Renault Clio Gordini nově s motory 1.6 16V a 1.5 dCi

Když Renault sáhl do historie, vytáhl jméno Gordini a začal ho přidávat k vrcholným verzím jednotlivých modelů, byli všichni nadšeni. Sice se jednalo pouze o lepší výbavu doplněnou atraktivním modrým designem, ale budiž. Pro Clio byla verze Gordini dostupná pouze ve spojení s vrcholným provedení RS, což je nabídka, která se setkala s poměrně velkým zájmem ze strany zákazníků. Aby Renault své prodeje ještě dále podpořil, začal nabízet provedení Gordini také ve spojení s nepříliš výkonnými motory 1.6 16V a 1.5 dCi.

Klepněte pro větší obrázek

Cílem bylo vytvořit vůz určený pro zákazníky, kteří chtějí atraktivní automobil, ale zároveň nepožadují sportovní jízdní vlastnosti. Clio Gordini 1.6 16V nebo 1.5 dCi dostalo, stejně jako jeho ostrý sourozenec, modře lakovanou karoserii s „rychlými“ bílými pruhy, šestnáctipalcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, bílá zpětná zrcátka, modré doplňky v interiéru, kovové pedály nebo šedé bezpečnostní pásy. Zkrátka Gordini se vším všudy, až na to, že benzinový jedna-šestka nabídne 128 k a naftový agregát 105 k.

I když se zařazení Gordini k vcelku obyčejným motorům může zdát jako trochu zvláštní, u Renaultu moc dobře vědí, co dělají. Na trhu opravdu existuje poptávka po sportovně vypadajících, ale jinak úplně normálních autech. Jako dobrý příklad poslouží třeba Škoda Fabia Monte Carlo. Efektní design je k dispozici se všemi možnými motory jenom ne s tím nejsilnějším (1.4 TSI), kterému by slušel nejvíce, nicméně zájemci se přesto najdou.

Obyčejné Clio Gordini vstoupí na trh mimo jiné ve Francii, Srbsku, Chorvatsku, Rakousku nebo Itálii. O tom, že by se mělo ukázat také v České republice, se tisková zpráva nezmiňuje. Nedá se nic dělat, budeme se zřejmě muset spokojit pouze s Gordini RS. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků