Renault dal dohromady vozítko Twizy a F1. Stovku zvládne za 6 s

Francouzská automobilka Renault představila hodně zajímavý koncept. Jmenuje se Twizy Renault Sport F1 Concept Car a jak napovídá název, jde o poměrně výrazně upravené elektrické vozítko Twizy. Kde s popisem začít? Můžeme třeba od úprav karoserie. Twizy dostal přední i zadní spoiler ve stylu závodních speciálů, nechybí ani výrazné prahy a zadní difuzor. Co je ale nejdůležitější, to jsou kola, která se sem nastěhovala přímo ze seriálu Formula Renault.

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

V interiéru najdete jenom jedno, ale za to hodně sportovní sedadlo. Kromě jiného dostal model Twizy, respektive jeho řidič, závodní volant. Nejvíce se toho ovšem událo „pod kapotou“. Původní elektromotor nabízející sedmnáct koní totiž dostal pomoc v podobě systému KERS známého z F1. Ten dokáže navýšit výkon na celkových 97 koní (po dobu 13 s), což znamená zrychlení z nuly na stovku na úrovni Renaultu Mégane RS. Ten tuto disciplínu zvládá za šest vteřin, což musí být v tomhle vozítku docela zážitek.

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Renault chce ukázat tímto projektem spojení mezi F1 a běžnými automobily. Novinka bude k vidění v průběhu roku na vybraných autosalonech. Není bez zajímavosti, že francouzská značka už jednou s podobný projektem přišla a tento by na něj měl navázat. Stalo se tak v roce 1994, kdy se na pařížském autosalonu ukázal Espace F1. Kromě šíleného bodykitu se do rodinného auta nastěhoval tehdejší motor F1, tedy vidlicový desetiválec o výkonu 820 koní. Jo, tenkrát to byla jiná doba…

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků