Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Značka Renault v Paříži vystavila novou generaci svého modelu Clio také v jejím nejostřejším provedení s tradičním označením Clio RenaultSport (RS).

Nové Clio RS je tu, ale mnohé své zastánce zřejmě poněkud zklame. Předně, dodáváno bude výhradně v kombinaci s pětidveřovou karoserií, stejně jako základní provedení pro široké masy, přičemž s třídveřovou variantou se bohužel nepočítá. Ale některé prvky tradice rychlých kompaktů Renault v případě Clia RS čtvrté generace porušil i dalším závažným způsobem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klika zadních dveří chybí, přesto tam (bohužel) jsou...

Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O pohon se stará přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s automatickou převodovkou

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s objemem 1,6 l dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 240 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, ale v oficiálním oznámení tvrdí, že „spotřebuje o 2 l/100 km méně než srovnatelně výkonný předchůdce“.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Evropští zákazníci budou moci vybírat ze dvou nastavení podvozku, přičemž základní varianta Sport má nabízet „optimální rovnováhu mezi sportovními vlastnostmi a komfortem pro každodenní ježdění“. „Drsnější“ odladění Cup s tužším pérováním a o 5 mm sníženou světlostí je pak připraveno zejména pro vyznavače skutečně ostrého svezení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O atmosféricky plněný motor Clio RS přišlo, ale vypadá opravdu dobře

Nový Renault Clio RS 200 EDC se vyznačuje zaoblenou přídí, přičemž v nárazníku si všimneme výrazné stříbřité lišty vzdáleně připomínající spoilery monopostů Formule 1, dále pak výrazným difuzorem v zadním nárazníku a spoilerem nad zadním oknem, jež údajně zvyšují přítlak o 80 % na přední a 20 % na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při pohledu na zadní část karoserie vyniká mohutný difuzor

Specifickými rysu tohoto modelu jsou dále denní svítilny LED v nárazníku, upravená maska chladiče, rozšířené prahové obklady, dvojice koncovek výfuku a sedmnáctipalcové lité ráfky. Interiér vyniká rudými doplňky a kontrastním stehováním, sportovním volantem doplněným páčkami „manuálního“ řazení a hliníkovými pedály.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků