Renault DeZir: další sporťák na elektřinu

Renault přinesl první informace ke svému novému konceptu. Může se pochlubit pozoruhodným jménem, vzhledem i technikou.

Novinka jménem DeZir (fonetický přepis francouzského désire neboli touha) by se měla publiku představit letos v Paříži a nikoho snad v této době nepřekvapí, že půjde o čistý elektromobil. Jeho zásadním posláním však mý být navést značkový design novým směrem tak, aby se o něm mezi veřejností zase začalo mluvit. Prototyp DeZir se stal první studií Renault připravenou pod vedením nového šéfdesignéra Laurense van den Ackera, jenž svůj post převzal vloni po Patricku le Quementovi. Dosud tento potomek vlámských mistrů pracoval pro japonskou Mazdu, kde se podepsal i pod projekty Nagara, Ryuga a Hakaze, ještě dříve jej zaměstnávali u Fordu i u Audi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitěším prvkem modelu Renault DeZir je jeho příď, která naznačuje, jak by měly tyto partie vypadat u budoucích sériových Renaultů napříč modelovými řadami. Tato studie se vyznačuje vzhůru výklopnými dveřmi ve stylu Mercedesů SLS AMG nebo Gullwing, dlouhá je 4 225 mm a vysoká jen 1 163 mm, což je dokonce o nějakých 216 mm méně než u takového Audi TT. Šířka karoserie činí 1 986 mm, pokud byste chtěli s vozem parkovat pohodlně v garáži, budete kvůli dveřím potřebovat prostor vysoký alespoň 2 256 a široký 2 682 mm. Světlá výška je 110 mm, rozvor náprav 2 582 mm a rozchod předních a zadních kol dělá 1 600, resp. 1 705 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá elektromotor uložený svisle před zadní poháněnou nápravou s aktivním diferenciálem, o jeho pohon se stará sada li-ionových akumulátorů s kapaciitou 24 kWh, jež vozu zajišťuje teoretický jízdní dosah nějakých 160 km. Tento elektromotor byl odvozen ze sériově vyráběné jednotky pro ostatní elektrické Renaulty, jeho výkon však činí 150 koní (110 kW) a točivý moment je 226 Nm. Díky rozsáhlému využití lehkých materiálů (karoserie je naříklad vyrobena z kevlaru a spočívá na ocelovém trubkovém skeletu) se podařilo dosáhnout pohotovostní hmotnosti 830 kg, podle Renaultu DeZir zrychlí z klidu na 100 km/h za 5 s a dosáhne rychlosti 180 km/h. Na obou nápravách najdeme větrané brzdové kotouče o průměru 356 mm, litá kola obouvají pneumatiky Michelin o rozměrech 245/35 R21.

Více o tomto voze, který uvnitř působí dojmem, jako by v něm došlo k masové vraždě, se jistě budeme dozvídat postupně tak, jak se bude blížit pařížský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault DeZir
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 114 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Kangoo 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 111 689 km
Cena: 68 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků