Renault Clio RS 200: edice „Ange & Démon“

Značka Renault nabízí milovníkům svižných trpaslíků další, tentokrát „ďábelskou“ sérii odvozenou z Clia RS 200.

Dojem jisté čertoviny kromě celkového zpracování budí také počet vozů, jež v této edici vznikne, neboť jich bude přesně 666. I když… ale začněme od počátku. Renault Clio Renaultsport (RS) 200 patří k málu francouzských automobilů, jež se čas od času objevují v limitovaných sériích, z poslední doby si možná vzpomenete na Renault Clio RS 200 Silverstone. Tento model ale budí také zájem individuálních úpravců, například před dvěmi týdny jsme vám představili stavbu Renault Clio RS 200 MR Car Design.

Čtěte také:
Test: Clio Renault Sport

Novinkou přímo z dílen francouzské automobilky je edice Renault Clio RS 200 „Ange & Démon“. K dispozici bude v trojici nových, matných odstínů lakování karoserie s názvy Toro Red, Givre Nacré a Hologramme Grey. Všechny tři verze jsou pak doplněny leskle černým lakováním střechy, středu předního nárazníku, zadního spoileru a difuzoru, dveřních klik a krytů zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Agresivnímu vzezření napomáhají také zatmavená zadní okna, rudě lakované brzdiče Brembo a černě zbarvené osmnáctipalcové lité ráfky Interlagos vypůjčené ze starší série Renault Mégane R26.R a obouvající pneumatiky Bridgestone RE50A. Na mechanických skupinách se nic nezměnilo, o pohon vozu se tedy stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l a výkonem rovných 200 koní (147 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér vozů Renault Clio RS 200 „Ange & Démon“ zdobí kůží čalouněná anatomická sedadla Recaro, speciální koberečky a číslované plakety vedle madla parkovací brzdy. Palubní deska je opatřena matově stříbřitými doplňky na výdeších ventilace, přístrojovém štítě či panelu klimatizace, zatímco středová konzole je opatřena leskle černými obklady.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy Renault Clio RS 200 „Ange & Démon“ je určeno výhradně domácímu trhu, kde je lze objednávat již nyní. Za zmínku stojí, že stejná série je připravena také pro Velkou Británii. Tam se dostane celkem 50 vozů, nicméně název edice se změní na Clio RS Raider a auta přijdou o všechny „ďábelské“ motivy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků