Renault Espace nyní s novým vrcholným motorem. Sdílí jej s kupé Alpine

V Renaultu přišli s novou verzí Espace pro rok 2017. V jeho nejsilnějším provedení dostává tento vůz velmi zajímavý a silný motor.

Renault Espace. Velmi oblíbené MPV, které se na francouzském trhu dříve nabízelo s benzínovým motorem o objemu 1.6. Ten je však pryč a na místo něho přichází silnější verze 1.8. A že je to dobře? To možná naznačuje fakt, že tato pohonná jednotka pochází původně ze sportovní Alpiny A110.

Zatímco u sporťáku je motor o výkonu 252 koní a točivým momentem 320 Newtonmetrů, Renault ho zredukoval na civilizovanějších 225 koňských sil a 300 Nm. I tak je ale tato verze o 25 koní a 40 Nm před starším modelem. Z 0-100 Km/h se Espace dostane za velmi slušných 7,6 sekundy a z 80 na 120 Km/h v šestém rychlostním stupni dokonce za 5,6 sekund.

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Zapomenuté koncepty: Ford a ultramoderní pick-up již v roce 1966

Je také potřeba dodat, že toto není zcela nový motor. Je to předělaná verze zmíněného motoru TCe 200, na kterém společně pracoval Renault a Renault Sport. Ti přepracovali hlavně sání vzduchu. Podle francouzského výrobce automobilů tato pohonná jednotka dodá vozu na váze o méně než 5 kilogramů a bude spolupracovat se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, přizpůsobenou pro vyšší výkon.

S tím ale přicházejí i starosti, například v podobě vyšší spotřeby. Uvádí se zvýšení o jednu desetinu oproti motoru 1.6. 

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Ford Focus RS Limited Edition. Co nabídne a jaká bude jeho cena?

Renault tvrdí, že největším rozdílem mezi Espacem a Alpinou je to, že jejich MPV využívá turbodmychadla hlavně ke zvýšení točivého momentu, kdežto u sportovního vozu jde hlavně o výkon.

Je pravděpodobné, že přepracovaný motor TCe 225 nahradí předchozí verzi i v jiných modelech, například u Talismanu a Méganu. Otázkou zůstává, zda by se nenabízela varianta pro Mégane RS. Uvidíme.

Prohlédněte si fotogalerii jemně zmodernizovaného Renaultu Espace:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků