctistovku lze navíc kombinovat s dvouspojkovým automatem (52.000 Kč) a jde o jedinou výbavu, ke které se váže i v současnosti jediný nabízený turbodiesel.

Za 5000 Kč si můžete přihodit přední a zadní LED světla, lité devatenáctky stojí 6000 Kč, kožené čalounění je za 26.000 Kč, ale je k němu nutné zvolit elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s možností nastavení délky sedáku za 4000 Kč. Pokračovat můžete panoramatickým střešním oknem za 20.000 Kč, audiem Bose za 16.000 Kč a systémem kontroly trakce Extended Grip se třemi volitelnými módy. S ním ostatně najdete odpověď na otázku, proč je možné u nejvyšší výbavy zvolit o palec menší kola, než která najdete ve standardu. Extended Grip totiž s jinými kombinovat nelze.

Renault Kadjar – technická data modernizované verze
Motor 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.7 dCi 1.7 dCi AWD
Zdvihový objem [cm3] 1332 1332 1461 1749 1749
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejv. výkon [kW/min] 103/5000 117/5500 85/3750 110/4000 110/4000
Toč. mom. [N.m/min] 240/1600 260/1750 260/2000 340/1750 340/1750
Převodovka 6M 6M (7A) 6M  6M 6M
Max. rychlost [km/h] 203 210 189 - -
Zrychl. 0-100 km/h [s] 10,4 9,9(9,3) 11,7 - -
Cena Zen [Kč] 529.900 - - - *
Cena Edition [Kč] 549.900 569.900 - - -
Cena Intens [Kč] 584.900 604.900 629.900 - -
*údaje v závorkách se vztahují k automatu za 52.000 Kč

 

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků