Renault Clio s porcí luxusu se jmenuje Initiale Paris

Bez velkého humbuku začal v domovské Francii Renault prodávat čtvrtou generaci Clia v luxusním kabátku.
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie

Luxusní Clio není žádné novum, už první řada před nějakými 22 lety nabízela verzi Baccara. S Initiale Paris se původně počítalo jako se samostatnou divizí coby konkurentkou DS Citroënu. Nakonec zatím zůstává jako název nejvyšší výbavy, zatímco DS u dvojitého šípu se odděluje nejen v Číně, ale už i v Evropě.

Renault nečeká na autosalon do Paříže, svůj malý vůz začal doma prodávat, už pro něj spustil i konfigurátor. Naživo jej uvidíme ale právě až na Mondialu v metropoli nad Seinou. Levný není, stojí 21.500 eur, tedy skoro 592 tisíc korun. Co za tenhle pořádný „ranec“ nabídne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio Initiale Paris poznáte mj. podle LED v hlavních světlometech

V první řadě přeplňovaný tříválec TCe 0,9 l s výkonem 66 kW. Za benzinovou dvanáctistovku s turbem o výkonu 88 kW se připlácí dalších 2.100 eur (58 tisíc Kč), ta je k mání výhradně s šestistupňovým dvouspojkovým ústrojím. K turbodieselu 1.5 dCi/66 kW lze koupit jak základní pětistupňový manuál, tak i EDC. První verze stojí 23.800 eur (takřka 656 tisíc korun), druhá 25.200 eur (přes 694 tisíc Kč). To jsou opravdu hodně velké peníze. 

Největší stylistickou odlišností je absence denních diod v masce chladiče, přesunuly se totiž do hlavních světlometů. Kulaté mlhovky jsou v nárazníku oddělené. Nejdražší Clio má chromované ozdoby včetně lišty na víku zavazadelníku a plochou koncovku výfuku. Zaujmou i laky karoserie, například černý a odstín slonové kosti, sedmnáctipalcová kola mohou nejen ladit se zbytkem auta, ale být ještě navíc šedá.

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Částečně kožené čalounění interiéru lze objednat i několikabarevné s kontrastním prošíváním a nezbytnými logy Initiale Paris. Rovněž zde najdeme chrom – na přístrojích, volantu, středové konzoli či ventilačních otvorech, veselé barvy levnějších modelů ustoupily do pozadí. Tvarově stylové supermini, jak se kategorie malých aut označuje mezinárodně, tak získalo ještě více luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdražší Clio nabídne několik barevných provedení interiéru

Clia se dodávají bez rezervy, jen s lepicí sadou, ale místo na ni v kufru zůstalo, akorát je třeba připlatit 120 eur (3.300 Kč). Prosklená panoramatická střecha stojí dalších 400 eur, tedy 11 tisíc korun, klimatizace je už v základu, takže se prohřívání interiéru není třeba obávat. To jsou vlastně jediná „extras“, jinak mají Initiale Paris kompletní bezpečnostní i komfortní výbavu včetně multimédií (R-Link, navigace) a parkovací kamery. 

Potvrzeno! Renault ukáže v Paříži nový Espace a dvě nové Dacie  

Potvrzeno! Renault ukáže v Paříži nový Espace a dvě nové Dacie  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků