Renault Espace nyní s novým vrcholným motorem. Sdílí jej s kupé Alpine

V Renaultu přišli s novou verzí Espace pro rok 2017. V jeho nejsilnějším provedení dostává tento vůz velmi zajímavý a silný motor.

Renault Espace. Velmi oblíbené MPV, které se na francouzském trhu dříve nabízelo s benzínovým motorem o objemu 1.6. Ten je však pryč a na místo něho přichází silnější verze 1.8. A že je to dobře? To možná naznačuje fakt, že tato pohonná jednotka pochází původně ze sportovní Alpiny A110.

Zatímco u sporťáku je motor o výkonu 252 koní a točivým momentem 320 Newtonmetrů, Renault ho zredukoval na civilizovanějších 225 koňských sil a 300 Nm. I tak je ale tato verze o 25 koní a 40 Nm před starším modelem. Z 0-100 Km/h se Espace dostane za velmi slušných 7,6 sekundy a z 80 na 120 Km/h v šestém rychlostním stupni dokonce za 5,6 sekund.

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Je také potřeba dodat, že toto není zcela nový motor. Je to předělaná verze zmíněného motoru TCe 200, na kterém společně pracoval Renault a Renault Sport. Ti přepracovali hlavně sání vzduchu. Podle francouzského výrobce automobilů tato pohonná jednotka dodá vozu na váze o méně než 5 kilogramů a bude spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, přizpůsobenou pro vyšší výkon.

S tím ale přicházejí i starosti, například v podobě vyšší spotřeby. Uvádí se zvýšení o jednu desetinu oproti motoru 1.6. 

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Renault tvrdí, že největším rozdílem mezi Espacem a Alpinou je to, že jejich MPV využívá turbodmychadla hlavně ke zvýšení točivého momentu, kdežto u sportovního vozu jde hlavně o výkon.

Je pravděpodobné, že přepracovaný motor TCe 225 nahradí předchozí verzi i v jiných modelech, například u Talismanu a Méganu. Otázkou zůstává, zda by se nenabízela varianta pro Mégane RS. Uvidíme.

Prohlédněte si fotogalerii jemně zmodernizovaného Renaultu Espace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky