Renault Grand Kangoo: „jezevčík“ pro sedm sedících

Značka Renault na domácím trhu v dubnu začne prodávat nový sedmimístný kompaktní model Grand Kangoo.

Francouzská automobilka Renault pokračuje ve své expanzi na poli cenově dostupných osobních automobilů schopných přepravy většího počtu cestujících. Na letošním autosalonu v Ženevě například představila (hlavně slibovanou cenou) působivý model Dacia Lodgy, zatímco nyní oznámila, že již za několik dní spustí prodeje dalšího podobně střiženého typu v podobě prodlouženého modelu Kangoo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Grand Kangoo chce oslovit především početnější rodiny a živnostníky žádající variabilní interiér

Žádná revoluční novinka to není, co si budeme nalhávat. Nový Renault Grand Kangoo s doplňkovým označením odkazujícím na zvyklosti ve větších řadách Scénic a Espace je totiž prakticky jen přepracovanou verzí již předloni uvedeného prodlouženého modelu Renault Kangoo Van Maxi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od výchozího typu Kangoo Van Maxi se Grand Kangoo liší bohatě prosklenou karoserií

Renault Kangoo je konstruován jako lehký užitkový automobil, nicméně pro přepravu převážně živého nákladu doznala verze Grand Kangoo řady úprav směřujících především ke zvýšení komfortu posádky. Jak je dobře patrné z přiložených snímků, Grand Kangoo hodlá oslnit především objemem vnitřního prostoru a jeho variabilitou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Několik příkladů konfigurací sedadel rozmístěných ve třech řadách

Sedadla jsou rozmístěna v typickém uspořádání 2+3+2. Samostatné sedáky poslední řady jsou sklopné i vyjímatelné, sedadla prostřední řady lze samostatně sklápět do roviny podlahy zavazadlového prostoru, přičemž díky vpřed sklopnému opěradlu na místě spolujezdce lze vytvořit prostor i pro velmi dlouhé předměty.

Na francouzském trhu bude Renault Grand Kangoo připraven k objednání již za několik dní a bude se dodávat ve dvou výbavových stupních Authentique a Privilege. Oba z nich budou opatřeny výhradně vznětovým čtyřválcem 1,5 dCi ve výkonových verzích 90 a 110 koní (66, resp. 81 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lépe vybavené Grand Kangoo Privilege (vpravo) se od levnější verze Authentique liší nejen většími ráfky, ale také předním nárazníkem a dalšími detaily

Také Grand Kangoo bude sjíždět z výrobních linek francouzské továrny MCA v Maubeuge. Oficiální představitelé automobilky tvrdí, že jejich novinka je zaměřena především na rodiny a podnikatele, kteří žádají víceúčelové vozidlo s variabilním vnitřním prostorem.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků