V upraveném ceníku a technických datech modernizovaného Espace lze těžko najít nějaká pozitiva.
Ještě v únoru letošního roku po uvedení modernizovaného Renaultu Espace bylo u velkého modelu značky na výběr ze dvou motorizací bez rozdílu ceny a výbavy. S adaptací na emisní normu Euro 6dFull se však ceník a samotný Espace dočkal mnoha změn a těžko říct, že pozitivních. Navíc s výhledem na jeho údajnou budoucnost.
Zaprvé, z pod kapoty Espace tedy zmizel benzinový 1,8litrový čtyřválec TCe225, který zajišťoval ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 166 kW (225 koní) a točivý moment 300 N.m. Na jediný dosud nabízený stupeň výbavy Initiale Paris tak nyní zbývá pouze naftový dvoulitr Blue dCi 190 – jehož dřívější označení Blue dCi 200 mnohé naznačuje.
Právě úpravou k plnění emisní normy Euro 6dFull se naftový motor dočkal snížení výkonu z původních 147 kW (200 koní) na 139 kW (190 koní), čímž se rovněž zhoršila akcelerace vozu z nuly na 100 km/h na 10,6 sekundy (dříve 9,1 s) a taktéž klesla maximální rychlost z 215 km/h na 207 km/h.
Jak informuje RNews.cz, paradoxně s ohledem na co nejnižší emise NOx u dieselových motorů se upravené jednotce zvýšila produkce emisí CO2 o 6-5 gramů (145-150 g/km) a rovněž zvýšila kombinovaná spotřeba paliva o 0,2 litru z původních 5,3-5,5 litru na 5,5–5,7 litru na 100 km. Pozitivem může být, že ačkoliv Renault točivý moment motoru v tabulce údajů zatím neupřesňuje, jeho hodnota by měla zůstat na 400 N.m.
Zadruhé, ve spojení s motorem, který nyní zajišťuje modelu horší dynamiku, povýšila i základní cena Renaultu Espace. Po uvedení modernizace letos v únoru začínal model na ceně 1.199.000 Kč (rovněž s ukončeným benzinovým motorem). Teď se cenovka vozu zvýšila o 61.000 Kč na základních 1.260.000 Kč.
S takto ořezanou nabídkou MPV Espace nelze nevzpomenout na spekulace o nepříliš šťastném konci velkých modelů Renaultu. Agentura Reuters dříve oznámila, že v rámci současných finančních opatření celé skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohli Francouzi rozhodnout ukončit produkci méně populárních modelů, mezi které má vedle Espace patřit i Scenic a Talisman.
Ostatně právě i Talisman se nedávno v Česku dočkal razantního ořezání nabídky svých variant. Model už nepořídíte jako sedan, k dispozici je pouze jako kombi s naftovými motory a dvěma úrovněmi výbav.
Renault Espace – technická data a české ceny od 19. 10. 2020 |
Motorizace |
Blue dCi 190 |
Zdvihový objem [cm3] |
1997 |
Válce/ventily |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
139/3500 |
Točivý moment [N.m/min] |
zatím neuvedeno |
Převodovka |
6A |
Max. rychlost [km/h] |
207 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,6 |
Spotřeba [l/100 km] |
5,5-5,7 |
Provozní hmotnost [kg] |
1850 |
Základní cena Initiale Paris [Kč] |
1.260.000 |
Uvedené hodnoty jsou pro pětimístnou verzi. |