Renault Fluence a Kangoo Z.E.: francouzské elektromobily realitou

Automobilka Renault představuje sériové provedení svých modelů Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Zkratka za typovými jmény oznamuje, že se jedná o vozidla patřící do třídy strojů s nulovými emisemi škodlivých plynů (zero emissions). Vůbec poprvé tak můžeme nahlédnout i do prvních snímků těchto vozů v jejich konečné podobě, v níž se začnou sériově vyrábět.

Renault Fluence Z. E. bude jedním z vůbec prvních plných elektromobilů ve frekventovaném segmentu C, jeho elektromotor je naladěn na nejvyšší výkon 95 koní (70 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 226 Nm. Energie se uchovává v li-ionových akumulátorech. Z běžné domácí sítě je údajně bude možno zcela dobít za šest až osm hodin a vozu umožní ujetí vzdálenosti zhruba 160 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.

V roce 2012 by měla být k sériové produkci připravena též blíže neupřesněná technologie rychlonabíjení, jež bateriím vrátí jejich energii za pouhých 30 minut, při konstrukci obou modelů se navíc počítalo se systémem rychlých výměn celých akumulátorů. To však bude vyžadovat citelné investice do budování náležité infrastruktury, pokud ale automobilky očekávají rozmach elektromobilů, stejně se jim dříve či později nevyhnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z. E.

Renault Fluence Z. E. bude zatím vyráběn výhradně na linkách automobilky v turecké Burse, na níž mu budou společnost dělat i ostatní, benzínové a dieselové varianty řady Fluence. Užitkové Kangoo Van Z. E. bude osazeno slabším elektromotorem s výkonem 60 koní (44 kW), ale točivým momentem shodným jako u Fluence Z. E., tedy 226 Nm. Rovněž jídzní dosah by měl zůstat v okolí 160 km.

Oba popsané vozy se mají na evropských trzích objevit na počátku příštího roku a již nyní je lze předobjednávat na adrese www.renault-ze.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Fluence Z. E.
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků