Renault Fluence a Kangoo Z.E.: francouzské elektromobily realitou

Automobilka Renault představuje sériové provedení svých modelů Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Zkratka za typovými jmény oznamuje, že se jedná o vozidla patřící do třídy strojů s nulovými emisemi škodlivých plynů (zero emissions). Vůbec poprvé tak můžeme nahlédnout i do prvních snímků těchto vozů v jejich konečné podobě, v níž se začnou sériově vyrábět.

Renault Fluence Z. E. bude jedním z vůbec prvních plných elektromobilů ve frekventovaném segmentu C, jeho elektromotor je naladěn na nejvyšší výkon 95 koní (70 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 226 Nm. Energie se uchovává v li-ionových akumulátorech. Z běžné domácí sítě je údajně bude možno zcela dobít za šest až osm hodin a vozu umožní ujetí vzdálenosti zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.

V roce 2012 by měla být k sériové produkci připravena též blíže neupřesněná technologie rychlonabíjení, jež bateriím vrátí jejich energii za pouhých 30 minut, při konstrukci obou modelů se navíc počítalo se systémem rychlých výměn celých akumulátorů. To však bude vyžadovat citelné investice do budování náležité infrastruktury, pokud ale automobilky očekávají rozmach elektromobilů, stejně se jim dříve či později nevyhnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z. E.

Renault Fluence Z. E. bude zatím vyráběn výhradně na linkách automobilky v turecké Burse, na níž mu budou společnost dělat i ostatní, benzínové a dieselové varianty řady Fluence. Užitkové Kangoo Van Z. E. bude osazeno slabším elektromotorem s výkonem 60 koní (44 kW), ale točivým momentem shodným jako u Fluence Z. E., tedy 226 Nm. Rovněž jídzní dosah by měl zůstat v okolí 160 km.

Oba popsané vozy se mají na evropských trzích objevit na počátku příštího roku a již nyní je lze předobjednávat na adrese www.renault-ze.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků