Renault Espace: facelift po šesti letech

Renomované MPV Espace od Renaultu se vyrábí již od roku 2002. Nová generace je zatím v nedohlednu, pomoci udržet prodeje na rozumné míře má zatím alespoň decentní facelift.

Stávající Renault Espace z roku 2002 je již čtvrtou generací automobilu, jenž v Evropě od roku 1984 poprvé prosadil koncepci MPV, jež dnes patří k nejrazantněji bujícím segmentům. Zatímco první Espace se neslavně zapsal pro svoji špatnou pasivní bezpečnost, Renault Espace IV v nárazových testech EuroNCAP exceloval a dosáhl do té doby nevídaných úspěchů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Espace IV v provedení pro modelový rok 2013 na prvních snímcích  

Doba ale běží a Espace začíná zastarávat, deset let je dnes u běžného osobního vozu opravdu hodně. Dnes se vyrábí v provedení, jež přinesl zatím poslední facelift Renaultu Espace z roku 2006. A projevuje se to také na prodejích, neboť Espace musí zápasit s čerstvou konkurencí, například letos patřil k těm modelům značky Renault, jež byly pro nezájem staženy z trhu Velké Británie.

Test Renault Espace dCi: francúzska (r)evolúcia

Test Renault Espace dCi: francúzska (r)evolúcia

Nyní přichází Renault Espace IV s dalším faceliftem. Každé osvěžení bývá dobrou zprávou, tou horší v tomto případě je, že dále odsouvá premiéru následnické, konečně nové generace. Novinka se oproti stávajícímu provedení liší od pohledu pouze minimálně, detaily k dispozici zatím nemáme, nicméně je pravděpodobné, že ani interiér či pohonné jednotky se převratných změn nedočkaly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Expace IV ve své původní podobě z roku 2002 

Na první pohled si všimneme především upravené grafiky předních svítilen, nového nárazníku, upravené masky chladiče a větších zpětných zrcátek, přičemž vzezření vozu má lépe korespondovat se současným stylistickým jazykem značky Renault. Detaily mají být uvolněny až příští měsíc, prodeje modernizovaného provedení budou zřejmě zahájeny koncem léta.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky