Renault DeZir: další sporťák na elektřinu

Renault přinesl první informace ke svému novému konceptu. Může se pochlubit pozoruhodným jménem, vzhledem i technikou.

Novinka jménem DeZir (fonetický přepis francouzského désire neboli touha) by se měla publiku představit letos v Paříži a nikoho snad v této době nepřekvapí, že půjde o čistý elektromobil. Jeho zásadním posláním však mý být navést značkový design novým směrem tak, aby se o něm mezi veřejností zase začalo mluvit. Prototyp DeZir se stal první studií Renault připravenou pod vedením nového šéfdesignéra Laurense van den Ackera, jenž svůj post převzal vloni po Patricku le Quementovi. Dosud tento potomek vlámských mistrů pracoval pro japonskou Mazdu, kde se podepsal i pod projekty Nagara, Ryuga a Hakaze, ještě dříve jej zaměstnávali u Fordu i u Audi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitěším prvkem modelu Renault DeZir je jeho příď, která naznačuje, jak by měly tyto partie vypadat u budoucích sériových Renaultů napříč modelovými řadami. Tato studie se vyznačuje vzhůru výklopnými dveřmi ve stylu Mercedesů SLS AMG nebo Gullwing, dlouhá je 4 225 mm a vysoká jen 1 163 mm, což je dokonce o nějakých 216 mm méně než u takového Audi TT. Šířka karoserie činí 1 986 mm, pokud byste chtěli s vozem parkovat pohodlně v garáži, budete kvůli dveřím potřebovat prostor vysoký alespoň 2 256 a široký 2 682 mm. Světlá výška je 110 mm, rozvor náprav 2 582 mm a rozchod předních a zadních kol dělá 1 600, resp. 1 705 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá elektromotor uložený svisle před zadní poháněnou nápravou s aktivním diferenciálem, o jeho pohon se stará sada li-ionových akumulátorů s kapaciitou 24 kWh, jež vozu zajišťuje teoretický jízdní dosah nějakých 160 km. Tento elektromotor byl odvozen ze sériově vyráběné jednotky pro ostatní elektrické Renaulty, jeho výkon však činí 150 koní (110 kW) a točivý moment je 226 Nm. Díky rozsáhlému využití lehkých materiálů (karoserie je naříklad vyrobena z kevlaru a spočívá na ocelovém trubkovém skeletu) se podařilo dosáhnout pohotovostní hmotnosti 830 kg, podle Renaultu DeZir zrychlí z klidu na 100 km/h za 5 s a dosáhne rychlosti 180 km/h. Na obou nápravách najdeme větrané brzdové kotouče o průměru 356 mm, litá kola obouvají pneumatiky Michelin o rozměrech 245/35 R21.

Více o tomto voze, který uvnitř působí dojmem, jako by v něm došlo k masové vraždě, se jistě budeme dozvídat postupně tak, jak se bude blížit pařížský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault DeZir

bazar

Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 66 000 Kč
Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 296 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 190 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 102 904 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Clio 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků