Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let.
Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Jak se dalo čekat, v návaznosti na Dieselgate pokračují různé vládní i nevládní, ziskové i neziskové organizace v hledání špíny (v tomto případě doslova) na všech autech – nejen na Volkswagenu, u kterého to všechno začalo. Do emisní pasti se nyní chytil nový Renault Espace s naftovým motorem 1.6 dCi.

Ten podle německé environmentální lobby DUH vypouští ve skutečností 25x víc emisí oxidů dusíku (NOx), než dovoluje norma Euro 6. Zatímco podle normy Euro 6 smí auto vypouštět maximálně 80 mg NOx na ujetý kilometr, Renaultu Espace naměřili 2036 mg NOx na km.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let, právě proto se pak normy zaváděly. Stejná organizace nachytala i Opel Zafira s naftovým motorem 1.6 CDTI, který prý emituje 17x víc oxidů dusíku. než je dovoleno.

Zatímco homologační test probíhá při jasně definovaných podmínkách, různé „nezávislé“ organizace provádějí test podle svého. Některé se snaží nachytat auto při rozpoznávání emisní zkoušky třeba tak, že během testu otáčejí volantem nebo nechávají otáčet i kola nepoháněné nápravy. Jiné se zase snaží simulovat akceleraci a jízdní režim více odpovídající skutečnému provozu.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků