1898 – Vznik podniku:  Dobrodružství podniku Renault začalo na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu.

1898 – Vznik podniku: Dobrodružství podniku Renault začalo na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu.

Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic. 

Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic. 

Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek.

Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek.

 1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky:  Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců.

1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky: Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců.

Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku.

Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku.

Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. V roce 1922 se podnik mění na akciovou společnost Société Anonyme des Usines Renault.

Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. V roce 1922 se podnik mění na akciovou společnost Société Anonyme des Usines Renault.

 1925 – Přijetí loga kosočtverce:  Kulaté logo z roku 1923 přibírá úhly bezpochyby z toho důvodu, aby se lépe přizpůsobilo liniím kapoty ve tvaru prostorového úhlu vymezeného dvěma polorovinami se středovou hranou.

1925 – Přijetí loga kosočtverce: Kulaté logo z roku 1923 přibírá úhly bezpochyby z toho důvodu, aby se lépe přizpůsobilo liniím kapoty ve tvaru prostorového úhlu vymezeného dvěma polorovinami se středovou hranou.

Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM. Tento geometrický symbol je definitivně přijat v roce 1925.

Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM. Tento geometrický symbol je definitivně přijat v roce 1925.

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 1945 – Kosočtverec dostává barvy:  Znárodněním podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault.

1945 – Kosočtverec dostává barvy: Znárodněním podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault.

Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů. Závazek značky zůstává, minimálně se vyvíjí a potvrzuje kapitálovou změnu: „Renault je více než kdykoli předtím francouzským automobilem".

Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů. Závazek značky zůstává, minimálně se vyvíjí a potvrzuje kapitálovou změnu: „Renault je více než kdykoli předtím francouzským automobilem".

Nicméně se stává, že produkty značky mají někdy na sobě originální odznaky. V 50. letech 20. století docházelo k nárůstu plastových log s kosočtvercem nebo bez něj: mapa Francie s označením RNUR v roce 1951...

Nicméně se stává, že produkty značky mají někdy na sobě originální odznaky. V 50. letech 20. století docházelo k nárůstu plastových log s kosočtvercem nebo bez něj: mapa Francie s označením RNUR v roce 1951...

...tři stěžně fregaty s nafouklými plachtami anebo v roce 1956 na voze Dauphine znak „Renault – Régie Nationale“ s korunou, nad kterou jsou umístěni tři delfíni.

...tři stěžně fregaty s nafouklými plachtami anebo v roce 1956 na voze Dauphine znak „Renault – Régie Nationale“ s korunou, nad kterou jsou umístěni tři delfíni.

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 1972 – Dilema změny kosočtverce:  Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí a rozšíří.

1972 – Dilema změny kosočtverce: Aby bylo logo ještě výraznější, podnik se v roce 1972 rozhodl, že ho co nejvíce zušlechtí a rozšíří.

Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5.

Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5.

Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie.

Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie.

 1992 – Kosočtverec nabývá na objemu:  Dvacet let po návrhu loga Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou.

1992 – Kosočtverec nabývá na objemu: Dvacet let po návrhu loga Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou.

Jednodušší, mohutnější svým trojrozměrným reliéfem a elegantní logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier a vytvořil z něj sochu. Tento znak má vypovídat o kvalitě a robustnosti produktů.

Jednodušší, mohutnější svým trojrozměrným reliéfem a elegantní logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier a vytvořil z něj sochu. Tento znak má vypovídat o kvalitě a robustnosti produktů.

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 2015 – Renault - Passion for life:  Změna loga představuje mocný symbol. Od roku 2012 podnik svým zákazníkům slibuje, že se do jeho produktů „zamilují“, a to díky obnovené řadě s vřelejším a smyslnějším designem.

2015 – Renault - Passion for life: Změna loga představuje mocný symbol. Od roku 2012 podnik svým zákazníkům slibuje, že se do jeho produktů „zamilují“, a to díky obnovené řadě s vřelejším a smyslnějším designem.

Zvětšený a napřímený kosočtverec, který nyní zaujímá na každé masce chladiče významné a důležité místo, zajišťuje automobilům okamžité rozpoznání jako Renault.

Zvětšený a napřímený kosočtverec, který nyní zaujímá na každé masce chladiče významné a důležité místo, zajišťuje automobilům okamžité rozpoznání jako Renault.

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 2021 –  Takzvaná „Nová vlna“ pro francouzskou automobilku. Zdroj: Renault

2021 – Takzvaná „Nová vlna“ pro francouzskou automobilku. | Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic. 
Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek.
 1919 – Od vojenské oslavy k identitě značky:  Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců.
Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem: v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga a přijal siluetu slavného tanku.
29
Fotogalerie

Renault je další značkou, která uvádí nové logo. Takto ho měnila posledních 122 let

Také Renault končí s plastickým, trojrozměrným logem a vydává se cestou zjednodušení.

Trendu jednoduší, 2D grafiky se v poslední době drží stále více automobilek. Po BMW, Mini nebo nedávno Peugeotu se pouští do změny svého loga i Renault. Kosočtverec zůstává, francouzská automobilka ale podobně jako další značky využívá téma kombinace nové éry s ohledem na minulost. Ostatně nový design loga jsme už mohli vidět na konceptu znovuzrozeného Renaultu 5 ve formě elektromobilu.

Nyní tak změnu Renault oficiálně potvrzuje. Dosavadní plastické logo s dojmem leštěného kovového povrchu střídá dvojrozměrné jednobarevné logo. Svým stylem odkazuje novinka na starý design používaný automobilkou mezi léty 1972-1992, samotné linky ale byly dále zjednodušeny.

A zatímco koncept Renault 5 ukázal využití nového loga v osvětlené formě na samotném vozu, tento směr již značka využila také v nových propagačních materiálech, například k oznámení příchodu nového SUV Arkana na evropský trh. Logo je na konci spotu tvořeno stylovou animací.

Přestože je pouhým vyslovení výrazu „značka s kosočtvercem“ okamžitě jasné, že se mluví o Renaultu, kosočtverec nepoužívala ve znaku automobilka odjakživa. Jak se logo Renaultu vyvíjelo za posledních 122 let, na to se koukněte v galerii.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud