Renault Fluence: nové jméno, nové tvary

Renault představil svůj nový kompaktní sedan na bázi modelu Mégane. Jmenuje se Fluence a zamíří hlavně na východní trhy.

Kompaktní sedany, které má v současnosti v nabídce téměř každá automobilka, se na našem trhu netěší až takové oblibě, jako třeba na východoevropských trzích, ale i tak se většina výrobců rozhodla tento typ modelů dovážet. Renault Fluence ale má být trochu jiný. Vychází totiž z větší platformy modelu Megane a podle výrobce se prostorově zařadí právě mezi tento model a Lagunu, přičemž svou délkou 4 620 mm se řadí mezi nejdelší sedany nižší střední třídy. Renault tak vytvoří nepochybně vhodnou alternativu - a to nejen z hlediska ceny - pro ty, jimž Megane připadal být moc malý a Laguna zas už zbytečně velká.

Francouzská novinka je výsledkem spolupráce se společností Samsung a jeho přímým příbuzným bude model prodávaný v Jižní Koreji pod označením SM3. Otevřeně si přiznejme, že sedany této kategorie nepatří mezi ty nejkrásnější vozy a „přiřazená“ záď udělá z vcelku hezkého auta jakousi nesourodou slepeninu. A právě tomuto se chtěl Renault při vývoji tohoto modelu vyhnout. Na řadu tedy přišla skupina návrhářů, která měla za úkol vytvořit jednoduchý a přitom líbivý vzhled pro nenáročné zákazníky. Posouzení, zda se jim to povedlo, již necháme na vás, jistě však nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Fluence bude v rámci svého segmentu zřejmě nejhezčí.
Ještě předtím než se podíváme na nabízené agregáty, musíme zmínit, že Fluence je primárně určen pro Turecko, Rumunsko a Rusko, čemuž odpovídá i nabídka agregátů, v nějž najdeme dvě benzínové a čtyři dieselové pohonné jednotky. Zatímco skupinu zážehových agregátů zastupuje dvojice 1,6 s výkonem 83 kW a 2,0 s výkonem 103 kW, dieselové agregáty jsou zastoupeny motorem 1,5 dCi, jenž je však nabízen ve čtyřech výkonnostních variantách, 85 koní, 90 koní, 105 koní a 110 koní. K větším agregátům je bude za příplatek k dispozici i převodovka CVT.
Nabídka výbav ve velké míře kopíruje tu z modelu Mégane. Standardem budu i zde manuální klimatizace, šestice airbagů a stabilizační systém. Renault
Fluence vstoupí do výroby již brzy a místem jeho zrodu bude turecká fabrika u města Bursa. Na naše trhy dorazí přitom na sklonku tohoto roku a na závěr i dobrá zpráva pro ekologicky založené spoluobčany. V roce 2011 se dočkáme i verze poháněné elektromotorem, prý za rozumnou cenu.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků