Renault dal dohromady vozítko Twizy a F1. Stovku zvládne za 6 s

Francouzská automobilka Renault představila hodně zajímavý koncept. Jmenuje se Twizy Renault Sport F1 Concept Car a jak napovídá název, jde o poměrně výrazně upravené elektrické vozítko Twizy. Kde s popisem začít? Můžeme třeba od úprav karoserie. Twizy dostal přední i zadní spoiler ve stylu závodních speciálů, nechybí ani výrazné prahy a zadní difuzor. Co je ale nejdůležitější, to jsou kola, která se sem nastěhovala přímo ze seriálu Formula Renault.

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

V interiéru najdete jenom jedno, ale za to hodně sportovní sedadlo. Kromě jiného dostal model Twizy, respektive jeho řidič, závodní volant. Nejvíce se toho ovšem událo „pod kapotou“. Původní elektromotor nabízející sedmnáct koní totiž dostal pomoc v podobě systému KERS známého z F1. Ten dokáže navýšit výkon na celkových 97 koní (po dobu 13 s), což znamená zrychlení z nuly na stovku na úrovni Renaultu Mégane RS. Ten tuto disciplínu zvládá za šest vteřin, což musí být v tomhle vozítku docela zážitek.

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Renault chce ukázat tímto projektem spojení mezi F1 a běžnými automobily. Novinka bude k vidění v průběhu roku na vybraných autosalonech. Není bez zajímavosti, že francouzská značka už jednou s podobný projektem přišla a tento by na něj měl navázat. Stalo se tak v roce 1994, kdy se na pařížském autosalonu ukázal Espace F1. Kromě šíleného bodykitu se do rodinného auta nastěhoval tehdejší motor F1, tedy vidlicový desetiválec o výkonu 820 koní. Jo, tenkrát to byla jiná doba…

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků