Renault Clio RS v nové edici Red Bull Racing

Značka Renault znovu zdůrazňuje svoje angažmá v seriálu závodů Formule 1.

A tentokrát nepřetřes přišel kompaktní model Clio, přičemž nový model Renault Clio RS Red Bull Racing RB7 následuje pouhých několik hodin po premiéře modelu Renault Mégane RS v barvách Formule 1. Na rozdíl od něj ale bude v Evropě běžně k dostání. Za zmínku pak stojí, že Renault letos slaví 35 let své přítomnosti v kolotoči Formule 1 a své motory v současnosti dodává týmům Lotus, Caterham, Williams a Red Bull Racing.

Sportovní auta | Renault | Design

Renault Mégane RS v barvách F1

A právě poslední z nich se stal inspirací Renaultu při přípravě omezené edice Clio RS RB7, jež však svým zbarvením na rozdíl od Méganu monoposty stáje Red Bull Racing nikterak nepřipomíná. Vozy se totiž vyznačují černým lakováním Profond se žlutými doplňky Sirius, střechou s polepy ve stylu startovacího praporu a znaky týmu Red Bull.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS Red Bull Racing RB7

Zvláštní osmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky Bridgestone RE050 A, ale úpravy se dotkly také interiéru. V něm si všimneme především předních sportovních sedadel Recaro a speciálních plaket, vylepšená informační soustava zobrazuje řadu nových funkcí včetně měření zrychlení z 0 na 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace ve stylu Formule 1 se dotkly také interiéru vozu

O pohon se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, výkonem 203 koní (149 kW) a točivým momentem 215 Nm, jenž tomuto malému vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,9 s a dosáhnout rychlosti 225 km/h, což v daném segmentu rozhodně není špatná hodnota.

Malý čipera v podobě Renaultu Clio RS bude ve specifikaci Red Bull Racing RB7 k dispozici na trzích Francie, Španělska, Švýcarska, Belgie a Rakouska, přičemž na domácím trhu byla základní cena stanovena v přepočtu na 686 000 Kč.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků