Renault Fluence: nové jméno, nové tvary

Renault představil svůj nový kompaktní sedan na bázi modelu Mégane. Jmenuje se Fluence a zamíří hlavně na východní trhy.

Kompaktní sedany, které má v současnosti v nabídce téměř každá automobilka, se na našem trhu netěší až takové oblibě, jako třeba na východoevropských trzích, ale i tak se většina výrobců rozhodla tento typ modelů dovážet. Renault Fluence ale má být trochu jiný. Vychází totiž z větší platformy modelu Megane a podle výrobce se prostorově zařadí právě mezi tento model a Lagunu, přičemž svou délkou 4 620 mm se řadí mezi nejdelší sedany nižší střední třídy. Renault tak vytvoří nepochybně vhodnou alternativu - a to nejen z hlediska ceny - pro ty, jimž Megane připadal být moc malý a Laguna zas už zbytečně velká.

Francouzská novinka je výsledkem spolupráce se společností Samsung a jeho přímým příbuzným bude model prodávaný v Jižní Koreji pod označením SM3. Otevřeně si přiznejme, že sedany této kategorie nepatří mezi ty nejkrásnější vozy a „přiřazená“ záď udělá z vcelku hezkého auta jakousi nesourodou slepeninu. A právě tomuto se chtěl Renault při vývoji tohoto modelu vyhnout. Na řadu tedy přišla skupina návrhářů, která měla za úkol vytvořit jednoduchý a přitom líbivý vzhled pro nenáročné zákazníky. Posouzení, zda se jim to povedlo, již necháme na vás, jistě však nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že Fluence bude v rámci svého segmentu zřejmě nejhezčí.
Ještě předtím než se podíváme na nabízené agregáty, musíme zmínit, že Fluence je primárně určen pro Turecko, Rumunsko a Rusko, čemuž odpovídá i nabídka agregátů, v nějž najdeme dvě benzínové a čtyři dieselové pohonné jednotky. Zatímco skupinu zážehových agregátů zastupuje dvojice 1,6 s výkonem 83 kW a 2,0 s výkonem 103 kW, dieselové agregáty jsou zastoupeny motorem 1,5 dCi, jenž je však nabízen ve čtyřech výkonnostních variantách, 85 koní, 90 koní, 105 koní a 110 koní. K větším agregátům je bude za příplatek k dispozici i převodovka CVT.
Nabídka výbav ve velké míře kopíruje tu z modelu Mégane. Standardem budu i zde manuální klimatizace, šestice airbagů a stabilizační systém. Renault
Fluence vstoupí do výroby již brzy a místem jeho zrodu bude turecká fabrika u města Bursa. Na naše trhy dorazí přitom na sklonku tohoto roku a na závěr i dobrá zpráva pro ekologicky založené spoluobčany. V roce 2011 se dočkáme i verze poháněné elektromotorem, prý za rozumnou cenu.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků