Renault Fluence a Kangoo Z.E.: francouzské elektromobily realitou

Automobilka Renault představuje sériové provedení svých modelů Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Zkratka za typovými jmény oznamuje, že se jedná o vozidla patřící do třídy strojů s nulovými emisemi škodlivých plynů (zero emissions). Vůbec poprvé tak můžeme nahlédnout i do prvních snímků těchto vozů v jejich konečné podobě, v níž se začnou sériově vyrábět.

Renault Fluence Z. E. bude jedním z vůbec prvních plných elektromobilů ve frekventovaném segmentu C, jeho elektromotor je naladěn na nejvyšší výkon 95 koní (70 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 226 Nm. Energie se uchovává v li-ionových akumulátorech. Z běžné domácí sítě je údajně bude možno zcela dobít za šest až osm hodin a vozu umožní ujetí vzdálenosti zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.

V roce 2012 by měla být k sériové produkci připravena též blíže neupřesněná technologie rychlonabíjení, jež bateriím vrátí jejich energii za pouhých 30 minut, při konstrukci obou modelů se navíc počítalo se systémem rychlých výměn celých akumulátorů. To však bude vyžadovat citelné investice do budování náležité infrastruktury, pokud ale automobilky očekávají rozmach elektromobilů, stejně se jim dříve či později nevyhnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z. E.

Renault Fluence Z. E. bude zatím vyráběn výhradně na linkách automobilky v turecké Burse, na níž mu budou společnost dělat i ostatní, benzínové a dieselové varianty řady Fluence. Užitkové Kangoo Van Z. E. bude osazeno slabším elektromotorem s výkonem 60 koní (44 kW), ale točivým momentem shodným jako u Fluence Z. E., tedy 226 Nm. Rovněž jídzní dosah by měl zůstat v okolí 160 km.

Oba popsané vozy se mají na evropských trzích objevit na počátku příštího roku a již nyní je lze předobjednávat na adrese www.renault-ze.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků