Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Automobilka Renault začíná uvolňovat ceny ke špičkové generaci své nové modelové řady Clio.

Čtvrtá generace modelu Renault Clio slavila svoji premiéru na loňském autosalonu v Paříži, kde se po boku standardních verzí ihned představilo také špičkové provedení Clio RS. Jméno Clio RS si v uplynulých letech vydobylo značný respekt a oblibu mezi vyznavači rychlých kompaktních automobilů ortodoxní konstrukce, kteří však ale z trendu nové generace zřejmě příliš radosti mít nebudou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS při své premiéře vloni v Paříži

Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.

Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Turbodmychadlem přeplňovaná „šestnáctistovka“ dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, změny oproti dosavadní generaci se samozřejmě očekávají hlavně u spotřeby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiéru vládnou rudě zbarvené akcenty

Mezi první evropské země, na jejichž trhu se nový Renault Clio RS objevil, patří Belgie, kde ceny začínají v přepočtu na částce 639 000 Kč. Za příplatek 11 500 Kč dostanete sadu Pack Cup zahrnující hlavně osmnáctipalcové lité ráfky a o 10 mm snížený podvozek a za dalších 15 100 Kč pak i palubní zábavní systém R-Link.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Ve standardní výbavě najdeme například sedmnáctipalcové ráfky a potahy sportovních sedadel černou látkou s rudým stehováním, na přání můžete mít čalounění kožené. Co se vnějšího lakování týče, na výběr, tedy alespoň v Belgii, je z odstínů žlutá Sirius, červená Flame, šedá Paltinum, černá Deep a bílá Glacier.  

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

dnes | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků