Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let.
Renault Espace 1.6 dCi prý vypouští 25x víc emisí, než dovoluje norma

Jak se dalo čekat, v návaznosti na Dieselgate pokračují různé vládní i nevládní, ziskové i neziskové organizace v hledání špíny (v tomto případě doslova) na všech autech – nejen na Volkswagenu, u kterého to všechno začalo. Do emisní pasti se nyní chytil nový Renault Espace s naftovým motorem 1.6 dCi.

Ten podle německé environmentální lobby DUH vypouští ve skutečností 25x víc emisí oxidů dusíku (NOx), než dovoluje norma Euro 6. Zatímco podle normy Euro 6 smí auto vypouštět maximálně 80 mg NOx na ujetý kilometr, Renaultu Espace naměřili 2036 mg NOx na km.

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Ministr Ťok otočil, úprava aut z Dieselgate má být povinná i u nás

Organizace DUH tvrdí, že takových výsledků dosahovala auta před zavedením emisních norem Euro na konci 80. let, právě proto se pak normy zaváděly. Stejná organizace nachytala i Opel Zafira s naftovým motorem 1.6 CDTI, který prý emituje 17x víc oxidů dusíku. než je dovoleno.

Zatímco homologační test probíhá při jasně definovaných podmínkách, různé „nezávislé“ organizace provádějí test podle svého. Některé se snaží nachytat auto při rozpoznávání emisní zkoušky třeba tak, že během testu otáčejí volantem nebo nechávají otáčet i kola nepoháněné nápravy. Jiné se zase snaží simulovat akceleraci a jízdní režim více odpovídající skutečnému provozu.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků