Renault Fluence a Kangoo Z.E.: francouzské elektromobily realitou

Automobilka Renault představuje sériové provedení svých modelů Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Zkratka za typovými jmény oznamuje, že se jedná o vozidla patřící do třídy strojů s nulovými emisemi škodlivých plynů (zero emissions). Vůbec poprvé tak můžeme nahlédnout i do prvních snímků těchto vozů v jejich konečné podobě, v níž se začnou sériově vyrábět.

Renault Fluence Z. E. bude jedním z vůbec prvních plných elektromobilů ve frekventovaném segmentu C, jeho elektromotor je naladěn na nejvyšší výkon 95 koní (70 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 226 Nm. Energie se uchovává v li-ionových akumulátorech. Z běžné domácí sítě je údajně bude možno zcela dobít za šest až osm hodin a vozu umožní ujetí vzdálenosti zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.

V roce 2012 by měla být k sériové produkci připravena též blíže neupřesněná technologie rychlonabíjení, jež bateriím vrátí jejich energii za pouhých 30 minut, při konstrukci obou modelů se navíc počítalo se systémem rychlých výměn celých akumulátorů. To však bude vyžadovat citelné investice do budování náležité infrastruktury, pokud ale automobilky očekávají rozmach elektromobilů, stejně se jim dříve či později nevyhnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z. E.

Renault Fluence Z. E. bude zatím vyráběn výhradně na linkách automobilky v turecké Burse, na níž mu budou společnost dělat i ostatní, benzínové a dieselové varianty řady Fluence. Užitkové Kangoo Van Z. E. bude osazeno slabším elektromotorem s výkonem 60 koní (44 kW), ale točivým momentem shodným jako u Fluence Z. E., tedy 226 Nm. Rovněž jídzní dosah by měl zůstat v okolí 160 km.

Oba popsané vozy se mají na evropských trzích objevit na počátku příštího roku a již nyní je lze předobjednávat na adrese www.renault-ze.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků