Nový Renault Espace láká zajímavým poměrem ceny a výbavy. Nyní se ukáže, jak si povede v krizové situaci.
Renault Espace přijel na český trh začátkem října a hned zaujal cenovkou 999.000 Kč, což je za sedmimístné SUV s hybridem o výkonu 200 koní velmi příjemné. O bohaté výbavě jsme již psali, nyní se podíváme, jak si povede v krizových manévrech. Na polygon si ho totiž vzala redakce km77. Espace sice vychází z Australu, ale má delší rozvor a celkově je mohutnější. Testovaný vůz je obutý do pneumatik Michelin Primacy 4 v rozměru 235/45 R20.
Na startu slalomu je jasné, že 1,7 tuny těžké SUV výkon 200 koní zázračně nekatapultuje, ale i tak je dynamika solidní. Při kličkování mezi kužely mu pomáhá natáčení zadních kol. Průjezd je plynulý bez nutnosti zásahu asistenčních systémů a s dobrým vyrovnáváním bočních náklonů. Výsledný čas 26,4 sekundy je srovnatelný s o poznání větším Range Roverem P440e a mnohem menší Škodu Fabia MPi.
Espace zvládá losí test bez problému pří nájezdové rychlosti 72 km/h, ale i ve vyšších si počíná sebejistě, i když se nestihne vrátit do dráhy ve vzdálenosti vymezené kužely. Důležitější je jeho konstantní stabilita doprovázená jen mírným náklonem, lehkým prokluzem kol a výrazným zásahem kontrolky stability, která jej ihned přibrzdí. Počítejte ale i s nedotáčivostí ve větších rychlostech.
Celkově je Espace snadno ovladatelný a nezáludný. Zkrátka, přesně naladěný na běžného uživatele.