Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com

| Zdroj: km77.com

 Zdroj: km77.com
 Zdroj: km77.com
 Zdroj: km77.com
 Zdroj: km77.com
10
Fotogalerie

Renault Espace je naladěný na notu svých uživatelů. V nouzi podrží, ale pozor na rychlost

Nový Renault Espace láká zajímavým poměrem ceny a výbavy. Nyní se ukáže, jak si povede v krizové situaci.

Renault Espace přijel na český trh začátkem října a hned zaujal cenovkou 999.000 Kč, což je za sedmimístné SUV s hybridem o výkonu 200 koní velmi příjemné. O bohaté výbavě jsme již psali, nyní se podíváme, jak si povede v krizových manévrech. Na polygon si ho totiž vzala redakce km77. Espace sice vychází z Australu, ale má delší rozvor a celkově je mohutnější. Testovaný vůz je obutý do pneumatik Michelin Primacy 4 v rozměru 235/45 R20.

Na startu slalomu je jasné, že 1,7 tuny těžké SUV výkon 200 koní zázračně nekatapultuje, ale i tak je dynamika solidní. Při kličkování mezi kužely mu pomáhá natáčení zadních kol. Průjezd je plynulý bez nutnosti zásahu asistenčních systémů a s dobrým vyrovnáváním bočních náklonů. Výsledný čas 26,4 sekundy je srovnatelný s o poznání větším Range Roverem P440e a mnohem menší Škodu Fabia MPi.

Espace zvládá losí test bez problému pří nájezdové rychlosti 72 km/h, ale i ve vyšších si počíná sebejistě, i když se nestihne vrátit do dráhy ve vzdálenosti vymezené kužely. Důležitější je jeho konstantní stabilita doprovázená jen mírným náklonem, lehkým prokluzem kol a výrazným zásahem kontrolky stability, která jej ihned přibrzdí. Počítejte ale i s nedotáčivostí ve větších rychlostech.

Celkově je Espace snadno ovladatelný a nezáludný. Zkrátka, přesně naladěný na běžného uživatele.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud