Renault Espace: facelift po šesti letech

Renomované MPV Espace od Renaultu se vyrábí již od roku 2002. Nová generace je zatím v nedohlednu, pomoci udržet prodeje na rozumné míře má zatím alespoň decentní facelift.

Stávající Renault Espace z roku 2002 je již čtvrtou generací automobilu, jenž v Evropě od roku 1984 poprvé prosadil koncepci MPV, jež dnes patří k nejrazantněji bujícím segmentům. Zatímco první Espace se neslavně zapsal pro svoji špatnou pasivní bezpečnost, Renault Espace IV v nárazových testech EuroNCAP exceloval a dosáhl do té doby nevídaných úspěchů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Espace IV v provedení pro modelový rok 2013 na prvních snímcích  

Doba ale běží a Espace začíná zastarávat, deset let je dnes u běžného osobního vozu opravdu hodně. Dnes se vyrábí v provedení, jež přinesl zatím poslední facelift Renaultu Espace z roku 2006. A projevuje se to také na prodejích, neboť Espace musí zápasit s čerstvou konkurencí, například letos patřil k těm modelům značky Renault, jež byly pro nezájem staženy z trhu Velké Británie.

Testy | Renault

Test Renault Espace dCi: francúzska (r)evolúcia

Nyní přichází Renault Espace IV s dalším faceliftem. Každé osvěžení bývá dobrou zprávou, tou horší v tomto případě je, že dále odsouvá premiéru následnické, konečně nové generace. Novinka se oproti stávajícímu provedení liší od pohledu pouze minimálně, detaily k dispozici zatím nemáme, nicméně je pravděpodobné, že ani interiér či pohonné jednotky se převratných změn nedočkaly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Expace IV ve své původní podobě z roku 2002 

Na první pohled si všimneme především upravené grafiky předních svítilen, nového nárazníku, upravené masky chladiče a větších zpětných zrcátek, přičemž vzezření vozu má lépe korespondovat se současným stylistickým jazykem značky Renault. Detaily mají být uvolněny až příští měsíc, prodeje modernizovaného provedení budou zřejmě zahájeny koncem léta.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků