Renault dal dohromady vozítko Twizy a F1. Stovku zvládne za 6 s

Francouzská automobilka Renault představila hodně zajímavý koncept. Jmenuje se Twizy Renault Sport F1 Concept Car a jak napovídá název, jde o poměrně výrazně upravené elektrické vozítko Twizy. Kde s popisem začít? Můžeme třeba od úprav karoserie. Twizy dostal přední i zadní spoiler ve stylu závodních speciálů, nechybí ani výrazné prahy a zadní difuzor. Co je ale nejdůležitější, to jsou kola, která se sem nastěhovala přímo ze seriálu Formula Renault.

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

V interiéru najdete jenom jedno, ale za to hodně sportovní sedadlo. Kromě jiného dostal model Twizy, respektive jeho řidič, závodní volant. Nejvíce se toho ovšem událo „pod kapotou“. Původní elektromotor nabízející sedmnáct koní totiž dostal pomoc v podobě systému KERS známého z F1. Ten dokáže navýšit výkon na celkových 97 koní (po dobu 13 s), což znamená zrychlení z nuly na stovku na úrovni Renaultu Mégane RS. Ten tuto disciplínu zvládá za šest vteřin, což musí být v tomhle vozítku docela zážitek.

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Renault chce ukázat tímto projektem spojení mezi F1 a běžnými automobily. Novinka bude k vidění v průběhu roku na vybraných autosalonech. Není bez zajímavosti, že francouzská značka už jednou s podobný projektem přišla a tento by na něj měl navázat. Stalo se tak v roce 1994, kdy se na pařížském autosalonu ukázal Espace F1. Kromě šíleného bodykitu se do rodinného auta nastěhoval tehdejší motor F1, tedy vidlicový desetiválec o výkonu 820 koní. Jo, tenkrát to byla jiná doba…

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků