Renault Clio RS – cena začíná na 639 000 Kč

Automobilka Renault začíná uvolňovat ceny ke špičkové generaci své nové modelové řady Clio.

Čtvrtá generace modelu Renault Clio slavila svoji premiéru na loňském autosalonu v Paříži, kde se po boku standardních verzí ihned představilo také špičkové provedení Clio RS. Jméno Clio RS si v uplynulých letech vydobylo značný respekt a oblibu mezi vyznavači rychlých kompaktních automobilů ortodoxní konstrukce, kteří však ale z trendu nové generace zřejmě příliš radosti mít nebudou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS při své premiéře vloni v Paříži

Renault Clio RS IV totiž přichází o atmosféricky plněný vysokootáčkový motor s objemem 2,0 l, na jehož místo nastupuje „foukaný“ čtyřválec s objemem 1,6 l. A aby nebylo smutných novinek málo, namísto šestistupňové převodovky s manuálním řazením bude Clio RS dodáváno výhradně s „automatem“ v podobě šestistupňové dvouspojkové rychlostní skříně EDC.

Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Renault Clio RS: sportovec přišel o „atmosféru“

Turbodmychadlem přeplňovaná „šestnáctistovka“ dosahuje výkonu 200 koní (147 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 234 Nm od hranice 1 750 ot./min. Pro srovnání, dosavadní atmosféricky plněný čtyřválec 2,0 l dosahoval výkonu stejného, ale točivého momentu o 25 Nm nižšího. Provozní parametry nového modelu Clio RS 200 EDC Renault zatím nezveřejnil, změny oproti dosavadní generaci se samozřejmě očekávají hlavně u spotřeby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiéru vládnou rudě zbarvené akcenty

Mezi první evropské země, na jejichž trhu se nový Renault Clio RS objevil, patří Belgie, kde ceny začínají v přepočtu na částce 639 000 Kč. Za příplatek 11 500 Kč dostanete sadu Pack Cup zahrnující hlavně osmnáctipalcové lité ráfky a o 10 mm snížený podvozek a za dalších 15 100 Kč pak i palubní zábavní systém R-Link.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Ve standardní výbavě najdeme například sedmnáctipalcové ráfky a potahy sportovních sedadel černou látkou s rudým stehováním, na přání můžete mít čalounění kožené. Co se vnějšího lakování týče, na výběr, tedy alespoň v Belgii, je z odstínů žlutá Sirius, červená Flame, šedá Paltinum, černá Deep a bílá Glacier.  

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků