Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Nový Renault Clio se představil již ve své velmi očekávané verzi RS, která je bohužel v mnoha ohledech jiná. Pokud pomineme všechny detaily, pak tu máme dva základní rozdíly. Zaprvé má turbo a zadruhé má automatickou převodovku. Je to velká škoda, protože předchozí Clio RS, byť mělo řadu nedostatků, mělo také perfektní podvozek, skvělý motor a dokázalo nabídnout spoustu opravdové řidičské zábavy.

Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Původní atmosférický dvoulitr nabídl maximální výkon 200 koní při 7100 ot./min (!) a točivý moment 215 při 5400 ot./min, nejvyšší rychlost 225 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 s. Nové Clio RS dostalo přeplňovanou jedna-šestku taktéž naladěnou na 200 koní, maximální výkon ale dostanete už při 6000 ot./min (ať se na mě nikdo nezlobí, ale dvoulitr vytočený přes sedm tisíc měl své obrovské kouzlo), točivý moment vrcholí na 240 Nm a řidič jej má k dispozici už od 1750 ot./min. Podle tabulek pak je na stovce o dvě desetinky rychleji a rozjede se na 230 km/h.

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Test Renault Clio 0,9 l TCe Dynamique: hravý, odvážný, tříválcový

Pokud se zeptáme, proč Renault sáhl k podobnému kroku, nabízí se okamžitě odpověď v podobě nutnosti plnit emisní normy. Je to ale pouze poloviční odpověď. Tu druhou půlku krásně demonstruje video, které zveřejnil francouzský Motorsport Magazine. Ten vedle sebe postavil staré a nové RS a vyzkoušel sprint na 400 m. Asi nikoho nepřekvapí, že nové RS s automatem a přeplňovaným motorem vyhrálo.

Clio Renault Sport: továreň na zážitky (test)

Clio Renault Sport: továreň na zážitky (test)

Bohužel přesně to spousta zákazníků v dnešní době chce. Za sport se považuje pedál na podlaze a co nejlepší zrychlení na rovince, tím to končí. Stejný důvod pak hledejte za negativními reakcemi na výkon Toyoty GT86 nebo dokonce Swiftu Sport. Přece jim chybí turbo a v nízkých otáčkách nejedou. Je to smutné, ale je to prostě tak. Sport v dnešní době začíná a končí u hodnoty zrychlení z nuly na sto a automobilky se tomu přizpůsobují.

Proto už se nemohu dočkat testu Subaru BRZ. Nevím totiž, kdy bude možné vyzkoušet další sportovní vůz osazený atmosférickým vysokootáčkovým motorem a manuální převodovkou. Vyhlídky v tomto směru moc slibné nejsou. 

 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků