Renault dal dohromady vozítko Twizy a F1. Stovku zvládne za 6 s

Francouzská automobilka Renault představila hodně zajímavý koncept. Jmenuje se Twizy Renault Sport F1 Concept Car a jak napovídá název, jde o poměrně výrazně upravené elektrické vozítko Twizy. Kde s popisem začít? Můžeme třeba od úprav karoserie. Twizy dostal přední i zadní spoiler ve stylu závodních speciálů, nechybí ani výrazné prahy a zadní difuzor. Co je ale nejdůležitější, to jsou kola, která se sem nastěhovala přímo ze seriálu Formula Renault.

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

V interiéru najdete jenom jedno, ale za to hodně sportovní sedadlo. Kromě jiného dostal model Twizy, respektive jeho řidič, závodní volant. Nejvíce se toho ovšem událo „pod kapotou“. Původní elektromotor nabízející sedmnáct koní totiž dostal pomoc v podobě systému KERS známého z F1. Ten dokáže navýšit výkon na celkových 97 koní (po dobu 13 s), což znamená zrychlení z nuly na stovku na úrovni Renaultu Mégane RS. Ten tuto disciplínu zvládá za šest vteřin, což musí být v tomhle vozítku docela zážitek.

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Test Renault Megane Coupe RS: rychle, jistě

Renault chce ukázat tímto projektem spojení mezi F1 a běžnými automobily. Novinka bude k vidění v průběhu roku na vybraných autosalonech. Není bez zajímavosti, že francouzská značka už jednou s podobný projektem přišla a tento by na něj měl navázat. Stalo se tak v roce 1994, kdy se na pařížském autosalonu ukázal Espace F1. Kromě šíleného bodykitu se do rodinného auta nastěhoval tehdejší motor F1, tedy vidlicový desetiválec o výkonu 820 koní. Jo, tenkrát to byla jiná doba…

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků