Renault Eolab je Clio budoucnosti se spotřebou 1 l/100 km

Renault Eolab je Clio budoucnosti se spotřebou 1 l/100 km
Seznam kapitol
  1. Renault Eolab jezdí za litr na sto
  2. Fotogalerie: Renault Eolab

Renault přiveze na pařížský autosalon konkurenci pro Volkswagen XL1, ale zatím jen ve formě konceptu. Na rozdíl od úsporného Volkswagenu ale sází Renault na tradiční čtyřmístné proporce, i když aerodynamika spolu s efektivitou spalování byly hlavními měřítky vývoje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault technologické novinky použité na konceptu Eolab postupně zavede do sériové výroby, zejména pak využití kompozitů, hliníku, plastů a hořčíku na karosářských dílech

Renault při stavbě konceptu Eolab použil nové výrobní postupy a i když automobilka netvrdí, že se koncept dostane v této podobě do sériové výroby, chce tyto technologie zavést do sériové produkce průběžně na budoucích modelech značky. Blíží se nový Mégane, bude nový Espace... Tak uvidíme.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Eolab je vlastně takové Clio budoucnosti. I když je to hybrid, jeho hmotnost je prý o celých 400 kg nižší než u srovnatelného současného Clia. Toho bylo dosaženo použitím plastů, hliníku a dokonce hořčíku, ze kterého je střecha vozu. Efektivitě pomáhá také aktivní aerodynamika.

Renault Eolab má nejen přední a zadní aktivní klapky snižující odpor vzduchu, ale dokonce i aktivní klapky na discích kol, které se při rychlejší jízdě uzavřou a tím významně sníží odpor. Spolu s hladkou podlahou vozu se podařilo dosáhnout koeficientu odporu vzduchu jen 0,235.

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

K pohonu slouží na třístupňovou převodovku napojený elektromotor o výkonu 50 kW (68 k) a točivém momentu 200 Nm, kterému pomáhá benzínový litrový tříválec o výkonu 57 kW (78 k) a točivém momentu 95 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva podle současných evropských norem má činit jen 1 litr na 100 km. Čistě na elektřinu pak auto ujede až 60 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Eolab jezdí za litr na sto
  2. Fotogalerie: Renault Eolab

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 875 km
Cena: 118 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: nový vůz
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků