Renault Clio Gordini nově s motory 1.6 16V a 1.5 dCi

Když Renault sáhl do historie, vytáhl jméno Gordini a začal ho přidávat k vrcholným verzím jednotlivých modelů, byli všichni nadšeni. Sice se jednalo pouze o lepší výbavu doplněnou atraktivním modrým designem, ale budiž. Pro Clio byla verze Gordini dostupná pouze ve spojení s vrcholným provedení RS, což je nabídka, která se setkala s poměrně velkým zájmem ze strany zákazníků. Aby Renault své prodeje ještě dále podpořil, začal nabízet provedení Gordini také ve spojení s nepříliš výkonnými motory 1.6 16V a 1.5 dCi.

Klepněte pro větší obrázek

Cílem bylo vytvořit vůz určený pro zákazníky, kteří chtějí atraktivní automobil, ale zároveň nepožadují sportovní jízdní vlastnosti. Clio Gordini 1.6 16V nebo 1.5 dCi dostalo, stejně jako jeho ostrý sourozenec, modře lakovanou karoserii s „rychlými“ bílými pruhy, šestnáctipalcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, bílá zpětná zrcátka, modré doplňky v interiéru, kovové pedály nebo šedé bezpečnostní pásy. Zkrátka Gordini se vším všudy, až na to, že benzinový jedna-šestka nabídne 128 k a naftový agregát 105 k.

I když se zařazení Gordini k vcelku obyčejným motorům může zdát jako trochu zvláštní, u Renaultu moc dobře vědí, co dělají. Na trhu opravdu existuje poptávka po sportovně vypadajících, ale jinak úplně normálních autech. Jako dobrý příklad poslouží třeba Škoda Fabia Monte Carlo. Efektní design je k dispozici se všemi možnými motory jenom ne s tím nejsilnějším (1.4 TSI), kterému by slušel nejvíce, nicméně zájemci se přesto najdou.

Obyčejné Clio Gordini vstoupí na trh mimo jiné ve Francii, Srbsku, Chorvatsku, Rakousku nebo Itálii. O tom, že by se mělo ukázat také v České republice, se tisková zpráva nezmiňuje. Nedá se nic dělat, budeme se zřejmě muset spokojit pouze s Gordini RS. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 66 000 Kč
Renault Megane 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 28 715 km
Cena: 296 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,5
Rok výroby: 2011
Stav: 110 015 km
Cena: 190 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 102 904 km
Cena: 50 000 Kč
Renault Clio 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků