Renault Clio R.S.16 oficiálně. Dostal 275 koní z Trophy-R a manuál

Pod kapotu ostrého Clia se konečně dostala manuální převodovka. Zvýšil se i výkon a snížila hmotnost. Snad se bude i prodávat.

Nejnovější generace Renaultu Clio R.S. je oproti předchůdci zásadně odlišná. Kromě změny z atmosférického motoru na přeplňovaný disponuje výhradně dvouspojkovou automatickou převodovkou, což se mnoha vyznavačům sportovní jízdy příliš nelíbilo. Renault nakonec vyslyšel jejich přání a připravil skutečně nekompromisní verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio dostalo techniku z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, což zahrnuje motor, manuální převodovku i nastavitelný podvozek

Pod kapotu zamířilo to nejlepší, čím momentálně divize Renault Sport disponuje - přeplňovaný dvoulitr z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, který disponuje výkonem 202 kW (275 koní). Motor pohání přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Společně s tím dostalo Clio nastavitelný podvozek přímo převzatý z Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 milimetrů vpředu a 260 milimetrů vzadu. Zmínit můžeme například i lithium-iontový akumulátor, který uspořil 15 kilogramů z hmotnosti.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Design auta oslavuje návrat Renaultu do světa Formule 1, což se týká zejména žlutého laku a polepů. Na zádi přibyl spoiler převzatý ze závodního Clia Cup, který generuje přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Auto zároveň disponuje rozchodem rozšířeným o 60 milimetrů a devatenáctipalcovými koly.

Slavnostní premiéra se odehrává právě v těchto chvílích v Monaku, koncept ale nebude chybět ani na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc. O budoucnosti konceptu se automobilka nezmiňuje, ale šušká se, že by měla vzniknout limitovaná série.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 174 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků