Renault Espace nyní s novým vrcholným motorem. Sdílí jej s kupé Alpine

V Renaultu přišli s novou verzí Espace pro rok 2017. V jeho nejsilnějším provedení dostává tento vůz velmi zajímavý a silný motor.

Renault Espace. Velmi oblíbené MPV, které se na francouzském trhu dříve nabízelo s benzínovým motorem o objemu 1.6. Ten je však pryč a na místo něho přichází silnější verze 1.8. A že je to dobře? To možná naznačuje fakt, že tato pohonná jednotka pochází původně ze sportovní Alpiny A110.

Zatímco u sporťáku je motor o výkonu 252 koní a točivým momentem 320 Newtonmetrů, Renault ho zredukoval na civilizovanějších 225 koňských sil a 300 Nm. I tak je ale tato verze o 25 koní a 40 Nm před starším modelem. Z 0-100 Km/h se Espace dostane za velmi slušných 7,6 sekundy a z 80 na 120 Km/h v šestém rychlostním stupni dokonce za 5,6 sekund.

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Je také potřeba dodat, že toto není zcela nový motor. Je to předělaná verze zmíněného motoru TCe 200, na kterém společně pracoval Renault a Renault Sport. Ti přepracovali hlavně sání vzduchu. Podle francouzského výrobce automobilů tato pohonná jednotka dodá vozu na váze o méně než 5 kilogramů a bude spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, přizpůsobenou pro vyšší výkon.

S tím ale přicházejí i starosti, například v podobě vyšší spotřeby. Uvádí se zvýšení o jednu desetinu oproti motoru 1.6. 

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Renault tvrdí, že největším rozdílem mezi Espacem a Alpinou je to, že jejich MPV využívá turbodmychadla hlavně ke zvýšení točivého momentu, kdežto u sportovního vozu jde hlavně o výkon.

Je pravděpodobné, že přepracovaný motor TCe 225 nahradí předchozí verzi i v jiných modelech, například u Talismanu a Méganu. Otázkou zůstává, zda by se nenabízela varianta pro Mégane RS. Uvidíme.

Prohlédněte si fotogalerii jemně zmodernizovaného Renaultu Espace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků