Renault Clio R.S. - první jízdní dojmy

Když dorazí nástupce takového auta, jakým bylo staré Clio R.S., očekávání samozřejmě nejsou malá. A naplnit je rozhodně není lehké.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hlavně pragmaticky
  2. Komfortní, O poznání lepší
  3. A subjektivně?, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Nové Clio R.S. je tady a hned v první větě je potřeba zdůraznit, že tohle auto je hodně jiné. Kdo měl rád odstoupivší generaci osazenou výborným atmosférickým dvoulitrem a manuální převodovkou, ten už v podstatě nemusí číst dále. Pro takového člověka mohu rovnou napsat, že nová generace jeho očekávání nenaplní ani náhodou. Nic na tom nezmění v tiskové zprávě hlasitě zmiňovaná podobnost s monoposty F1, ani lepší čas při zrychlení z nuly na stovku nebo nižší spotřeba.

Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Renault Clio RS 200 vs staré Clio RS Cup: a přesně o tom to je

Staré R.S. bylo autem pro zábavu. Chceš se bavit, tady máš maximální možnou dávku. Nic jiného nečekej. Pouze zábavu a té je podřízeno úplně vše. Něco jako Defender mezi terénními automobily. Prostě stoprocentní terén, nic jiného. Obávám se, obávám, že nové Clio R.S. obrazně řečeno zamířilo do kategorie SUV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Po stránce designu je vše v naprostém pořádku. V atraktivní žluté tohle auto jen těžko někdo přehlédne.

Hlavně pragmaticky

Nebudu zastírat, že staré Clio R.S. patřilo (a stále patří) mezi má velmi oblíbená auta, ale nebudu vám nic namlouvat a zkusím se na novinku podívat čistě pragmatickým pohledem. Co se designu týká, tak tam žádné problémy nehledejte. Jako u předchozího provedení, také tady našlo své místo v předním nárazníku „křídlo“ převzaté z F1, naopak vzadu nechybí zadní spoiler a funkční difuzor. Ve výrazné žluté vypadá vůz opravdu hodně dobře.

Standardem jsou sedmnáctipalcová kola, za příplatek lze pořídit osmnáctky. Na některých fotkách v galerii uvidíte provedení s červenými brzdnými třmeny. Kdo tipuje, že jde o verzi Cup, ten tipuje správně. V takovém případě jsou osmnáctipalcové disky standardem a kromě toho se může budoucí majitel těšit také na tužší podvozek, upravené tlumiče s hydraulickými dorazy a nižší světlou výšku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Provedení Cup prozradí červené třmeny. Osmnáctipalcová kola jsou pak pro tužší podvozek standardem.

V interiéru samozřejmě najdete sportovní sedačky, sportovní volant, červené detaily typu bezpečnostních pásů nebo kontrastních švů a také jak už asi víte, pod volantem páčky pro řazení, respektive mezi sedadly volič automatické dvouspojkové převodovky. Jiná alternativa neexistuje a velmi pravděpodobně ani existovat nebude, což je škoda. Nicméně přítomnost automatu nese své výhody ke kterým se ještě dostaneme.

Renault Clio RS: nová generace na prvních fotkách a na videu

Renault Clio RS: nová generace na prvních fotkách a na videu

Pokud se bavíme o funkčnosti, pak asi není co vytýkat. Sedačky mají výrazné boční vedení, v zatáčkách se v nich ani nehnete a do ruky dobře padne i volant. Jestliže se chceme bavit o kvalitě zpracování, pak musím říci, že zde to trochu skřípe, a to doslova. Stačí chytit madlo dveří. Ale i staré Clio R.S. mělo své mouchy ve zpracování, které mu rychle odpustíte po pár metrech jízdy, takže raději nastartujeme.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Hlavně pragmaticky
  2. Komfortní, O poznání lepší
  3. A subjektivně?, Technické údaje
  4. Fotogalerie
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků