Renault Clio

Clio 2 uvedené na trh v březnu 1998 doznává prvních změn, aby si zachovalo vedoucí postavení ve třídě malých sedanů ve Francii i v Evropě, kde byl v roce 1999 jeho podíl na trhu dané třídy 21,3%, resp. 10,7%. Změna řady Clio přichází v okamžiku, kdy výrobce ohlašuje, že s pásu sjel milióntý vůz Clio 2.
Renault Clio
Clio 2 uvedené na trh v březnu 1998 doznává prvních změn, aby si zachovalo vedoucí postavení ve třídě malých sedanů ve Francii i v Evropě, kde byl v roce 1999 jeho podíl na trhu dané třídy 21,3%, resp. 10,7%. Změna řady Clio přichází v okamžiku, kdy výrobce ohlašuje, že s pásu sjel milióntý vůz Clio 2. Změny se týkají všech verzí už od nejnižší úrovně výbavy: jsou nabízeny nové pohonné jednotky a obohacená výbava.

Pokud jde o sortiment motorů, doplňuje Clio svou nabídku o nový přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním 1.9 dTi o max. výkonu 80 k. Motor K4J 1.4 16V o výkonu 98 k, nabízený nedávno na omezené sérii Tech'Run, a 1.6 16V o výkonu 110 k jsou rozšířeny na celou modelovou řadu a jsou nyní k dispozici na řadě verzí.
Nový motor Clia 1.9 dTi je odvozen z motoru o stejném zdvihovém objemu, který pohání Mégane a dosahuje výkonu 80 k (59 kW) při 4000 ot./min. Nový vznětový motor se oproti atmosférické verzi vyznačuje pružností v provozu, nebo-li točivý moment se zvýšil ze 120 Nm na 160 Nm při 2000 ot./min., a úsporností: 5,2 I/100 km při smíšeném použití oproti 5,7 I.

S příchodem uvedeného nového motoru nyní Clio nabízí dvě vznětové pohonné jednotky. Atmosférický motor o výkonu 65 k (47 kW) je určen především pro nižší verze, zatímco motorem dTi jsou nyní vybaveny vyšší verze a dodávková verze Clia.

Konečně díky zavedení verze Renault Sport má Clio nyní i skutečně sportovní nabídku: "Si" se dodává se dvěma druhy motorů - zážehovým 1,4 16V o výkonu 98 k (72 kW) a vznětovým 1,9 dTi o výkonu 80 k /59 kW). Clio 16V se nyní jmenuje "Sport": má stejný motor 1,6 16V o výkonu 110 k (79 kW), dostává však nové čalounění v kombinaci kůže a látky, které je vyhrazeno pouze pro tuto verzi. Pokud jde o verzi 2.0 16V o výkonu 172 k (124 kW) vyvinutou divizí Renault Sport, spojuje potěšení z jízdy s luxusem a je skvělým vrcholem nové sportovní skupiny v rámci řady Clio.

Pokud jde o základní a příplatkovou výbavu, je seznam u nové řady Clio ještě úplnější než dříve. Mezi nejvýznamnějšími změnami je třeba upozornit na rozšíření 14" kol na všechny modely, což umožnilo použití silnějších brzd; kryty nárazníků jsou nyní vesměs v barvě karoserie, bylo přidáno centrální uzamykání dálkovým ovladačem v klíči pomocí radiové frekvence a automatické uzamčení dveří za jízdy. Objem odkládacích prostor a praktičnost vozidla zvyšuje zásuvka pod sedadlem spolujezdce. Další nové součásti výbavy, jako kapsy na zadní straně předních sedadel, nové čalounění v kombinaci kůže a tkaniny, palubní počítač dodávaný nyní i se vznětovými motory, světlomety s dvojí optikou a mlhovky nabízené dle úrovně výbavy v základní výbavě nebo za příplatek činí Clio ještě příjemnějším a praktičtějším vozem než dříve.

Kromě úspěchu v Evropě se Clio 2 nyní snaží udělat i mezinárodní kariéru. Od listopadu 1999 se vyrábí v Brazílii pro trhy zemí Mercosur a v Turecku s třídílnou karoserií (Clio Symbol) pro trhy východní Evropy, Středního Východu a severní Afriky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků