Renault Fluence EV: další elektromobil přijede z Turecka

Po modelech Twizy a Zoe nyní Renault oznámil, že svoji rodinu elektromobilů hodlá rozšířit o třetího člena v podobě elektrické verze sedanu Fluence, který se po boku výše uvedených typů představil na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Výchozí model Fluence, jenž je vlastně modelem Mégane s tříprostorovou karosérií, se bude vyrábět zatím jen v turecké Burse a do prodejů vstoupí na počátku roku 2011 nejprve na trzích Izraele a Dánska.

Je jasné, že nový elektromobil bude ve značné míře vycházet z běžného sedanu Fluence a také proto se má vyrábět rovněž v Turecku. Oproti výchozí verzi nabídne ta elektrická tři způsoby dobíjení akumulátorů: standardní, rychlé a QuickDrop, tedy prostou výměnu baterií, jež zabere nejvýše tři minuty.

Další podrobnosti zatím neznáme, je však takřka jisté, že sériové provedení bude vybaveno stejným elektromotorem s výkonem 95 koní, jakým disponovala frankfurtská studie. Ta ovšem měla oproti konvečnímu Fluence poněkud futurističtější tvary, což si ostatně můžete připomenout v našem někdejším představení. Dá se ovšem očekávat, že skutečný elektrický Fluence bude vypadat spíše jako ten „spalovací”, jinak by ani zmiňovaná turecká výroba nedávala smysl...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků