Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Automobilka Renault začíná uvolňovat ceny ke špičkové generaci své nové modelové řady Clio.

Čtvrtá generace modelu Renault Clio slavila svoji premiéru na loňském autosalonu v Paříži, kde se po boku standardních verzí ihned představilo také špičkové provedení Clio RS. Jméno Clio RS si v uplynulých letech vydobylo značný respekt a oblibu mezi vyznavači rychlých kompaktních automobilů ortodoxní konstrukce, kteří však ale z trendu nové generace zřejmě příliš radosti mít nebudou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS při své premiéře vloni v Paříži

Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.

Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Turbodmychadlem přeplňovaná „šestnáctistovka“ dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, změny oproti dosavadní generaci se samozřejmě očekávají hlavně u spotřeby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiéru vládnou rudě zbarvené akcenty

Mezi první evropské země, na jejichž trhu se nový Renault Clio RS objevil, patří Belgie, kde ceny začínají v přepočtu na částce 639 000 Kč. Za příplatek 11 500 Kč dostanete sadu Pack Cup zahrnující hlavně osmnáctipalcové lité ráfky a o 10 mm snížený podvozek a za dalších 15 100 Kč pak i palubní zábavní systém R-Link.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Ve standardní výbavě najdeme například sedmnáctipalcové ráfky a potahy sportovních sedadel černou látkou s rudým stehováním, na přání můžete mít čalounění kožené. Co se vnějšího lakování týče, na výběr, tedy alespoň v Belgii, je z odstínů žlutá Sirius, červená Flame, šedá Paltinum, černá Deep a bílá Glacier.  

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků