Renault Clio R.S.18 má českou cenu. Prý jde o sběratelskou trofej

Společně s novým Méganem R.S. uvedl Renault na český trh i edici R.S.18 modelu Clio. Oproti R.S. Trophy, ze kterého vychází, si připlatíte 25.000 korun.

S rychlými Renaulty se tento týden roztrhl pytel. Vedle dlouho očekávaného Méganu R.S., který jsem ve středu vyzkoušel na mosteckém závodním okruhu, uvedl Renault na český trh také speciální edici Clia R.S.

Jmenuje se R.S.18, a pokud sledujete závody Formule 1, víte, odkud vítr vane. Toto značení má totiž také monopost týmu Renault Sport Formula One Team a malý ostrý hatchback se nechal po vizuální stránce inspirovat. Renault v tiskové zprávě dokonce uvádí, že jde o sběratelskou trofej!

Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Vůz vychází z Clia R.S. Trophy. Výkon 220 koní (162 kW) zůstal zachován, stejně jako šestistupňová převodovka EDC, jenom cena je vyšší. R.S.18 začíná na 666.900 korunách a je tak o rovných 25.000 korun dražší než Trophy, přičemž hned polovinu rozdílu cen smázne standardně dodávaná metalíza. Pak už jsou ale navíc vlastně pouze detaily v podobě polepu střechy, zadního difuzoru v černé barvě, zatmavených zadních oken (jinak za 2000 Kč) či žluté lišty na bočních dveřích.

Stejně jako Trophy vyjíždí R.S.18 na černých 18palcových litých kolech. Standardní výbava zahrnuje diodové světlomety Pure LED Vision, diodové mlhovky R.S. Vision, zadní parkovací senzory, infotainment R-Link s navigací, tempomat s omezovačem rychlosti, červené třmeny brzd nebo čalounění sedadel kombinující látku a koženku.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

 

Za 11.500 korun pak můžete mít audio Bose a 6500 Kč stojí R.S. Monitor 2.1, což není nic jiného než komplexní telemetrie zabudovaná přímo v systému infotainmentu.

Renault Clio R.S. - technická data a české ceny
Motor 1.6 Turbo R.S. 200 EDC 1.6 Turbo R.S. 220 EDC
Převodovka 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1618 1618
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 147/6050 162/6050
Točivý moment [N.m/min] 260/2000 280/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,9
Cena R.S. [Kč] 586.900 -
Cena R.S. Trophy [Kč] - 641.900
Cena R.S.18 [Kč] - 666.900

 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků