Renault Clio s porcí luxusu se jmenuje Initiale Paris

Bez velkého humbuku začal v domovské Francii Renault prodávat čtvrtou generaci Clia v luxusním kabátku.
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie

Luxusní Clio není žádné novum, už první řada před nějakými 22 lety nabízela verzi Baccara. S Initiale Paris se původně počítalo jako se samostatnou divizí coby konkurentkou DS Citroënu. Nakonec zatím zůstává jako název nejvyšší výbavy, zatímco DS u dvojitého šípu se odděluje nejen v Číně, ale už i v Evropě.

Renault nečeká na autosalon do Paříže, svůj malý vůz začal doma prodávat, už pro něj spustil i konfigurátor. Naživo jej uvidíme ale právě až na Mondialu v metropoli nad Seinou. Levný není, stojí 21.500 eur, tedy skoro 592 tisíc korun. Co za tenhle pořádný „ranec“ nabídne?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio Initiale Paris poznáte mj. podle LED v hlavních světlometech

V první řadě přeplňovaný tříválec TCe 0,9 l s výkonem 66 kW. Za benzinovou dvanáctistovku s turbem o výkonu 88 kW se připlácí dalších 2.100 eur (58 tisíc Kč), ta je k mání výhradně s šestistupňovým dvouspojkovým ústrojím. K turbodieselu 1.5 dCi/66 kW lze koupit jak základní pětistupňový manuál, tak i EDC. První verze stojí 23.800 eur (takřka 656 tisíc korun), druhá 25.200 eur (přes 694 tisíc Kč). To jsou opravdu hodně velké peníze. 

Největší stylistickou odlišností je absence denních diod v masce chladiče, přesunuly se totiž do hlavních světlometů. Kulaté mlhovky jsou v nárazníku oddělené. Nejdražší Clio má chromované ozdoby včetně lišty na víku zavazadelníku a plochou koncovku výfuku. Zaujmou i laky karoserie, například černý a odstín slonové kosti, sedmnáctipalcová kola mohou nejen ladit se zbytkem auta, ale být ještě navíc šedá.

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Test Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Dynamique: Skvělé malé kombi

Částečně kožené čalounění interiéru lze objednat i několikabarevné s kontrastním prošíváním a nezbytnými logy Initiale Paris. Rovněž zde najdeme chrom – na přístrojích, volantu, středové konzoli či ventilačních otvorech, veselé barvy levnějších modelů ustoupily do pozadí. Tvarově stylové supermini, jak se kategorie malých aut označuje mezinárodně, tak získalo ještě více luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejdražší Clio nabídne několik barevných provedení interiéru

Clia se dodávají bez rezervy, jen s lepicí sadou, ale místo na ni v kufru zůstalo, akorát je třeba připlatit 120 eur (3.300 Kč). Prosklená panoramatická střecha stojí dalších 400 eur, tedy 11 tisíc korun, klimatizace je už v základu, takže se prohřívání interiéru není třeba obávat. To jsou vlastně jediná „extras“, jinak mají Initiale Paris kompletní bezpečnostní i komfortní výbavu včetně multimédií (R-Link, navigace) a parkovací kamery. 

Potvrzeno! Renault ukáže v Paříži nový Espace a dvě nové Dacie  

Potvrzeno! Renault ukáže v Paříži nový Espace a dvě nové Dacie  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Clio Initiale Paris
  2. Renault Clio Initiale Paris: Fotogalerie

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků