Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let.
Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Jak se dalo čekat, v návaznosti na Dieselgate pokračují různé vládní i nevládní, ziskové i neziskové organizace v hledání špíny (v tomto případě doslova) na všech autech – nejen na Volkswagenu, u kterého to všechno začalo. Do emisní pasti se nyní chytil nový Renault Espace s naftovým motorem 1.6 dCi.

Ten podle německé environmentální lobby DUH vypouští ve skutečností 25x víc emisí oxidů dusíku (NOx), než dovoluje norma Euro 6. Zatímco podle normy Euro 6 smí auto vypouštět maximálně 80 mg NOx na ujetý kilometr, Renaultu Espace naměřili 2036 mg NOx na km.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let, právě proto se pak normy zaváděly. Stejná organizace nachytala i Opel Zafira s naftovým motorem 1.6 CDTI, který prý emituje 17x víc oxidů dusíku. než je dovoleno.

Zatímco homologační test probíhá při jasně definovaných podmínkách, různé „nezávislé“ organizace provádějí test podle svého. Některé se snaží nachytat auto při rozpoznávání emisní zkoušky třeba tak, že během testu otáčejí volantem nebo nechávají otáčet i kola nepoháněné nápravy. Jiné se zase snaží simulovat akceleraci a jízdní režim více odpovídající skutečnému provozu.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků