Renault Clio

Clio 2 uvedené na trh v březnu 1998 doznává prvních změn, aby si zachovalo vedoucí postavení ve třídě malých sedanů ve Francii i v Evropě, kde byl v roce 1999 jeho podíl na trhu dané třídy 21,3%, resp. 10,7%. Změna řady Clio přichází v okamžiku, kdy výrobce ohlašuje, že s pásu sjel milióntý vůz Clio 2.
Renault Clio
Clio 2 uvedené na trh v březnu 1998 doznává prvních změn, aby si zachovalo vedoucí postavení ve třídě malých sedanů ve Francii i v Evropě, kde byl v roce 1999 jeho podíl na trhu dané třídy 21,3%, resp. 10,7%. Změna řady Clio přichází v okamžiku, kdy výrobce ohlašuje, že s pásu sjel milióntý vůz Clio 2. Změny se týkají všech verzí už od nejnižší úrovně výbavy: jsou nabízeny nové pohonné jednotky a obohacená výbava.

Pokud jde o sortiment motorů, doplňuje Clio svou nabídku o nový přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním 1.9 dTi o max. výkonu 80 k. Motor K4J 1.4 16V o výkonu 98 k, nabízený nedávno na omezené sérii Tech'Run, a 1.6 16V o výkonu 110 k jsou rozšířeny na celou modelovou řadu a jsou nyní k dispozici na řadě verzí.
Nový motor Clia 1.9 dTi je odvozen z motoru o stejném zdvihovém objemu, který pohání Mégane a dosahuje výkonu 80 k (59 kW) při 4000 ot./min. Nový vznětový motor se oproti atmosférické verzi vyznačuje pružností v provozu, nebo-li točivý moment se zvýšil ze 120 Nm na 160 Nm při 2000 ot./min., a úsporností: 5,2 I/100 km při smíšeném použití oproti 5,7 I.

S příchodem uvedeného nového motoru nyní Clio nabízí dvě vznětové pohonné jednotky. Atmosférický motor o výkonu 65 k (47 kW) je určen především pro nižší verze, zatímco motorem dTi jsou nyní vybaveny vyšší verze a dodávková verze Clia.

Konečně díky zavedení verze Renault Sport má Clio nyní i skutečně sportovní nabídku: "Si" se dodává se dvěma druhy motorů - zážehovým 1,4 16V o výkonu 98 k (72 kW) a vznětovým 1,9 dTi o výkonu 80 k /59 kW). Clio 16V se nyní jmenuje "Sport": má stejný motor 1,6 16V o výkonu 110 k (79 kW), dostává však nové čalounění v kombinaci kůže a látky, které je vyhrazeno pouze pro tuto verzi. Pokud jde o verzi 2.0 16V o výkonu 172 k (124 kW) vyvinutou divizí Renault Sport, spojuje potěšení z jízdy s luxusem a je skvělým vrcholem nové sportovní skupiny v rámci řady Clio.

Pokud jde o základní a příplatkovou výbavu, je seznam u nové řady Clio ještě úplnější než dříve. Mezi nejvýznamnějšími změnami je třeba upozornit na rozšíření 14" kol na všechny modely, což umožnilo použití silnějších brzd; kryty nárazníků jsou nyní vesměs v barvě karoserie, bylo přidáno centrální uzamykání dálkovým ovladačem v klíči pomocí radiové frekvence a automatické uzamčení dveří za jízdy. Objem odkládacích prostor a praktičnost vozidla zvyšuje zásuvka pod sedadlem spolujezdce. Další nové součásti výbavy, jako kapsy na zadní straně předních sedadel, nové čalounění v kombinaci kůže a tkaniny, palubní počítač dodávaný nyní i se vznětovými motory, světlomety s dvojí optikou a mlhovky nabízené dle úrovně výbavy v základní výbavě nebo za příplatek činí Clio ještě příjemnějším a praktičtějším vozem než dříve.

Kromě úspěchu v Evropě se Clio 2 nyní snaží udělat i mezinárodní kariéru. Od listopadu 1999 se vyrábí v Brazílii pro trhy zemí Mercosur a v Turecku s třídílnou karoserií (Clio Symbol) pro trhy východní Evropy, Středního Východu a severní Afriky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků