Renault Clio Gordini nově s motory 1.6 16V a 1.5 dCi

Když Renault sáhl do historie, vytáhl jméno Gordini a začal ho přidávat k vrcholným verzím jednotlivých modelů, byli všichni nadšeni. Sice se jednalo pouze o lepší výbavu doplněnou atraktivním modrým designem, ale budiž. Pro Clio byla verze Gordini dostupná pouze ve spojení s vrcholným provedení RS, což je nabídka, která se setkala s poměrně velkým zájmem ze strany zákazníků. Aby Renault své prodeje ještě dále podpořil, začal nabízet provedení Gordini také ve spojení s nepříliš výkonnými motory 1.6 16V a 1.5 dCi.

Klepněte pro větší obrázek

Cílem bylo vytvořit vůz určený pro zákazníky, kteří chtějí atraktivní automobil, ale zároveň nepožadují sportovní jízdní vlastnosti. Clio Gordini 1.6 16V nebo 1.5 dCi dostalo, stejně jako jeho ostrý sourozenec, modře lakovanou karoserii s „rychlými“ bílými pruhy, šestnáctipalcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, bílá zpětná zrcátka, modré doplňky v interiéru, kovové pedály nebo šedé bezpečnostní pásy. Zkrátka Gordini se vším všudy, až na to, že benzinový jedna-šestka nabídne 128 k a naftový agregát 105 k.

I když se zařazení Gordini k vcelku obyčejným motorům může zdát jako trochu zvláštní, u Renaultu moc dobře vědí, co dělají. Na trhu opravdu existuje poptávka po sportovně vypadajících, ale jinak úplně normálních autech. Jako dobrý příklad poslouží třeba Škoda Fabia Monte Carlo. Efektní design je k dispozici se všemi možnými motory jenom ne s tím nejsilnějším (1.4 TSI), kterému by slušel nejvíce, nicméně zájemci se přesto najdou.

Obyčejné Clio Gordini vstoupí na trh mimo jiné ve Francii, Srbsku, Chorvatsku, Rakousku nebo Itálii. O tom, že by se mělo ukázat také v České republice, se tisková zpráva nezmiňuje. Nedá se nic dělat, budeme se zřejmě muset spokojit pouze s Gordini RS. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků