Renault Clio Sport, malý hot hatch s výkonem o třídu výše

Renault si pro Ženevu připravil finální podobu ostrého modelu nového Clia. Ten navazuje na minulou generaci a také nyní se bude chlubit vysokým výkonem, který atakuje vozy o třídu výše. (živé foto)
Renault Clio Sport, malý hot hatch s výkonem o třídu výše

Renault Clio Sport zná definitivně své specifikace a odlišnosti od běžného modelu. Proti minulé generaci nabral pořádnou dávku výkonu, která mu zaručí opravdu skvělou dynamiku. Navíc k tomu dostane i velmi slušivý sportovní kabát, ve kterém se spojily funkční a stylingové prvky.

Renault Clio Sport nové generace má nelehkou úlohu. Poté, co automobilka oznámila, že nebude vyvíjet následovníka bestiálního Clia V6, musí nahradit nejen "běžné" Clio Sport, ale měl by uspokojit i náročnější zákazníky. Nejen proto dostal pod kapotu atmosférický dvoulitrový motor o výkonu 145 kW (197 k) a točivém momentu 215 Nm. Právě 200 koní je nynější standard pro ostré varianty nižší střední třídy, tedy o jednu výše, než kde působí Clio. Ty jsou ovšem, až na Civic Type-R dopovány turbodmychadly. Díky tomuto výkonu zrychlí Clio Sport na stovku za skvělých 6,9 s a dosáhne maximální rychlosti 215 km/h. Právě z poměrně malé maximální rychlosti je patrné, že převody nového Clia Sport budou do krátka a Renault uvádí 1 km s pevným startem za 27,5 s, což bohatě stačí na vozy typu Golf GTI, nebo Opel Astra GTC 2.0T. Trochu nadneseně pak působí kombinovaná spotřeba, která má činit pouze 8,9 l, což bude v reálných podmínkách jen ztěží dosažitelné. Výkon je pak přenášen na přední 17" kola, které obouvají pneu o rozměru 215/45. O zastavení se pak starají brzdy, které disponují chlazenými kotouči o průměru 312 mm vpředu a 300 mm vzadu.

Design nového Clia Sport pak jasně ukazuje, že se nejedná o auto pro začátečníky a budí agresivní dojem. Rozšířené blatníky schovávají zvětšený rozchod kol, pro zlepšení stability. Přesněji - rozchod je zvětšen o 48 mm vpředu a o 50 mm vzadu. Clio Sport také povyrostlo na délku. Měří o 10 mm více, než běžný 3D model. Ve výbavě pak naleznete sportovní pedály a řadičku, kožený volant, sportovní anatomické sedačky Recaro, stabilizační systém, klimatizaci, osm airbagů a mnoho dalšího.

Nyní je třeba počkat s čím přijde konkurence a zda dokáže odpovědět na výkon a dynamiku Clia Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Clio Renault Sport

 


Živé fotografie finální podoby vozu z Ženevy
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků