Renault Clio Sport, malý hot hatch s výkonem o třídu výše

Renault si pro Ženevu připravil finální podobu ostrého modelu nového Clia. Ten navazuje na minulou generaci a také nyní se bude chlubit vysokým výkonem, který atakuje vozy o třídu výše. (živé foto)
Renault Clio Sport, malý hot hatch s výkonem o třídu výše

Renault Clio Sport zná definitivně své specifikace a odlišnosti od běžného modelu. Proti minulé generaci nabral pořádnou dávku výkonu, která mu zaručí opravdu skvělou dynamiku. Navíc k tomu dostane i velmi slušivý sportovní kabát, ve kterém se spojily funkční a stylingové prvky.

Renault Clio Sport nové generace má nelehkou úlohu. Poté, co automobilka oznámila, že nebude vyvíjet následovníka bestiálního Clia V6, musí nahradit nejen "běžné" Clio Sport, ale měl by uspokojit i náročnější zákazníky. Nejen proto dostal pod kapotu atmosférický dvoulitrový motor o výkonu 145 kW (197 k) a točivém momentu 215 Nm. Právě 200 koní je nynější standard pro ostré varianty nižší střední třídy, tedy o jednu výše, než kde působí Clio. Ty jsou ovšem, až na Civic Type-R dopovány turbodmychadly. Díky tomuto výkonu zrychlí Clio Sport na stovku za skvělých 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 215 km/h. Právě z poměrně malé maximální rychlosti je patrné, že převody nového Clia Sport budou do krátka a Renault uvádí 1 km s pevným startem za 27,5 s, což bohatě stačí na vozy typu Golf GTI, nebo Opel Astra GTC 2.0T. Trochu nadneseně pak působí kombinovaná spotřeba, která má činit pouze 8,9 l, což bude v reálných podmínkách jen ztěží dosažitelné. Výkon je pak přenášen na přední 17" kola, které obouvají pneu o rozměru 215/45. O zastavení se pak starají brzdy, které disponují chlazenými kotouči o průměru 312 mm vpředu a 300 mm vzadu.

Design nového Clia Sport pak jasně ukazuje, že se nejedná o auto pro začátečníky a budí agresivní dojem. Rozšířené blatníky schovávají zvětšený rozchod kol, pro zlepšení stability. Přesněji - rozchod je zvětšen o 48 mm vpředu a o 50 mm vzadu. Clio Sport také povyrostlo na délku. Měří o 10 mm více, než běžný 3D model. Ve výbavě pak naleznete sportovní pedály a řadičku, kožený volant, sportovní anatomické sedačky Recaro, stabilizační systém, klimatizaci, osm airbagů a mnoho dalšího.

Nyní je třeba počkat s čím přijde konkurence a zda dokáže odpovědět na výkon a dynamiku Clia Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clio Renault Sport

 


Živé fotografie finální podoby vozu z Ženevy
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků