Renault Eolab je Clio budoucnosti se spotřebou 1 l/100 km

Seznam kapitol
  1. Renault Eolab jezdí za litr na sto
  2. Fotogalerie: Renault Eolab

Renault přiveze na pařížský autosalon konkurenci pro Volkswagen XL1, ale zatím jen ve formě konceptu. Na rozdíl od úsporného Volkswagenu ale sází Renault na tradiční čtyřmístné proporce, i když aerodynamika spolu s efektivitou spalování byly hlavními měřítky vývoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault technologické novinky použité na konceptu Eolab postupně zavede do sériové výroby, zejména pak využití kompozitů, hliníku, plastů a hořčíku na karosářských dílech

Renault při stavbě konceptu Eolab použil nové výrobní postupy a i když automobilka netvrdí, že se koncept dostane v této podobě do sériové výroby, chce tyto technologie zavést do sériové produkce průběžně na budoucích modelech značky. Blíží se nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Eolab je vlastně takové Clio budoucnosti. I když je to hybrid, jeho hmotnost je prý o celých 400 kg nižší než u srovnatelného současného Clia. Toho bylo dosaženo použitím plastů, hliníku a dokonce hořčíku, ze kterého je střecha vozu. Efektivitě pomáhá také aktivní aerodynamika.

Renault Eolab má nejen přední a zadní aktivní klapky snižující odpor vzduchu, ale dokonce i aktivní klapky na discích kol, které se při rychlejší jízdě uzavřou a tím významně sníží odpor. Spolu s hladkou podlahou vozu se podařilo dosáhnout koeficientu odporu vzduchu jen 0,235.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

K pohonu slouží na třístupňovou převodovku napojený elektromotor o výkonu 50 kW (68 k) a točivém momentu 200 Nm, kterému pomáhá benzínový litrový tříválec o výkonu 57 kW (78 k) a točivém momentu 95 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva podle současných evropských norem má činit jen 1 litr na 100 km. Čistě na elektřinu pak auto ujede až 60 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Eolab jezdí za litr na sto
  2. Fotogalerie: Renault Eolab
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků