Renault Clio Gordini RS: další z modré letky (nové foto)

Doplněno 2.3. v 17:45 o kompletní sadu oficiálních snímků.

Renault se koncem loňského roku rozhodl oprášit slavné jméno Gordini a do modrého hávu s bílými pruhy oblékl nejmenší ze svých sportovních vozítek. Vznikl tak Renault Twingo Gordini RS, fešné supermini se 133 koňmi pod kapotou.

Nebylo a není to špatné auto, ale byli jsme přece jen trochu zklamaní, že jméno věhlasného konstruktéra nepřineslo žádné faktické vylepšení vozu. Nyní se historie tak trochu opakuje - Renault představil další z vozů v edici Gordini a ani tentokrát jsme se jiného přístupu nedočkali.

Nový Renault Clio Gordini RS se tak vyznačuje opět především lakem „Malta-blauwe” s dvojicí kontrastních bílých pruhů. Uvnitř se máme dočkat též velkorysého provedení s koženým čalouněním a obložením z pravého kovu. Bohatá výbava má mj. čítat kvalitní audiosystém, Bluetooth handsfree, dešťový senzor a GPS navigace.

Po kapotou tedy zůstane vše při starém a o více než dostatečnou dynamiku (0-100 km/h za 6,9 s, maximální rychlost 225 km/h) se postará atmosféricky plněný dvoulitr s výkonem 200 koní při 7 000 ot./min. Clio RS ovšem patří s touto výbavou mezi nejlepší, není-li vůbec nejlepším ostrým mini na světě, takže ani jménu Gordini ostudu jistě neudělá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio Gordini RS
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků