Renault Fluence podruhé: ještě lépe a ještě radostněji?

Na dnešní tiskové konferenci, která se konala ve filmovém ateliéru Pokrok v Praze na Žižkově, představil ředitel Eric Basset „druhý“ Fluence v české premiéře slovy: „Renault je lidová značka. Přístupná, co největšímu množství lidí. A nový Fluence to potvrdí.“

A vzápětí dodal, že první cena dnes představeného Fluence je jiná, než byla u první verze. Ta začínala těsně pod 300 000, ta dnešní zní 264 900 korun. To by měl být hlavní trumf.

Je očividné, že na trhu se sedany přituhuje. Fluence má ambici postavit se nejen soupeřům z Citroënu (C-Elyssée) a Peugeotu (301), ale také „sedanům značky Škoda“. A jeho nová cena by v tom měla hrát rozhodující roli.

Dodnes se prodalo v 80 zemích světa 250 000 vozů. Na to, že se Fluence objevil v showroomech poprvé v roce 2009, docela slušný výsledek. V Česku zaznamenal 3814 registrací, z toho 76 % prodaných vozů bylo u nás s benzinovými motory a 24 % s naftovými.

Většina zákazníků v Česku byli soukromníci, fleetové prodeje se Renaultu s tímto vozem nedařily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fluence, tříprostorový sedan segmentu C, měří 4622 mm na délku, 1489 mm na výšku a 1809 mm na šířku. Má rozvor 2703 mm.   

Kromě ceny by měl u českých zákazníků podle představitelů Renaultu zabodovat Fluence novým designem. To ale trochu kulhá, kromě pozměněné přední části vycházející z nové generace modelu Clio a nového přístrojového panelu v interiéru se toho tak moc nezměnilo. Snad ještě litá kola s novým designem a facelift se také vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků.

Takže říkat tomuto vozu nový Fluence, jak to zaznělo na tiskovce, se mi zdá přeci jen trochu odvážné.

Renault Fluence: facelift oficiálně představen

Renault Fluence: facelift oficiálně představen

Novinkou ale za to je vznětový motor 1.6 dCi 130. Jeho koncepce byla poprvé použita u vozu Renault Scénic v roce 2011 a vychází ze zkušeností Philippa Coblence, konstruktéra motoru V10, kterým byly vybaveny jednomístné automobily Williams Renault v 90. letech.

Jak uvádí tiskový materiál Renaultu „je dědicem četných prvků odvozených od zkušeností firmy Renault ve Formuli 1, jako je čtvercová konstrukce, transversální cirkulace vody nebo segmenty s geometrií U-flex.“

Během jeho konstrukce bylo podáno 30 patentů. Výkon motoru činí 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Krouticí moment 320 Nm je k dispozici od 1750 ot./min. Umožňuje spotřebu v kombinovaném cyklu 4,6 l/100 km.

Odkryté karty

Na tiskové konferenci zazněla ještě jedna zajímavá informace. Týkala se nákladů na provoz vozu. První rok vyjde na 1290 korun, pět let pak na 21 160 korun.

I tímto způsobem se Renault snaží přilákat nové zákazníky. Před čtrnácti dny nabídl pětiletou záruku („Na tento náš krok máme velmi dobrý ohlas,“ řekl ředitel Etric Basset), nyní se snaží být transparentní i co se týká nezbytných nákladů na údržbu.

Ceník modelu Fluence po faceliftu najdete zde. Vozy pro Česko se vyrábějí v Turecku.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová palubní deska se skládá z velkého kulatého displeje s digitálním zobrazením. Za příplatek je multimediální systém Renault R-Lin s dotykovou obrazovkou.
 
TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků