Renault Clio R.S.16 oficiálně. Dostal 275 koní z Trophy-R a manuál

Pod kapotu ostrého Clia se konečně dostala manuální převodovka. Zvýšil se i výkon a snížila hmotnost. Snad se bude i prodávat.

Nejnovější generace Renaultu Clio R.S. je oproti předchůdci zásadně odlišná. Kromě změny z atmosférického motoru na přeplňovaný disponuje výhradně dvouspojkovou automatickou převodovkou, což se mnoha vyznavačům sportovní jízdy příliš nelíbilo. Renault nakonec vyslyšel jejich přání a připravil skutečně nekompromisní verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio dostalo techniku z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, což zahrnuje motor, manuální převodovku i nastavitelný podvozek

Pod kapotu zamířilo to nejlepší, čím momentálně divize Renault Sport disponuje - přeplňovaný dvoulitr z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, který disponuje výkonem 202 kW (275 koní). Motor pohání přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Společně s tím dostalo Clio nastavitelný podvozek přímo převzatý z Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 milimetrů vpředu a 260 milimetrů vzadu. Zmínit můžeme například i lithium-iontový akumulátor, který uspořil 15 kilogramů z hmotnosti.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Design auta oslavuje návrat Renaultu do světa Formule 1, což se týká zejména žlutého laku a polepů. Na zádi přibyl spoiler převzatý ze závodního Clia Cup, který generuje přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Auto zároveň disponuje rozchodem rozšířeným o 60 milimetrů a devatenáctipalcovými koly.

Slavnostní premiéra se odehrává právě v těchto chvílích v Monaku, koncept ale nebude chybět ani na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc. O budoucnosti konceptu se automobilka nezmiňuje, ale šušká se, že by měla vzniknout limitovaná série.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků