Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Automobilka Renault odhalila čtvrtou generaci svého Clia, a hned ve třech verzích.
Seznam kapitol
  1. Renault Clio počtvrté
  2. Fotogalerie

Model Clio byl představen v roce 1990 a o rok později se dočkal titulu Auto roku (COTY). V období mezi ukončením výroby modelu Renault 5 a náběhu produkce Twinga hrál roli základního modelu značky. S premiérou druhé generace Clia v roce 1997 k tří a pětidveřovým hatchbackům přibyl také sedan Renault Thalia.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio IV: více stylu, méně verzí

Renault Clio třetí generace přišel na scénu v roce 2005 a přidal také praktičtější variantu kombi Grandtour. Za uplynulých dvacet let vzniklo v továrnách Renaultu po celém světě bezmála 12 milionů vozů řady Clio a nyní přišla řada na změnu. V pořadí již čtvrtá generace slaví svoji oficiální premiéru na právě probíhajícím autosalonu v Paříži, ale můžete si prolistovat také desítky kvalitních oficiálních fotografií.

Test Renault Clio 1,2: levný, ale nespolehlivý

Test Renault Clio 1,2: levný, ale nespolehlivý

Clio IV se stalo dílem nizozemského designéra Laurense van den Ackera, který se dosud proslavil především koncepčními studiemi. Do Renaultu nastoupil roku 2009, když odešel z Mazdy, kde se blýsknul třeba působivými kreacemi Mazda Ryuga nebo Mazda Hakaze. Pro Renault dosud vytvořil plejádu podobně zajímavých studií od Renaultu DeZir přes Renault Captur po crossover Renault R-Space.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio počtvrté

Ale zpět k Renaultu Clio čtvrté generace. Dodáván bude prozatím pouze jako pětidveřový hatchback, který v rámci trendů posledních let disponuje klikami zadních bočních dveří skrytými decentně v rámech oken. Oproti generaci třetí má být nové Clio nižší a nabídne také širší rozchod kol, zároveň bude prý až o 100 kg lehčí. A to se počítá.  

Tip čtenáře: takto bude vypadat nový Renault Clio

Tip čtenáře: takto bude vypadat nový Renault Clio

Interiér zrovna nehýří nápaditostí ani žádnou „značkovou integritou“, ale s povděkem lze kvitovat docela jednoduché, nijak přehnaně rozevláté linie inspirované údajně křídlem letadla. Středová konzole je tvořena lakovanou plochou nesoucí u lépe vybavených verzí (od Dynamique výše) sedmipalcový displej navigace a zábavní soustavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Linie jsou odvážnější, ale zůstávají docela střízlivé

Přístrojový štít nese po stranách analogové stupnice otáčkoměru a palivoměru (zvláště ten posledně jmenovaný působí docela obludným dojmem a na své ohromné ploše by klidně ubytoval i teploměr chladicí kapaliny…) a uprostřed rozměrný displej digitálního tachometru. Logika rozmístění ovladačů tempomatu na ramenech volantu a rádia pod ním zřejmě od dosavadních zvyklostí žádných změn nedozná.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Clio chce nabídnout širokou škálu barevných kombinací karosérie i jejího interiéru
 

Standardem se má stát „chytrá“ audiosoustava s přehráváním CD i komprimovaných formátů, vstupy AUX a USB a připojením telefonu přes Bluetooth. U Renaultu chtějí zákazníkovi nabídnout mimořádně širokou nabídku prvků umožňující zvýraznit jeho vůz v davu. Řeč je především o různých barevných kombinacích čalounění a obkladů interiéru a doplňcích povrchu karoserie včetně bočních lišt či masky chladiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středu přístrojového štítu dominuje digitální tachometr

Renault Clio čtvrté generace bude vyráběn ve Francii (Flins) a Turecku (Bursa) a do Evropy zavítá ještě koncem letošního roku. Nejprve bude k mání jen se dvěmi motory. Tím základním má být zážehový tříválec s přeplňováním, objemem 0,9 l, výkonem 90 koní (66 kW) a točivým momentem 135 Nm, přičemž v průměru s ním má nové Clio vykázat průměrnou spotřebu 4,3 l/100 km a emise CO2 těsně pod hranici 100 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Clio IV oslaví svoji premiéru letos v Paříži

Vznětový čtyřválec 1,5 dCi má být při shodném výkonu ještě hospodárnější, v průměru si řekne o 3,2 l/100 km, přesto nabídne slušný výkon 90 koní (66 kW) a točivý moment 220 Nm. S počátkem roku 2013 se můžeme těšit také na zážehový čtyřválec 1,2 TCe s výkonem 120 koní (88 kW) a točivým momentem 190 Nm, jenž bude k mání také s šestistupňovým dvouspojkovým „automatem“ EDC.   

Pomyslnou třešničkou na dortu se časem stane sportovně střižené provedení RenaultSport Clio poháněné zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l, který má dosahovat výkonu okolo 200 koní (147 kW).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Renault Clio počtvrté
  2. Fotogalerie

bazar

Renault Scenic 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 177 348 km
Cena: 54 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 156 111 km
Cena: 127 000 Kč
Renault Laguna 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 108 460 km
Cena: 90 000 Kč
Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 1999
Stav: 176 814 km
Cena: 33 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 119 196 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 151 954 km
Cena: 210 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků