Renault dal dohromady vozítko Twizy a F1. Stovku zvládne za 6 s

Francouzská automobilka Renault představila hodně zajímavý koncept. Jmenuje se Twizy Renault Sport F1 Concept Car a jak napovídá název, jde o poměrně výrazně upravené elektrické vozítko Twizy. Kde s popisem začít? Můžeme třeba od úprav karoserie. Twizy dostal přední i zadní spoiler ve stylu závodních speciálů, nechybí ani výrazné prahy a zadní difuzor. Co je ale nejdůležitější, to jsou kola, která se sem nastěhovala přímo ze seriálu Formula Renault.

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

V interiéru najdete jenom jedno, ale za to hodně sportovní sedadlo. Kromě jiného dostal model Twizy, respektive jeho řidič, závodní volant. Nejvíce se toho ovšem událo „pod kapotou“. Původní elektromotor nabízející sedmnáct koní totiž dostal pomoc v podobě systému KERS známého z F1. Ten dokáže navýšit výkon na celkových 97 koní (po dobu 13 s), což znamená zrychlení z nuly na stovku na úrovni Renaultu Mégane RS. Ten tuto disciplínu zvládá za šest vteřin, což musí být v tomhle vozítku docela zážitek.

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Renault chce ukázat tímto projektem spojení mezi F1 a běžnými automobily. Novinka bude k vidění v průběhu roku na vybraných autosalonech. Není bez zajímavosti, že francouzská značka už jednou s podobný projektem přišla a tento by na něj měl navázat. Stalo se tak v roce 1994, kdy se na pařížském autosalonu ukázal Espace F1. Kromě šíleného bodykitu se do rodinného auta nastěhoval tehdejší motor F1, tedy vidlicový desetiválec o výkonu 820 koní. Jo, tenkrát to byla jiná doba…

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků