Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Nový Renault Clio se představil již ve své velmi očekávané verzi RS, která je bohužel v mnoha ohledech jiná. Pokud pomineme všechny detaily, pak tu máme dva základní rozdíly. Zaprvé má turbo a zadruhé má automatickou převodovku. Je to velká škoda, protože předchozí Clio RS, byť mělo řadu nedostatků, mělo také perfektní podvozek, skvělý motor a dokázalo nabídnout spoustu opravdové řidičské zábavy.

Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Původní atmosférický dvoulitr nabídl maximální výkon 200 koní při 7100 ot./min (!) a točivý moment 215 při 5400 ot./min, nejvyšší rychlost 225 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 s. Nové Clio RS dostalo přeplňovanou jedna-šestku taktéž naladěnou na 200 koní, maximální výkon ale dostanete už při 6000 ot./min (ať se na mě nikdo nezlobí, ale dvoulitr vytočený přes sedm tisíc měl své obrovské kouzlo), točivý moment vrcholí na 240 Nm a řidič jej má k dispozici už od 1750 ot./min. Podle tabulek pak je na stovce o dvě desetinky rychleji a rozjede se na 230 km/h.

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Pokud se zeptáme, proč Renault sáhl k podobnému kroku, nabízí se okamžitě odpověď v podobě nutnosti plnit emisní normy. Je to ale pouze poloviční odpověď. Tu druhou půlku krásně demonstruje video, které zveřejnil francouzský Motorsport Magazine. Ten vedle sebe postavil staré a nové RS a vyzkoušel sprint na 400 m. Asi nikoho nepřekvapí, že nové RS s automatem a přeplňovaným motorem vyhrálo.

Clio Renault Sport: továreň na zážitky (test)

Clio Renault Sport: továreň na zážitky (test)

Bohužel přesně to spousta zákazníků v dnešní době chce. Za sport se považuje pedál na podlaze a co nejlepší zrychlení na rovince, tím to končí. Stejný důvod pak hledejte za negativními reakcemi na výkon Toyoty GT86 nebo dokonce Swiftu Sport. Přece jim chybí turbo a v nízkých otáčkách nejedou. Je to smutné, ale je to prostě tak. Sport v dnešní době začíná a končí u hodnoty zrychlení z nuly na sto a automobilky se tomu přizpůsobují.

Proto už se nemohu dočkat testu Subaru BRZ. Nevím totiž, kdy bude možné vyzkoušet další sportovní vůz osazený atmosférickým vysokootáčkovým motorem a manuální převodovkou. Vyhlídky v tomto směru moc slibné nejsou. 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků