Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Značka Renault v Paříži vystavila novou generaci svého modelu Clio také v jejím nejostřejším provedení s tradičním označením Clio RenaultSport (RS).

Nové Clio RS je tu, ale mnohé své zastánce zřejmě poněkud zklame. Předně, dodáváno bude výhradně v kombinaci s pětidveřovou karoserií, stejně jako základní provedení pro široké masy, přičemž s třídveřovou variantou se bohužel nepočítá. Ale některé prvky tradice rychlých kompaktů Renault v případě Clia RS čtvrté generace porušil i dalším závažným způsobem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klika zadních dveří chybí, přesto tam (bohužel) jsou...

Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatickou převodovkou

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s objemem 1,6 l dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 240 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, ale v oficiálním oznámení tvrdí, že „spotřebuje o 2 l/100 km méně než srovnatelně výkonný předchůdce“.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Evropští zákazníci budou moci vybírat ze dvou nastavení podvozku, přičemž základní varianta Sport má nabízet „optimální rovnováhu mezi sportovními vlastnostmi a komfortem pro každodenní ježdění“. „Drsnější“ odladění Cup s tužším pérováním a o 5 mm sníženou světlostí je pak připraveno zejména pro vyznavače skutečně ostrého svezení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O atmosféricky plněný motor Clio RS přišlo, ale vypadá opravdu dobře

Nový Renault Clio RS 200 EDC se vyznačuje zaoblenou přídí, přičemž v nárazníku si všimneme výrazné stříbřité lišty vzdáleně připomínající spoilery monopostů Formule 1, dále pak výrazným difuzorem v zadním nárazníku a spoilerem nad zadním oknem, jež údajně zvyšují přítlak o 80 % na přední a 20 % na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při pohledu na zadní část karoserie vyniká mohutný difuzor

Specifickými rysu tohoto modelu jsou dále denní svítilny LED v nárazníku, upravená maska chladiče, rozšířené prahové obklady, dvojice koncovek výfuku a sedmnáctipalcové lité ráfky. Interiér vyniká rudými doplňky a kontrastním stehováním, sportovním volantem doplněným páčkami „manuálního“ řazení a hliníkovými pedály.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků