Renault Clio R.S.16 oficiálně. Dostal 275 koní z Trophy-R a manuál

Pod kapotu ostrého Clia se konečně dostala manuální převodovka. Zvýšil se i výkon a snížila hmotnost. Snad se bude i prodávat.

Nejnovější generace Renaultu Clio R.S. je oproti předchůdci zásadně odlišná. Kromě změny z atmosférického motoru na přeplňovaný disponuje výhradně dvouspojkovou automatickou převodovkou, což se mnoha vyznavačům sportovní jízdy příliš nelíbilo. Renault nakonec vyslyšel jejich přání a připravil skutečně nekompromisní verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio dostalo techniku z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, což zahrnuje motor, manuální převodovku i nastavitelný podvozek

Pod kapotu zamířilo to nejlepší, čím momentálně divize Renault Sport disponuje - přeplňovaný dvoulitr z Renaultu Mégane R.S. 275 Trophy-R, který disponuje výkonem 202 kW (275 koní). Motor pohání přední kola přes šestistupňovou manuální převodovku.

Společně s tím dostalo Clio nastavitelný podvozek přímo převzatý z Trophy-R, stejné je to i v případě brzd s kotouči o průměru 350 milimetrů vpředu a 260 milimetrů vzadu. Zmínit můžeme například i lithium-iontový akumulátor, který uspořil 15 kilogramů z hmotnosti.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Design auta oslavuje návrat Renaultu do světa Formule 1, což se týká zejména žlutého laku a polepů. Na zádi přibyl spoiler převzatý ze závodního Clia Cup, který generuje přítlak 40 kilogramů při rychlosti 200 km/h. Auto zároveň disponuje rozchodem rozšířeným o 60 milimetrů a devatenáctipalcovými koly.

Slavnostní premiéra se odehrává právě v těchto chvílích v Monaku, koncept ale nebude chybět ani na Festivalu rychlosti v Goodwoodu příští měsíc. O budoucnosti konceptu se automobilka nezmiňuje, ale šušká se, že by měla vzniknout limitovaná série.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků