Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let.
Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Jak se dalo čekat, v návaznosti na Dieselgate pokračují různé vládní i nevládní, ziskové i neziskové organizace v hledání špíny (v tomto případě doslova) na všech autech – nejen na Volkswagenu, u kterého to všechno začalo. Do emisní pasti se nyní chytil nový Renault Espace s naftovým motorem 1.6 dCi.

Ten podle německé environmentální lobby DUH vypouští ve skutečností 25x víc emisí oxidů dusíku (NOx), než dovoluje norma Euro 6. Zatímco podle normy Euro 6 smí auto vypouštět maximálně 80 mg NOx na ujetý kilometr, Renaultu Espace naměřili 2036 mg NOx na km.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let, právě proto se pak normy zaváděly. Stejná organizace nachytala i Opel Zafira s naftovým motorem 1.6 CDTI, který prý emituje 17x víc oxidů dusíku. než je dovoleno.

Zatímco homologační test probíhá při jasně definovaných podmínkách, různé „nezávislé“ organizace provádějí test podle svého. Některé se snaží nachytat auto při rozpoznávání emisní zkoušky třeba tak, že během testu otáčejí volantem nebo nechávají otáčet i kola nepoháněné nápravy. Jiné se zase snaží simulovat akceleraci a jízdní režim více odpovídající skutečnému provozu.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků