Renault Clio Gordini RS: další z modré letky (nové foto)

Doplněno 2.3. v 17:45 o kompletní sadu oficiálních snímků.

Renault se koncem loňského roku rozhodl oprášit slavné jméno Gordini a do modrého hávu s bílými pruhy oblékl nejmenší ze svých sportovních vozítek. Vznikl tak Renault Twingo Gordini RS, fešné supermini se 133 koňmi pod kapotou.

Nebylo a není to špatné auto, ale byli jsme přece jen trochu zklamaní, že jméno věhlasného konstruktéra nepřineslo žádné faktické vylepšení vozu. Nyní se historie tak trochu opakuje - Renault představil další z vozů v edici Gordini a ani tentokrát jsme se jiného přístupu nedočkali.

Nový Renault Clio Gordini RS se tak vyznačuje opět především lakem „Malta-blauwe” s dvojicí kontrastních bílých pruhů. Uvnitř se máme dočkat též velkorysého provedení s koženým čalouněním a obložením z pravého kovu. Bohatá výbava má mj. čítat kvalitní audiosystém, Bluetooth handsfree, dešťový senzor a GPS navigace.

Po kapotou tedy zůstane vše při starém a o více než dostatečnou dynamiku (0-100 km/h za 6,9 s, maximální rychlost 225 km/h) se postará atmosféricky plněný dvoulitr s výkonem 200 koní při 7 000 ot./min. Clio RS ovšem patří s touto výbavou mezi nejlepší, není-li vůbec nejlepším ostrým mini na světě, takže ani jménu Gordini ostudu jistě neudělá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio Gordini RS
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků