Renault Clio S představen, jde jen o show?

Britská divize automobilky Renault již brzy nabídne svým zákazníkům speciální verzi modelu Clio, která svým provedením jasně odkazuje na obdobný model z devadesátých let. Novinka však chce zapůsobit především na smysly zákazníků, kteří nepotřebují ostrou verzi RenaultSport, právě proto v Cliu S nečekejte žádné extra výkonné agregáty ani sportovní zvuk. A pocit, který by se měl z hot-hatche dostavit, se dostaví jedině ve velmi omezené podobě a i to pouze u jedinců s velmi vyvinutou fantazií.

Kromě jemně upraveného bodykitu spočívají kosmetické úpravy Clia S v bílých polepech ve stylu verze z minulého desetiletí, standardem je také bílý zadní spoiler, zatmavěná zadní okna a 16-ti palcové lité disky Polar. Z hlediska výbavy můžeme říct, že Clio S vychází přímo ze stupně Expression, přináší ovšem pár prvků navíc. Uvnitř nám svou jedinečnost připomene vůz dekorativními lištami, prahem a sedadly, na nichž se hrdě ukazuje logo S.

Z čisto technické ho hlediska můžeme konstatovat, že vše zůstalo při starém, na výběr bude mít zákazník ze tří agregátů - 1,2 l benzínový čtyřválec s výkonem 75 koní, jeho silnější provedení TCe s výkonem 100 koní a dieselové jednotky zastupuje fenomén v podobě 1,5 dCi disponující výkonem 86 koní. Cena za Clio S začíná přitom na hranici 11 209 liber (330 000 Kč) a končí u cenovky 13 458 (396 000 Kč) platící pro dieselovou verzi. Rozšíření nabídky Clia S na další trhy zatím od Renaultu nelze očekávat, ale raději nebudeme říkat „nikdy”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio S, s ním si moc nepozávodíte
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků