Renault Clio R.S.18 má českou cenu. Prý jde o sběratelskou trofej

Společně s novým Méganem R.S. uvedl Renault na český trh i edici R.S.18 modelu Clio. Oproti R.S. Trophy, ze kterého vychází, si připlatíte 25.000 korun.

S rychlými Renaulty se tento týden roztrhl pytel. Vedle dlouho očekávaného Méganu R.S., který jsem ve středu vyzkoušel na mosteckém závodním okruhu, uvedl Renault na český trh také speciální edici Clia R.S.

Jmenuje se R.S.18, a pokud sledujete závody Formule 1, víte, odkud vítr vane. Toto značení má totiž také monopost týmu Renault Sport Formula One Team a malý ostrý hatchback se nechal po vizuální stránce inspirovat. Renault v tiskové zprávě dokonce uvádí, že jde o sběratelskou trofej!

Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Vůz vychází z Clia R.S. Trophy. Výkon 220 koní (162 kW) zůstal zachován, stejně jako šestistupňová převodovka EDC, jenom cena je vyšší. R.S.18 začíná na 666.900 korunách a je tak o rovných 25.000 korun dražší než Trophy, přičemž hned polovinu rozdílu cen smázne standardně dodávaná metalíza. Pak už jsou ale navíc vlastně pouze detaily v podobě polepu střechy, zadního difuzoru v černé barvě, zatmavených zadních oken (jinak za 2000 Kč) či žluté lišty na bočních dveřích.

Stejně jako Trophy vyjíždí R.S.18 na černých 18palcových litých kolech. Standardní výbava zahrnuje diodové světlomety Pure LED Vision, diodové mlhovky R.S. Vision, zadní parkovací senzory, infotainment R-Link s navigací, tempomat s omezovačem rychlosti, červené třmeny brzd nebo čalounění sedadel kombinující látku a koženku.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

 

Za 11.500 korun pak můžete mít audio Bose a 6500 Kč stojí R.S. Monitor 2.1, což není nic jiného než komplexní telemetrie zabudovaná přímo v systému infotainmentu.

Renault Clio R.S. - technická data a české ceny
Motor 1.6 Turbo R.S. 200 EDC 1.6 Turbo R.S. 220 EDC
Převodovka 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1618 1618
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 147/6050 162/6050
Točivý moment [N.m/min] 260/2000 280/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,9
Cena R.S. [Kč] 586.900 -
Cena R.S. Trophy [Kč] - 641.900
Cena R.S.18 [Kč] - 666.900

 

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků