Renault Espace ubíjejí emisní limity. Zbyl mu jediný motor, nově s nižším výkonem

V upraveném ceníku a technických datech modernizovaného Espace lze těžko najít nějaká pozitiva.

Ještě v únoru letošního roku po uvedení modernizovaného Renaultu Espace bylo u velkého modelu značky na výběr ze dvou motorizací bez rozdílu ceny a výbavy. S adaptací na emisní normu Euro 6dFull se však ceník a samotný Espace dočkal mnoha změn a těžko říct, že pozitivních. Navíc s výhledem na jeho údajnou budoucnost.

Elektrický Renault Megane bude krásný! Od tohoto konceptu se moc lišit nebude

Elektrický Renault Megane bude krásný! Od tohoto konceptu se moc lišit nebude

Zaprvé, z pod kapoty Espace tedy zmizel benzinový 1,8litrový čtyřválec TCe225, který zajišťoval ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem 166 kW (225 koní) a točivý moment 300 N.m. Na jediný dosud nabízený stupeň výbavy Initiale Paris tak nyní zbývá pouze naftový dvoulitr Blue dCi 190 – jehož dřívější označení Blue dCi 200 mnohé naznačuje.

Právě úpravou k plnění emisní normy Euro 6dFull se naftový motor dočkal snížení výkonu z původních 147 kW (200 koní) na 139 kW (190 koní), čímž se rovněž zhoršila akcelerace vozu z nuly na 100 km/h na 10,6 sekundy (dříve 9,1 s) a taktéž klesla maximální rychlost z 215 km/h na 207 km/h.

Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Jak informuje RNews.cz, paradoxně s ohledem na co nejnižší emise NOx u dieselových motorů se upravené jednotce zvýšila produkce emisí CO2 o 6-5 gramů (145-150 g/km) a rovněž zvýšila kombinovaná spotřeba paliva o 0,2 litru z původních 5,3-5,5 litru na 5,5–5,7 litru na 100 km. Pozitivem může být, že ačkoliv Renault točivý moment motoru v tabulce údajů zatím neupřesňuje, jeho hodnota by měla zůstat na 400 N.m.

Zadruhé, ve spojení s motorem, který nyní zajišťuje modelu horší dynamiku, povýšila i základní cena Renaultu Espace. Po uvedení modernizace letos v únoru začínal model na ceně 1.199.000 Kč (rovněž s ukončeným benzinovým motorem). Teď se cenovka vozu zvýšila o 61.000 Kč na základních 1.260.000 Kč.

Omlazený Renault Talisman dorazil do Česka. Bez sedanu a silného motoru TCe

Omlazený Renault Talisman dorazil do Česka. Bez sedanu a silného motoru TCe

S takto ořezanou nabídkou MPV Espace nelze nevzpomenout na spekulace o nepříliš šťastném konci velkých modelů Renaultu. Agentura Reuters dříve oznámila, že v rámci současných finančních opatření celé skupiny Renault-Nissan-Mitsubishi by se mohli Francouzi rozhodnout ukončit produkci méně populárních modelů, mezi které má vedle Espace patřit i Scenic a Talisman.

Ostatně právě i Talisman se nedávno v Česku dočkal razantního ořezání nabídky svých variant. Model už nepořídíte jako sedan, k dispozici je pouze jako kombi s naftovými motory a dvěma úrovněmi výbav.

Renault Espace – technická data a české ceny od 19. 10. 2020
Motorizace Blue dCi 190
Zdvihový objem [cm3] 1997
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 139/3500
Točivý moment [N.m/min] zatím neuvedeno
Převodovka 6A
Max. rychlost [km/h] 207
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6
Spotřeba [l/100 km] 5,5-5,7
Provozní hmotnost [kg]  1850
Základní cena Initiale Paris​ [Kč] 1.260.000
Uvedené hodnoty jsou pro pětimístnou verzi.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků