Renault Clio RS 200: ostré mini v detailech

Dvě stovky koní, to je na malý vůz výkon více než dostatečný. Ale nové Clio Renaultsport jím skutečně disponuje.

Spolu s omlazením celé modelové řady s Renault Clio dočkal nejvýkonnějšího provedení RS 200. O jeho existenci jsme vás krátce informovali hned při jeho oficiálním představení na ženevském autosalonu, teprve nyní ale Renault vypustil do světa všechny detaily o svém nažhaveném ďáblíkovi. Pojďme se mu tedy pořádně podívat na zoubek a prostudovat jeho zákoutí na spoustě nových fotografií.

Konstruktéři v prvé řadě zapracovali na vylepšení aerodynamiky a na snížení hmotnosti, proto snad vozu odpustíme, že dosud dosahoval při otáčkách 7 100 ot./min. výkonu „jen“ 197 koní (vyznavači soustavy SI si je jistě na kilowatty přepočítají, svět automobilů se totiž točí okolo koňských sil). Úprav doznaly především vstupy vzduchu, který proudí k upravenému, atmosféricky plněnému zážehovému dvoulitru s šestnáctiventilovou technikou, modifikován byl ale též odvod ohřátého vzduchu pod plochou zadní částí vozu, který jej opouští plně funkčním difuzorem v zadním nárazníku, jenž navíc zvyšuje přítlak ve vyšších rychlostech (při rychlosti 130 km/h o zhruba 40 kg). Z něj navíc vystupují dvě muhutné koncovky výfuků. Z praktických aerodynamických důvodů byl nově navržen vzhled nárazníku a blatníků, střízlivější vzezření bude kompenzováno novou paletou agresivních odstínů laku v kontrastu s černým nebo antracitovým čalouněním. Vůz je v porovnání se standardním faceliftovaným Cliem o 30,5 mm širší, aby snadněji usadil větší kola a rozchod kol rozšířený o 48 mm vpředu a o 50 mm vzadu. Světlá výška je v porovnání se standardním Cliem o 7 mm nižší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Upravené přední závěsy kol obsahují v segmentu B unikátní řešení s přesunutou osou zatáčení, jež je srovnatelné se systémem RevoKnuckle u většího vozu Ford Focus RS, o němž jsme podrobně psali na tomto místě. Díky tomu je řízení nezávislé na změnách zatížení a je do značné míry izolováno od rázů kol při plné akceleraci v zatáčce. Pro snížení neodpružené hmotnosti byla řada dílů závěsů vyrobena z hliníkových slitin. Zadní kola si vystačila s modifikovanou zkrutnou příčkou, jejíž tuhost byla zvýšena o 25 %. Zákazník má na výběr ze dvou stupňů poddajnosti pérování, torzní tuhost karosérie vzrostla o 10 %. Používají se pneumatiky Continental Sport Contact 3 (215/45 R17).

Pohotovostní hmotnost klesla na 1 204 kg, čímž vzrostl poměr na 166 koní na tunu hmotnosti. Vpředu se nachází kotouče o průměru 312 mm s čtyřpístkovými třmeny Brembo, vzadu pak mají průměr 300 mm a jednopístkové třmeny TRW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř je pak „rychlé Clio“ skutečným sporťákem. Malý volant s tlustým věncem je potažen perforovanou kůží s žlutým proužkem v horní části, k mání je několik pořádných sedadel včetně polokožených Recar. Sedadla spočívají na tuhé a lehké skořepině z uhlíkových vláken a opěradla mají vestavěny boční airbagy. Nový otáčkoměr se žlutou stupnicí a velkými ciframi zahrnuje akustickou i optickou indikaci správného momentu řazení. K dostání bude i spartánštější provedení Cup, oba modely se do prodejů dostanou příští měsíc.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Clio Renaultsport vystartovalo do prodejů v roce 2000 a zaznamenalo velký úspěch, do dnešních dnů se jej prodalo na 70 000 jendotek. Nový vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosáhne rychlosti 230 km/h. Točivý moment narostl o 20% na 215 Nm při 5 400 ot./min. To vypadá na velmi dobré předpoklady pro navázání na úspěchy jeho předchůdců...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS 200
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků