Renault Clio R.S.16 oficiálně. Dostal 275 koní z Trophy-R a manuál

Pod kapotu ostrého Clia se konečně dostala manuální převodovka. Zvýšil se i výkon a snížila hmotnost. Snad se bude i prodávat.

Nejnovější generace Renaultu Clio R.S. je oproti předchůdci zásadně odlišná. Kromě změny z atmosférického motoru na přeplňovaný disponuje výhradně dvouspojkovou automatickou převodovkou, což se mnoha vyznavačům sportovní jízdy příliš nelíbilo. Renault nakonec vyslyšel jejich přání a připravil skutečně nekompromisní verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio dostalo techniku z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, což zahrnuje motor, manuální převodovku i nastavitelný podvozek

Pod kapotu zamířilo to nejlepší, čím momentálně divize Renault Sport disponuje - přeplňovaný dvoulitr z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, který disponuje výkonem 202 kW (275 koní). Motor pohání přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Společně s tím dostalo Clio nastavitelný podvozek přímo převzatý z Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 milimetrů vpředu a 260 milimetrů vzadu. Zmínit můžeme například i lithium-iontový akumulátor, který uspořil 15 kilogramů z hmotnosti.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Design auta oslavuje návrat Renaultu do světa Formule 1, což se týká zejména žlutého laku a polepů. Na zádi přibyl spoiler převzatý ze závodního Clia Cup, který generuje přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Auto zároveň disponuje rozchodem rozšířeným o 60 milimetrů a devatenáctipalcovými koly.

Slavnostní premiéra se odehrává právě v těchto chvílích v Monaku, koncept ale nebude chybět ani na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc. O budoucnosti konceptu se automobilka nezmiňuje, ale šušká se, že by měla vzniknout limitovaná série.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků