Renault Clio R.S.18 má českou cenu. Prý jde o sběratelskou trofej

Společně s novým Méganem R.S. uvedl Renault na český trh i edici R.S.18 modelu Clio. Oproti R.S. Trophy, ze kterého vychází, si připlatíte 25.000 korun.

S rychlými Renaulty se tento týden roztrhl pytel. Vedle dlouho očekávaného Méganu R.S., který jsem ve středu vyzkoušel na mosteckém závodním okruhu, uvedl Renault na český trh také speciální edici Clia R.S.

Jmenuje se R.S.18, a pokud sledujete závody Formule 1, víte, odkud vítr vane. Toto značení má totiž také monopost týmu Renault Sport Formula One Team a malý ostrý hatchback se nechal po vizuální stránce inspirovat. Renault v tiskové zprávě dokonce uvádí, že jde o sběratelskou trofej!

Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Příští Renault Clio R.S. projde upsizingem! Dostane motor z Alpine A110

Vůz vychází z Clia R.S. Trophy. Výkon 220 koní (162 kW) zůstal zachován, stejně jako šestistupňová převodovka EDC, jenom cena je vyšší. R.S.18 začíná na 666.900 korunách a je tak o rovných 25.000 korun dražší než Trophy, přičemž hned polovinu rozdílu cen smázne standardně dodávaná metalíza. Pak už jsou ale navíc vlastně pouze detaily v podobě polepu střechy, zadního difuzoru v černé barvě, zatmavených zadních oken (jinak za 2000 Kč) či žluté lišty na bočních dveřích.

Stejně jako Trophy vyjíždí R.S.18 na černých 18palcových litých kolech. Standardní výbava zahrnuje diodové světlomety Pure LED Vision, diodové mlhovky R.S. Vision, zadní parkovací senzory, infotainment R-Link s navigací, tempomat s omezovačem rychlosti, červené třmeny brzd nebo čalounění sedadel kombinující látku a koženku.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

 

Za 11.500 korun pak můžete mít audio Bose a 6500 Kč stojí R.S. Monitor 2.1, což není nic jiného než komplexní telemetrie zabudovaná přímo v systému infotainmentu.

Renault Clio R.S. - technická data a české ceny
Motor 1.6 Turbo R.S. 200 EDC 1.6 Turbo R.S. 220 EDC
Převodovka 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1618 1618
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 147/6050 162/6050
Točivý moment [N.m/min] 260/2000 280/2000
Maximální rychlost [km/h] 230 235
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,7 6,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 5,9
Cena R.S. [Kč] 586.900 -
Cena R.S. Trophy [Kč] - 641.900
Cena R.S.18 [Kč] - 666.900

 

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků