Renault Espace nyní s novým vrcholným motorem. Sdílí jej s kupé Alpine

V Renaultu přišli s novou verzí Espace pro rok 2017. V jeho nejsilnějším provedení dostává tento vůz velmi zajímavý a silný motor.

Renault Espace. Velmi oblíbené MPV, které se na francouzském trhu dříve nabízelo s benzínovým motorem o objemu 1.6. Ten je však pryč a na místo něho přichází silnější verze 1.8. A že je to dobře? To možná naznačuje fakt, že tato pohonná jednotka pochází původně ze sportovní Alpiny A110.

Zatímco u sporťáku je motor o výkonu 252 koní a točivým momentem 320 Newtonmetrů, Renault ho zredukoval na civilizovanějších 225 koňských sil a 300 Nm. I tak je ale tato verze o 25 koní a 40 Nm před starším modelem. Z 0-100 Km/h se Espace dostane za velmi slušných 7,6 sekundy a z 80 na 120 Km/h v šestém rychlostním stupni dokonce za 5,6 sekund.

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Je také potřeba dodat, že toto není zcela nový motor. Je to předělaná verze zmíněného motoru TCe 200, na kterém společně pracoval Renault a Renault Sport. Ti přepracovali hlavně sání vzduchu. Podle francouzského výrobce automobilů tato pohonná jednotka dodá vozu na váze o méně než 5 kilogramů a bude spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, přizpůsobenou pro vyšší výkon.

S tím ale přicházejí i starosti, například v podobě vyšší spotřeby. Uvádí se zvýšení o jednu desetinu oproti motoru 1.6. 

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Renault tvrdí, že největším rozdílem mezi Espacem a Alpinou je to, že jejich MPV využívá turbodmychadla hlavně ke zvýšení točivého momentu, kdežto u sportovního vozu jde hlavně o výkon.

Je pravděpodobné, že přepracovaný motor TCe 225 nahradí předchozí verzi i v jiných modelech, například u Talismanu a Méganu. Otázkou zůstává, zda by se nenabízela varianta pro Mégane RS. Uvidíme.

Prohlédněte si fotogalerii jemně zmodernizovaného Renaultu Espace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků